Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Wat is jouw verkoopproduct? Als je dat wil zeggen hoor. Ben benieuwd!

Klopt! Deze loonslaaf heeft toevallig naar aanleiding van haar personeelsgesprek een groot aan cursussen aangeboden gekregen over zelfontwikkeling. Ik ben daar sceptisch over, maar ze zijn in ieder geval wetenschappelijk onderbouwd. Degene die bijdragen om mijn werk te professionaliseren ga ik - ondanks enige cynisme - wel volgen!

Edit: zijn gratis of uit mijn opleidingsbudget.

1 like

Ik snap niet zo goed hoe mensen er in trappen. Ze is zo duidelijk over dat ze snel miljonair wil worden, daar help je haar mee door 3000 te betalen. Niet omdat die online cursus dat nou waard is (maar ik geloof dan ook niet dat ze überhaupt iets groundbreakings te vertellen heeft over ~ondernemen~)

9 likes

Zoals ik boven ook al zei. Volg en admireer haar, maar ik vind het hele verhaal shady (en dat kun je vinden zonder haar op twitter belachelijk te maken). Zoals ik het programma lees verkoopt ze een aantal algemeenheden en heel veel onbewezen ideeën over rijk worden. Als je echt gelooft dat je rijk wordt omdat rijke mensen een andere mindset hebben (#armzijniseenkeuze) moet je er goed voor gaan. Er wordt hier één iniedergeval rijker van en het zijn niet de deelnemende yoga-instructeurs en bakkers.

@MevrWillem hier mag ik zelfs mijn creatieve opleiding volgen als ik maar enigzins een idee heb wat ik daar zakelijk mee kan en het meer is dan gebakken lucht. Van kleien wordt ik dus zen en het zorgt voor stressreductie

1 like

Ik ben een paar weken geleden gestopt met Celine Charlotte te volgen toen ze aangaf dat dit waarschijnlijk de laatste keer was dat je deze cursus voor 3000 euro kon kopen en dat ze hoopte het te kunnen verhogen naar 6000 (hoop dat ik het goed zeg). Dat vond ik zó egocentrisch gedacht. Ja leuk dat jij zo snel mogelijk nog rijker wil worden maar je vraagt dus fucking zesduizend euro van anderen die zeer waarschijnlijk veel minder te besteden hebben en daarnaast kan ik mij gewoon niet voorstellen dat die cursus nou echt dusdanig toegevoegde waarde heeft. En ja mensen zijn er zelf bij als ze het geld ervoor over hebben maar toch… ergens vond ik het ineens mega onsympathiek en storend.

16 likes

Ik vind alleen al dat iemand 3000 euro vraagt voor een cursus die niet eens van een officieel instituut is, en het feit dat ruim 200 mensen zich daarvoor inschrijven echt een teken dat veel mensen totaal geen besef meer hebben van de waarde van geld.

59 likes

Ik vind het ook wel weer ouderwets dat er in tijden waarin heel veel mensen heel succesvol kunnen worden buiten de gebaande paden om er zo’n focus blijft op officiële instituten. Die zijn niet per definitie allemaal super (ik heb een opleiding gedaan aan een grote Nederlandse universiteit die zo opgedoekt zou mogen worden) en onafhankelijke coaches zijn gewoon niet per definitie allemaal kut.

10 likes

In dat twitter draadje reageert op een gegeven moment ook een coach die ik zelf heb gehad (geen €3000 maar iets van €300 wat ik toen mega spannend en heel veel geld vond) dat ze het belachelijk vond die hele wereld blablabla. Ik had gereageerd toen je mijn geld aan nam en je verhaal niet kon waarmaken + mijn geld weigerde terug te betalen vond je het niet belachelijk om coach te zijn.

Eindstand mijn tweet is verwijderd (denk ik) en ik ben geblokt :joy:

Ik heb echt niks tegen coaches want ik heb ook een hele goede gehad die mij op persoonlijk vlak veel heeft geholpen. Maar zakelijke coaches ben ik echt klaar mee. Degene die er het rijkst van worden zijn degene die de cursus geven en dan misschien 1-5 die de gebakken lucht in hun eigen gebakken lucht om zetten en daar succes mee hebben.

11 likes

Ik begeleid hoogbegaafde kinderen en bied daar trajecten voor aan.

3 likes

De illusie dat officiële instellingen wel altijd waarde bieden heb ik achter me gelaten toen nc.oi ook l.oi overnam en nu alle grote opleidingsinstituten voor volwassenen beheert. Daar werken ook echt goede mensen (en ook beduidend minder goede), maar het zijn allemaal zzp’ers die worden uitgeknepen. Als ik dan zo’n goeie was ben je toch gek als je voor een hongerloon keihard moet werken terwijl je precies dezelfde waarde kunt bieden als je niet bij hen bent aangesloten?

3 likes

Ik denk dat cc ontzettend goed kan praten, mensen kan overtuigen. Ik ben zelf geen ondernemer dus ik heb wss niks aan haar curcus op dit moment maar ik begrijp wel dat mensen ‘ er in trappen’. Ze brengt het met haar woorden zo aantrekkelijk. Maar dat ‘je verdiend het direct terug’ vind ik erg kwalijk, want dat weet je niet. Verder denk ik dat je een bak geluk moet hebben (en/of uit een rijk nest komen).

Verder heb ik een hekel aan coaches zonder gedegen achtergrond. Een curcus van 6 zaterdagen en je bent zogenaamd op hetzelfde niveau als mijn vierjarige hbo opleiding, dat klopt niet. Zo’n curcus voor coach zou ik een mooie kunnen vinden op al een bak met kennis, maar niet ‘uit het niks’. Maar tegenwoordig hebben de instacoaches al niet meer een curcus/opleiding gevolgd, maar weten ze zelf heel goed hoe je bv van je depressie afkomt (nee, dat weet je niet) of wat de beste methode is voor de opvoeding van je kind. Het zijn vaak mensen die ontzettend goed zijn in praten, maar geen echte (bewezen) kennis hebben. Dat vind ik echt kwalijk en soms ook echt gevaarlijk in deze tijd. Uitzondering daargelaten, maar deze uitzonderingen worden vaak ondergesneeuwd door de hardste roepers.

11 likes

Waar gaat die 3000 euro ook naar toe? Betaal je ook voor dure matterialen en krijg je les in een luxe gebouw ofzo. Of betaal je echt zoveel voor wat online info.

12 likes

Iemand hoeft imo niet van een officieel instituut te zijn, je kunt ook gewoon heel goed zijn in je vak en écht een waardevolle dienst leveren. Maar ik trigger een beetje op al die coaches en de maakbaarheid die ze presenteren. En dat een deel ook alleen maar deelt uit eigen ervaring zonder verdere verdieping van kennis. En dat iets voor jou heel goed werkt is top maar dat betekent niet dat je dat op.een ander kunt copypasten. Zeker als het om mental health gaat kan dat echt schadelijk zijn.

CC is ongetwijfeld een goede ondernemer met een goed verhaal, ze heeft veel ervaring en resultaat om te laten zien. Maar toch krijg ik een beetje de kriebels van 3K vragen voor een moneymindset course en dat de prijs ook deels is om.je in die mindset te brengen. Maargoed, misschien is dat mijn te kleine mindset :wink:

5 likes

Mjah ik dacht net ook na over mn eigen cursus ervaringen, het hoeft natuurlijk ook allemaal niet in een fancy hotel en all inclusive. Het gaat om de info en die kan online ook heel waardevol zijn. Maar VIP en dan 220 mensen in een online programma…

Ik denk dat de gemiddelde cc criticus geen vvd stemt hoor

1 like

Dat heb ik niet meegekregen, maar ben het helemaal met je gedachtegang eens. Echt heel onsympathiek. En een cursus zo duur maken omdat dat zogenaamd helpt om je moneymindset goed te krijgen en je er niet van schrikt om grote bedragen uit te geven, vind ik ook echt niet in orde.

3 likes

Dit is zo’n rare thumbnail hahaha, lekker op de tafel schrijven met je Apple pencil?

13 likes

Ik ken haar ook niet en volg haar ook niet, maar de naam kwam me zo bekend voor. En nu weet ik het weer, van de week heb ik een radiodocumentaire gehoord waar zij in voorkwam. Ze is een enorme fan van Tony Robbins en ziet hem als een enorme inspiratiebron (en hij vraagt duizenden euro’s om zijn inspiratiesessie’s bij te wonen). Ze vertelt ook hoe ze dat eerste bedrijf heeft opgezet (door te bluffen). Nou goed, opzich wel een leuke documentaire om te luisteren

1 like

Ff een rant hier.

Ik was helemaal fan van Widya Soraya. Iemand had haar hier ooit getipt en ben haar toen gaan volgen. Normaal vind ik Nederlandse vloggers echt verschrikkelijk maar ik vond haar content echt leuk. Ze steekt er veel moeite in en ik keek toch wel uit naar haar wekelijkse vlog.

Maar na haar Dubai travel vlog ben ik zooooo afgeknapt. En nu kwam ze in haar nieuwe vlog op de haatcomments die ze naar aanleiding van deze vlog heeft gekregen. Het is gewoon de triest voor woorden dat ze haar reis probeert te verdedigen met het argument dat als het hier mooi weer was geweest iedereen dan ook naar het strand gaat. En dat met het nemen van de PCR het 100% zeker is dat je zonder corona weer in NL komt. Echt hoe kan iemand zo stompzinnig zijn.

Als we dan toch bezig zijn.

Plus haar grow with me series. Ze zegt gewoon letterlijk dat door de positieve energie rijke mensen rijk blijven en ‘‘opportunities’’ krijgen en arme mensen in de arme wereld blijven. WANT HET IS EEN STAAT VAN VIBRATIE. Als je uit een arm gezin komt kan je daar uit stappen en kansen naar je toetrekken zolang je de juiste mindset hebt.

Ik heb er echt gewoon geen woorden voor hoe kortzinnig dit is.

35 likes

Ik kijk alleen nog maar voor dr outfit unboxings en dr make up. Dat grown with me is mij te veel gelul

1 like