Damn, die Celinecharlotte verkoopt ff 220 cursussen a €3000 per stuk.
En dat is zelfs ex btw dus ik snap wel dat ze kan praten over haar moneymindset en hoe ze miljoenen verdiend.
Hahahaha heb je dat hele gelul over ‘terugverdienen’ gelezen? Als je het jezelf gunt heb je het zo terug verdient. Niet in euro’s natuurlijk, maar in persoonlijke groei. Dus cc verdient bijna 700.000 euro terwijl de cursisten denken dat ze rijker worden want zelfinvestering, maar 3000 euro armer zijn.
Tbh als ik het niet teringdruk had precies de komende 3 maanden zou ik het serieus hebben overwogen. 9 weken intensieve begeleiding is echt wel wat waard. Heb afgelopen zomer een korte cursus bij haar gedaan en die echt 1000x terugverdiend, los nog van persoonlijke groei, dus vertrouw haar wel.
Ik dacht daar moet een fout staan. Maar dat is gewoon 18,3 jaar modaal inkomen (Of 47 jaar lang mijn huidige inkomen). Toch nog steeds niet jaloers op haar carriere.
Maar wat doet zij dan aan intensieve begeleiding? Ze kan toch niet 220 man in negen weken zo intenstief begeleiden dat het 3000 euro waard is?
En 1000 keer terugverdiend? Moet ik dan denken aan een cursus van 100 euro waardoor jij 100.000 euro verdient hebt die je nooit verdiend had zonder haar?
Edit: Als ik namelijk naar de inhoud van het programma kijk snap ik prima dat mensen het gedachtegoed aantrekkelijk vinden, maar ik krijg ook een hele sterke alles wat je aandacht geeft groeit vibe en ik snap niet zo goed dat je met jezelf kan leven als je dat verkoopt?
Dit zeggen vele volgens van haar cursus. Maar hoe dan?! Wat verkoop je dat na zo’n cursus zoveel beter verkoopt?
Instagramcursussen
Ik zag op Twitter een draadje waar een of andere ‘insta famous jurist’ haar best zit te bashen samen met wat anderen. Vond het vooral jaloers overkomen. Je hoort best veel mensen die meer dan 1 cursus van CC volgen omdat het blijkbaar voor veel mensen wel werkt. Kiezen ze toch zelf voor? Ik heb nu wel spijt dat ik niet een keer eentje heb gevolgd toen het voor mij nog betaalbaar was haha.
CelineCharlotte is echt mijn BEC. Vind het zo’n leeg gelul over geld altijd bij haar.
Zodra je gaat zeggen dat je alleen je ‘moneymindset’ aan moet passen om geld te verdienen ben je bij mij af.
@Shaaar ok 1000x is licht overdreven. Heb 150 betaald en nav de cursus mijn prijzen omhoog gegooid (terwijl ik juist net zelf al nieuwe prijzen had bedacht) en aan punten gewerkt die werden genoemd om die prijs te rechtvaardigen. Ik schat dat ik daardoor een paar k meer heb verdiend dan ik anders zou hebben gedaan.
En inderdaad, alles wat je aandacht geeft groeit, dus alleen al even goed met focus met je bedrijf bezig zijn is al veel waard.
Is het bashen of zijn het kritische vragen? In mijn ogen moet je kunnen aantonen wat je doet, waarom je dat zo doet en hoe je prijs opgebouwd is. Als je een beetje een fatsoenlijk mens bent ten minste. Ik heb nog nooit een serieuze weerlegging buiten ‘ik vind dat ik dat waard ben en jij gaat er veel aan hebben gehoord’. Alsof 3000 euro niet gewoon heel veel geld is en het echt niet oké is om zoveel geld te vragen simpelweg omdat je het kan vragen en rijk wilt worden. Iemand als cc maakt ook gewoon slachtoffers (lees; de ondernemer die aan het einde van de rit stilletjes beseft dat ondernemen toch iets ingewikkelder blijkt dan het toepassen van trucjes, meditatie naar je kindertijd en visualiseren dat je miljonair wordt) en iedereen die dat toejuicht doet daaraan mee. Waarbij de toejuichers de reclame zijn voor de volgende lichting die 6000 mag dokken.
Newsflash trouwens: aardig wat mensen in loondienst hebben ook gewoon serieuze budgetten voor persoonlijke ontwikkeling.
@Bertie ik vind 150 euro echt totaal niet vergelijkbaar met 3000 euro. We spreken hier over 20x zoveel geld betaald door 220 mensen.
Nogal aannames die je doet. Alsof mensen die veel geld vragen per definitie onzin verkopen?
@Shadina @Cozycute ik heb mijn verhaal weer verwijderd snap namelijk niet eens waarom ik mijn tijd aan dit verhaal verspil. Boeit me eigenlijk helemaal niet genoeg om lang over te discussiëren. Als iemands doel stinkend rijk worden is en diegene voor 3000 euro cursussen verkoopt over hoe jij ook stinkend rijk kan worden door je relatie met geld te veranderen moet je dat lekker uitgeven en hoop ik dat het lukt. Je moet alleen niet verbaasd zijn als jij uiteindelijk tot de groep behoort die er niet rijker van gaat worden. Als het zo makkelijk was hadden we allemaal al rijk geweest.
Jemig… ik vind het bizar veel geld voor een online programma met ruim 200 andere mensen. Ik heb echt wel geld uitgegeven aan workshops (ook wel meer dan 3K) maar als ik zo’n bedrag uitgaf was dat bijv 3 dagen fulltime op locatie inclusief overnachting, eten en een groep van max 10 personen met veel persoonlijke aandacht en feedback.
Dit is precies mijn punt. Je weet niet of het werkt. Je ziet alleen het topje van een ijsberg van succesvolle mensen die het maken. Misschien vanwege de workshop, misschien vanwege toeval. Ik ga het iniedergeval niet uitproberen😂 Misschien maak ik aannames en dat hoop ik echt voor diegene die dit geloven, maar het is een zeer realistisch scenario dat de gelovigen aannames maken op basis van wat cc je voorschotelt en minimale resultaten. Er is één iemand die hier sowieso miljonair van wordt en dat is zij.e
Ik weet wel dat cc een soort ‘als je het het geld niet waard vond krijg je je geld terug’ systeem heeft, en dat slechts een handjevol mensen dat tot nu toe heeft gedaan. Kan natuurlijk zijn omdat mensen niet willen toegeven 3000 euro aan onzin te hebben uitgegeven haha, maar ik denk dat veel mensen er toch wel iets aan hebben!
Achja gevalletje gutt feeling. Zoals ik al zij: ik hoop dus echt voor kopers dat het werkt. Maar eerlijk? Ik denk dat het kopen van een staatslot, een leuk inspirerend boek over ondernemen, een dagje door het budgettopic, een lekkere lunch en inspirerende webinar van enkele tientjes een soortgelijke effect heeft. Dan heb je al 2900 euro’s winst.
Ik heb de draadjes op Twitter over Celine Charlotte ook gevolgd. Ik vond het lastig, omdat ik het met heel veel dingen die gezegd werden over multilevel marketing en zelfverklaarde holle business coaches eens ben. Alleen: CC is niet één van die mensen en zo werd ze wel neergezet. Als één grote scam, een oplichtster.
Dit is de enige cursus van haar die zo bizar duur is (of dat het waard is daar kun je over discussiëren). De rest van haar cursussen zijn veel betaalbaarder. Haar manier van ondernemen hoeft niet jouw ding te zijn, maar:
- Ze is als een van de weinigen in dat speelveld juist heel open over haar inkomsten en zakelijke keuzes.
- Deelt ook veel over wat níet gelukt is.
- Heeft altijd echt gewerkt voor haar geld (eerst als journalist, later met Spot, nu hiermee).
- Haar cursussen zijn niet van het kaliber ‘als je moneymindset maar goed zit, je loa goed toepast en de maan in het juiste huis staat, word je vanzelf steenrijk’. Ze deelt alleen op Instagram en in haar podcasts echt al heel over ondernemerschap, zakelijk inzicht en heel hard werken.
- Ze is juist echt van het hard willen werken voor d’r geld, hoe kun je excelleren in wat je doet én dat handig vermarkten. Maar niet alleen maar dat laatste.
Ik heb zelf helemaal niet de ambitie om een succesvolle ondernemer te worden en alleen maar meer meer en nog meer geld te willen verdienen. Haar focus op rijk worden is niet mijn ding. Ik volg haar omdat ze ook veel deelt over persoonlijke ontwikkeling op een manier die me aanspreekt. En ondertussen heb ik daardoor ook een aardig beeld gekregen van hoe ze dingen als ondernemer aanpakt. Dat kan je ding zijn of niet, maar ze verkoopt geen gebakken lucht met een manifestatiesausje en een toefje loa en daar wordt ze op social media nu wel op aangevallen. Vind ik onterecht.