Zo van deze meneer ook een aantal tweets gerapporteerd.
Ik snap dat ze niet goed heeft nagedacht over die tekst maar hebben pvv en fvd aanhangers oprecht niet door dat het sarcasme was?? Waarom is iedereen zo wild alsof ze echt dingen heeft verscheurd
Deze tweet ook:
Aha, SP zit achter de PVV stembiljetten verscheur actie. Ze was bij onderstaande SP actie de fotograaf.â
De SP zit helemaal nergens achter?? Alsof dit vooraf bedacht is
Ja, mensen nemen het enorm serieus en ik snap niet helemaal waarom. Is dit wachten op een moment waarbij je kan roepen: HA ZIE JE WEL??? FRAUDE!!! Want iedereen begrijpt toch dat het niet echt was? Ik lees reacties van mensen die opnieuw willen stemmen, die niet meer durven te stemmen, wtf? Stel je niet aan.
Ja, wanneer zou ze die stemmen dan verscheurd hebben? Je gooit ze toch in een kliko die op slot is tot woensdag na 21h?
Hahah ik zit op twitter te lezen en ik zit echt hardop om dat soort reacties te lachen. De een zit ook de ander op te stoken en ze geloven elkaar ook gelijk?!
Als een vriendin van mij nu zou appen omg er worden stemmen verscheurd zou ik terug sturen dat ze even goed moet gaan nadenken
Als Thierry eens zelf een persoonlijkheid zou ontwikkelen in plaats van alles baseren op Trump.
Kom op, stemfraude? Weâve been here already. Verzin eens iets nieuws om je over op te winden.
Ik hoop voor haar dat het snel weer voorbij is, maar helaas zijn de FVDers vrij volhardend. Dat gezegd hebbende was het heel erg dom om dit zo vlak voor de verkiezingen te doen. Nog meer ammunitie. En Thierry en co lachen zich kapot.
Mijn God ik heb wel echt met haar te doen hoor, wat een horror.
Ik zou willen dat berichten die veel aandacht krijgen op social media standaard gefactcheckt worden.
Dat als Geert Wilders tweet: âHoeveel stembiljetten zouden er al verscheurd zijn?â, dat daar dan onder komt te staan: âHet antwoord is nul. Dit is namelijk niet mogelijk. Stemmers gooien hun stembiljet zelf in een afgesloten stembus. Gelieve niet meer zulke domme vragen te stellen, je bent politicus gvd.â
Politici hebben het niet eens over je in de zin van: âGoh domme actie, goed dat de gemeente Rotterdam het opgelost heeftâ maar âZe moet opgesloten worden! Tuig!â.
Lijkt me doodeng.
Doet me een beetje hieraan denken ook, laat wel zien hoe ver dat soort types kunnen gaan
Ik vind eigenlijk dat er een een straf of iets moet komen op mensen die echt te ver gaan met online bedreigen. Of dat je het onder stalken gooit en dat er eindelijk eens een wet komt voor stalkersâŠ
Of een soort voorlichting ofzo. Maar er zijn zoveel gekkies op het wereld wijde web die gewoon niet door hebben dat ze iemand kapot kunnen maken met hun domme meningen.
Vorige week stond er in de volkskrant een heel stuk over mensen op twitter die er bijna hun beroep van hebben gemaakt iedere dag haatdragende tweets naar politici te sturen. Naast dat stuk werden toen voorbeelden genoemd van een aantal bekende.
@abcd Man van 45, woont waarschijnlijk in de regio x en bekleedt functie blabla bij de marine. Stuurt voornamelijk tweets naar vrouwelijke politici van partij Y. Hij plaatst gemiddeld Z tweets per dag maar heeft zelf maar 3 volgers.
En dan een paar van dit soort voorbeelden. Jammer dat ze alsnog semi anoniem waren maar dit vind ik echt de chillst mogelijke straf. Gewoon ergens in de landelijke media opsommen wat zo iemand online allemaal uitvreet.
Jaa volgens mij heb ik ook zoiets ooit gezien en dat diegene het ook helemaal niet meer doorheeft van waar die mee bezig is.
Ik ben heel benieuwd of Bonnie hier dan via Instagram of in haar vlog nog iets van zal noemen? Ze is vandaag vrij stil op Instagram iig.
Heb echt met Lisa te doen wel, natuurlijk is het echt dom en onhandig maar die reacties zijn ook echt niet oké.
Jeetje ik kan me echt niet voorstellen hoe Lisa zich nu moet voelen. Waarschijnlijk niet eens veilig in haar eigen huis. Die gast van de PVV hierboven, echt walgelijk. Wat een randdebielen.
Ik zou het verstandig vinden als ze dat niet zou doen. Of als ze het doet een beetje op een leerzame manier van wat zon grap kan doen en wat die haat reacties met iemand doen.
Ja precies dat, ik zou ook niet van Bonnie verwachten dat ze er op een sensatie beluste manier over gaat vloggen maar indd een soort kort moment dat ze het even noemt op zoân leerzame manier, dat vind ik wel passen bij Bonnie ofzo. Naja we gaan het zien.
Ik heb zelf links gestemd (risicogroep dus ja, al gestemd) en ik heb een bloedje hekel aan Baudet, maar ik vind dit echt niet kunnen. Ik heb zelf meerdere malen stemmen geteld, en tuurlijk is het balen als een partij waar jij het echt niet mee eens bent, veel stemmen krijgt (bij mij was dat bv VVD). Maar ik zou er niet eens over nadenken om stemmen te verscheuren (naast dat dat idd niet kan want het aantal stembiljetten moeten evenredig zijn aan het aantal stempassen). Ik vind echt dat ze mega dom heeft gehandeld. Grap of niet, dit kan je niet maken zo online. Die haat op haar is dan uiteraard niet nodig.
Ik irriteer me sowieso aan de haat op elkaars stemmen. Ik ben het dus ook echt niet eens met Baudet etc maar laat mensen die wel op ze stemmen lekker in hun waarde. Net als dat je mensen die stemmen op GroenLinks of Bij1 lekker in hun waarde moet laten. We leven gelukkig in een democratisch land waar iedereen een stem heeft.
Heb je toevallig een linkje naar dat artikel? Ik zou het graag willen lezen, maar kan het niet vinden.