Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Helemaal koosjer zijn een Esprit, H&M of ander merk van op de winkelstraat natuurlijk niet, maar grote bedrijven worden wel aan een hele hoop regels onderworpen. De veiligheid van de werkers wordt daarbij jammer genoeg veelal vergeten, maar qua productveiligheid zou ik me toch véél geruster voelen met een babyrompertje van H&M of Hema dan van AliExpress.

Het is zelfs voor wereldspelers als Zara en Ikea moeilijk om hun gehele productielijn te controleren, dus als enkeling die een paar oorbellen heeft besteld met zware metalen in (ik zeg maar wat) sta je helemaal nergens. Hoe zouden we het überhaupt weten?

@Tubing ik heb al verschillende keren direct of indirect argumenten aangehaald waarom op Ali inkopen gevaarlijk kan zijn. Je lijkt discussie echter te vermijden?

13 likes

huh, wow, zouden mensen echt naar haar huis toekomen? Dat lijkt me heel heftig en ik zou ook niet goed weten wat je daartegen moet doen (behalve uiteraard aangeven dat je daar niet van gediend bent, maar dat voorkomt het misschien niet)

Ze heeft wel sowieso die deal met die keuken die eraan zit te komen dus het lijkt me dat ze daar nog wel vlogs over zal maken (of een blogpost/instagram post, dat kan natuurlijk ook)

3 likes

Jelmer de Boer (weet ff geen ander topic voor hem) deelt op instagram een “ebook”: Kunnen we alweer vliegen? In het boek staat oa een checklist waar je aan moet denken als je gaat vliegen en verschillende maatregelen per land staan uitgelegd.

Sommigen hebben ook echt een bord voor hun kop he, wie bedenkt nou om vliegreizen te promoten in deze pandemie? :exploding_head:

22 likes

Dit was voor mij een heel ander soort discussie dus stond ik niet bij stil , en het betreft hier kleding en geen kinderspeelgoed oid. Jouw punt in het andere topic/discussie was mij duidelijk en ook verhelderend. Gaat me nu meer om het punt van herkomst van de artikelen dat ook de merkjes of boetieks gebruik maken van inkoopadresjes wat lastig te controleren is waar het vandaan komt. En dat veel mensen alleen ali doorverkopers afvallen terwijl een loavies oid ook alles uit China halen. Ook al lijkt het dan via de Parijs dekmantel te zijn.

1 like

Hem gewoon van het forum houden is het beste :joy:

21 likes

Ik ben zelf designer geweest oa voor een paar grote winkelketens + vaak naar fabrieken geweest in China en het daar met eigen ogen gezien. Bij een groot merk zitten er echt zoveel regels etc aan wat @VickyViolence ook al zegt.

Een van de dingen die je verplicht bent is oa veiligheid in de fabrieken maar ook dingen als werktijden/ normale werk omstandigheden. Maar ook testen voor de veiligheid van producten. Er kan altijd iets door een test glippen, maar in principe wordt er vanuit de fabriek getest + een onafhankelijke partij voordat het product wordt verscheept. Daarnaast wordt er ook vaak vanuit europa steekproeven gedaan in winkels waarbij een product wordt gekocht en wordt getest. Als dan blijkt dat het product niet klopt dan moet het ook uit de handel worden gehaald.

Dat soort controles + regels heb je geen overzicht op bij een Ali fabriek. De webshop die het verkoopt zou dus wel hun papierwerk kunnen opvragen maar dat weten veel van de verkopers (in eu) niet eens.

8 likes

Maar het was toch ook een winactie/give-away (weekendje in haar boshuisje) die ze deed om aan die 10K te komen? Dus snap eeergens wel dat mensen denken hey we kunnen het ‘boeken’

3 likes

En dat is ook wel irritant als je die vraag vaak krijgt, maar dat is geen reden om te stoppen met vloggen toch?
‘Mensen voelen zich blijkbaar op hun gemak om zich uit te nodigen tot mijn privé omgeving’ betekent denk ik niet de vraag krijgen "is je huis te huur voor overnachtingen?’, daarop kun je gewoon nee zeggen toch

5 likes

Pas maar op want hij heeft een Google search op zijn naam. Dus wie weet gaat hij weer op zijn blog over ons schrijven!

5 likes

Nee ik denk eerder dat mensen langs haar huis gingen rijden ofzo. Lijkt me echt heeel naar aan ‘bekend’ zijn

2 likes

Ik vraag me dan af of dat dat mensen zijn die gedoneerd hebben voor de koop van dat huisje en benieuwd zijn waar ze eigenlijk aan gedoneerd hebben, of dat het gewoon random mensen zijn die haar vlogs kijken en willen weten waar ze woont.

Alsnog moeten die mensen gewoon wegblijven natuurlijk, maar als je gedoneerd hebt kan ik me ergens wel voorstellen dat je benieuwd bent aan wat je gedoneerd hebt. Al zie je in de vlogs alsnog genoeg voorbij komen van het huisje dus weet je eigenlijk ook al hoe het er uit ziet. :thinking:

2 likes

Ik kan me echt niet voorstellen dat haar doelgroep (kijkers + volgers) dit doen. Volgens mij zijn die ook best volwassen. En wat heb je er ook aan? Bij Gio ofzo kan ik het me nog wel voorstellen dat er pubers aan de deur staan, maar Jennie is nou ook weer niet zo super bekend. Super kut wel

4 likes

Kan het me eerlijk gezegd wel voorstellen van mannelijke volgers. Heb al eerder van influencer-types meegekregen dat ze dan berichtjes kregen van mannen van ‘hee ik rijd nu door je straat’. Zou me niks verbazen want zulke engerds heb je altijd

17 likes

Hier had ik nog niet aan gedacht maar jezus als dat zo zou zijn, rillingen :woozy_face:

12 likes

Onder Aimee reageert ook vaak iemand die (doet alsof ze, hopelijk) weet waar zij woont. Ik meld die reactie steeds, is echt niet oke. Laat iemand met rust. Zijn een soort nieuwe versie van gluurbuur ofzo

1 like

Als er al mensen naar Jennies huis komen, wil ik echt niet nadenken over hoeveel mensen er naar Mascha’s huis komen… Soms zegt Mascha er vaag iets van, maar ze gaat er (uiteraard) nooit verder op in. Echt niet oké dat mensen niet snappen dat dat not done is.

2 likes

Ik vind dat ook wel lastig. De ‘echte’ duurzame merken (zoals bijv Mila Vert) zijn erg duur. Voordat ik iets koop denk ik altijd na of ik het echt nodig heb en of ik er 10 jaar mee zou kunnen/willen doen. Dan ben je denk ik al redelijk duurzaam bezig. 100% controle op de productie is haast mission impossible voor merken.

Volgens mij doelde Soy op de laatste video waarin vriendinnen haar stylen.

1 like

Hun huidige huis is Amsterdam ook.

Ja klopt en ook niet te lekken waar hun nieuwe huis is.