Ik kijk nu boos. En ik vind het gek dat hun kijkers nog steeds in dropshippers trappen. Ze hebben er al meerdere videos over en uitleg en allemaal dingen maar toch zijn er mensen die dan komen met ´Jaa ik heb via instagram een product gekocht wat overduidelijk via ali express komt maar ik heb hem via iemand anders voor het dubbele. En nu is het nog niet binnen huh??´
Jaa dit vond ik idd goed. Echt sneu dat die jongens van 19 daar in waren getrapt
Heeft iemand eigenlijk dat extra abonnementding van Bonnie gekocht? Gewoon uit nieuwsgierigheid en of ze echt leuke extra dingen post?
Ja ben ik ook wel benieuwd naar! Misschien wil ik wel 3 euro uitgeven om even een maandje te kijken
Ze plaatst zelf ook weleens updates op Insta over wat ze extra post; je kunt nu kennelijk een “interview” met haar ouders zien over politiek
Fun
Alwin, had ff de smaken van die cookies opgezocht “Weet eigenlijk niet wat voor vulling dit is” hebben we toch niks aan!
Ik ben er laatst ook in getrapt. Kocht een wimperserum bij bol, ging ik daarna googelen naar ervaringen en kwam ik hem voor een fractie van de prijs op ali express tegen. Echt kut man, ik koop daar bewust nooit wat maar als je even niet oplet zit je dus alsnog met ali express zooi opgescheept.
Maar dit is ook echt zo irritant… Had dat ook eens met een soort schoenen droger ding, koop je het bij bol (want betrouwbaar imo), krijg je alsnog iets wat je voor een fractie op aliexpress had kunnen kopen enige verschil was dat het wel snel binnenkwam, dus had al ergens op voorraad gelegen denk ik
Ik vind bol sowieso heel irritant geworden met voor m’n gevoel alles via externe verkopers enzo*, ik koop er niks meer. Ik zoek of de site van de verkoper zelf op zonder tussenkomst van bol of het wordt vast nog ergens anders verkocht.
*ook omdat stel dat je 3 dingen wilde hebben dat dan van drie verschillende verkopers in drie verschillende verpakkingen en dozen moet komen, ja daag.
Ik vraag me best vaak af hoe dat zit met productveiligheid op sites als Bol en Amazon. De meest banale dingen kunnen “gevaarlijk” zijn: een babyrompertje waarvan de knoop net niet goed genoeg vast zit (of het textiel waar schadelijke pigmenten voor gebruikt werden), een teflon pan waar je huisdieren (half)dood van gaan, om dan nog maar te zwijgen over cosmetica inderdaad.
Bij Action let ik er soms ook wel op of een product het Europees keurmerk heeft. Een vriendin van me had er een vuurkorf gekocht die helemaal ging smelten haha lijkt me ook niet de bedoeling. Daar kwamen waarschijnlijk ook wel wat schadelijke stoffen bij vrij
Ja dat was inderdaad het eerste waar ik aan dacht, je koopt iets om op je oog te smeren maar geen idee of het is goedgekeurd volgens Europese richtlijnen. Maar ik weet niet hoe dat via bol werkt, zou je als verkoper gewoon alles erop kunnen zetten of zit daar toch nog regelgeving aan vast?
Jep…
Maar toch vraag ik 't me wel eens af. Ik heb nog nooit bij aliexpress of wish ofzo besteld, maar misschien koopt dille & kamille hun rustieke eco-afwasborstels ook gewoon via ali in? weet ik veel.
Ik heb het even opgezocht, alle cosmetica aangeboden op Bol moet voldoen aan o.a. de Europese Cosmeticaverordering. Da’s een document van 151 pagina’s lang.
Als je het de moeite waard vindt zou je dus wel met Bol contact kunnen opnemen, denk dat ze het wel vrij serieus zullen nemen.
@EllaFitzgerald die artikels had ik inderdaad al gelezen! Daarom dat ik dat CE logo nu steeds zoek haha. Bij Sostrene Grene staat 't overal op en ik denk Dille & Kamille al zeker.
Maar het onveilige kinderspeelgoed en -kledij, daar maak ik mij het meeste zorgen over. Ik zie zo veel mensen op Ali shoppen voor hun koters, en ja 9 op de 10 stuks zijn waarschijnlijk prima maar je hoeft maar 1 ding tegen te komen waar ongelukken mee kunnen gebeuren.
Ja als het goed is wel iig! Die winkels verkopen hier dus moeten aan onze regels voldoen. De CE-markering geldt trouwens alleen voor bepaalde artikelen, speelgoed bijv. en electrische apparatuur, maar dat wist je vast al.*
Ik zou Ali echt mijden als de pest als ik moeder was. Als huisdierenbaas trouwens ook.
*Ook mooi is trouwens dat China een eigen “CE”-keurmerk heeft verzonnen dat er bijna net zo uitziet maar dan de letters veel dichter op elkaar. Echt nasty hoor.
edit: mijn dille&kamillevoorbeeld is trouwens ook om aan te geven: ik kan wel denken dat ik netjes local en milieuvriendelijk zit te winkelen maar is dat eigenlijk wel zo…
Ik vind t soms wel apart, niet alles wat uit China komt is ‘giftig’ of schadelijk, ik snap dat t niet altijd volgens EU richtlijn is, maar in Azië zelf zullen er ook kindjes of mensen van die producten gebruik maken toch?
“More than 20% of Chinese-made toys and baby clothes are below standard, the country’s consumer watchdog has said.”
Een oud artikel (ik vond er ook eentje van The Telegraph uit 2011 maar die staat achter een paywall), maar dit lijkt mee een vrij onbevooroordeeld artikel.
Dit is een artikel uit 2019.
@EllaFitzgerald haha ik twijfelde nog of ik erbij moest schrijven dat ik amper nog speeltjes voor mijn kat durf te kopen omdat ik bang ben dat ze niet veilig zijn. Mijn kat tuttert graag op een dekentje en ik heb lang nagedacht wat ik zou kopen. Had natuurlijk gewoon een babydoek moeten kopen haha.
Aah jaa ik geloof het wel maar meer nieuwsgierig hoe dat zit, in China zelf gebruiken ze deze artikelen ook allemaal, geven ze daar niks om dan? Want dan zouden die complicaties en voorvallen daar nog erger moeten zijn? Het is niet alleen in de EU schadelijk.
nawww wat schattig
Ik heb hier onderzoek naar gedaan, haha. Voor platforms als Bol en Amazon geldt dat ze actief in de gaten moeten houden of de producten die verkocht worden aan de veiligheidseisen voldoen, maar in de praktijk komt het erop neer dat er eerst een melding gedaan moet worden door een consument (die het product gekocht heeft vaak) en daarna zijn ze verplicht om binnen zoveel uur actie te ondernemen door het artikel te verwijderen en de externe verkoper aan te spreken.
Ben er even naar op zoek gegaan. (Telt Googlen als hobby trouwens?)
Pollution and lead poisoning are major problems across China. At least 10 percent of Chinese children suffer from lead poisoning due to lead found in paint, food, water and other sources [source: Press Interpreter]. Lead poisoning can cause numerous health problems, including kidney failure and brain damage.