Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Oh wauw ik had het water altijd in de woonkamer staan en het eten in de keuken maar heb laatst toevallig het water naast het eten in de keuken gezet. Ga het snel weer terugzetten in de kamer!

3 likes

Thanks voor de info! van het drinkwater wist ik niet, ze hebben wel hele grote bakken gelukkig toevallig :stuck_out_tongue: een van mijn katten drinkt uit de kraan tho! Haha. Ga ze wel uitelkaar zetten nu. We hebben ook veel hoge plekken in huis voor ze. Onze katten bleven inderdaad tot 14 weken in het nest :slight_smile:
Er was ooit een soort docu (Brits) over katten. Die katten werden door halsbandje ook gevolgd. Was heel interessant. Ben naam kwijt.

4 likes

The secret life of cats van bbc inderdaad. Twee delen dacht ik, echt geweldige docu haha.

6 likes

Hamsters en vissen worden vaak echt in veel te kleine hokken/aquarium gehouden en wordt vaak zo achteloos mee omgegaan. Tegenwoordig hoor je hier wel meer over maar slaat soms ook weer te ver door, op tiktok en youtube staat de hamster/fish community als toxic bekent. Maarja mensen leren er wel vaak van.

Wat ik jammer vind is dat dierenwinkels echt zulk slecht advies geven. Bijvoorbeeld elke hamsterkooi die ze in de dierenwinkel verkopen is eigenlijk niet geschikt, en zaagsel wat ze verkopen is niet goed voor de luchtwegen etc.

Wat ik zo jammer vind is dat zoveel mensen gewoon een huisdier nemen en zelf gewoon 0 onderzoek doen? Ook hierboven die info over katten kan je echt zo makkelijk zelf vinden op google. Waarom doen mensen dat niet?

9 likes

Omdat ze een dier nemen voor zichzelf en dan vergeten dat dat dier z’n welzijn bestaat

15 likes

Hetzelfde met parkieten, hoe veel er wel niet elke dag de hele dag in een veel te kleine kooi zitten, alleen een zaad mix als voer krijgen en veel te weinig aandacht/correcte speeltjes/verrijking krijgen is echt bizar. Omdat het een klein beestje is en mensen te weinig onderzoek doen wordt vaak onderschat hoe veel zorg ze nodig hebben.

9 likes

Oh ja, ik weet niet zoveel van vogels maar dat kan ik me helemaal voorstellen.

Ook met reptielen trouwens. Misschien wel gewoon alle huisdieren :disappointed_relieved:

Toen wij een foster hond hadden en ik me daarin had verdiept viel het me opeens ook op hoeveel mensen niet correct met honden omgaan, zelf slecht gedrag in de hand werken, geen goede kennis van body language hebben etc.

6 likes

Bedankt voor de info, super interessant!

Nog een vraagje over vechtende katten.

Samenvatting

We hebben hier veel katten in de buurt. Die komen soms ook een dutje doen op onze veranda. Onze kat vindt dat prima, meestal snuffelt ze even en dan gaan ze allemaal op hun eigen plekje slapen. Met een kat is ze bevriend, daar speelt ze ook vaker mee.

Maar er is ook een kat die ze niet mag. En daar zoekt ze het vechten echt mee op. Als ze 'm al op straat ziet lopen (dus niet eens in onze tuin) van achter het raam, dan gaat ze miauwen aan de deur. De eerste keer liet ik haar naar buiten en toen ging ze er meteen op af om 'm weg te jagen. Is dat dan territoriumdrift?

2 likes

Ik mag natuurlijk niks zeggen over Bonnie, en zo veel hoofdpijn is ook wel klote, maar ik vraag me nog steeds af wat haar bezielde om een extra betaalde site te maken als ze geen 2 videos per week kan maken?

39 likes

Ik zag in de vlog dat ze daar een geluidsopname had gedeeld van haar eerste coronatest, daar zit toch niemand op te wachten??

27 likes

Haha geluidsopnames van Bonnie. Wss is het " AAAAAAH en oooooh"

15 likes

Oh ik heb dit al zovaaaak op het nieuws gezien, in andere vlogs heel random of weet ik veel. Monica Geuze rijdt gewoon die teststraat in en filmt zichzelf en rijdt door, Bonnie maakt er dan weer een heel ding van. Terwijl we inmiddels al een jaar in deze shitshow zitten haha

5 likes

Oh goede redenatie! Ik geen geen mensen uit Libanon dus ik denk dat we dan nu kunnen concluderen dat dat land niet bestaat.

10 likes

Ik ben vanochtend nog gegaan, bij mij zouden er alleen kokhals geluiden te horen zijn als die wattenstok in mijn keel zit. Lekker geld verdienen daarmee

8 likes

Vind het lastig om te horen dat ze van zichzelf 2 dagen moet vloggen. Gun het haar om een tijdje écht pauze te nemen, drie weken, drie maanden, wat nodig is. Net als dat je bij een vaste baan ziekteverlof hebt. Hopelijk loopt ze zichzelf niet nog meer voorbij.

3 likes

Misschien is het het verschil dat je bij andere baan vaak doorbetaald krijgt tijdens ziekteverlof en als ZZP’er niet? Of dat je als vlogger meteen volgers verliest, dus minder inkomsten? Dat dat haar angst is en tevens reden dat ze door wil vloggen?

Nu zijn bonbonnetjes vaak al tevreden met niet-spectaculaire vlogs waarin een beetje aan wordt gerommeld, dus wat dat betreft hoeft ze ook niet veel speciaals te doen.

3 likes

Ja tuurlijk speelt dat mee. Als zzp’er is daardoor de drempel om ‘uit te vallen’ nóg hoger. Maar dat betekent niet je als zzp’er wel moet blijven aanmodderen als het eigenlijk niet meer gaat. Maar is zeker moeilijk om dat voor inkomsten etc te laten gaan. Maar gun het haar zo om wel die keuze te kunnen maken

En zelfs met supersimpele vlogs moet je ‘aan’ blijven staan.

Ik zou echt niet willen ruilen

6 likes

Ja ze moet inderdaad zelf die keuze maken, denk trouwens dat zij niet veel volgers verliest als ze een maand niet online is.

Of ik zou willen ruilen weet ik niet, ik heb ook net zoals half Nederland last van de ‘coronablues/moeheid’ waardoor soms echt alles zwaar gaat. Echter moet ik daarnaast gewoon 5 dagen werken en kan ik niet even ‘ziekteverlof’ krijgen, wanr zo makkelijk is dat ook met een vaste baan niet te regelen .

Edit: even bewerkt want het is geen kwestie van ‘persoon a heeft het wel/niet slechter dan persoon b en daarom mag a wel/niks zeggen’

Maar het is toch zo dat bonbonnetjes alles leuk vinden? Volgens mij vinden zij het zelfs nog leuk als zij de hele dag de katten filmt. Dat is niet onaardig bedoeld of dat ze nooit leuke content maakt, dat is gewoon een gelukje met een fijne fan base?

Zo noemen ze zichzelf hoor :sweat_smile: in appgroepen/meetings etc. Mij niet bellen.

1 like