Ik denk dat cc ontzettend goed kan praten, mensen kan overtuigen. Ik ben zelf geen ondernemer dus ik heb wss niks aan haar curcus op dit moment maar ik begrijp wel dat mensen ‘ er in trappen’. Ze brengt het met haar woorden zo aantrekkelijk. Maar dat ‘je verdiend het direct terug’ vind ik erg kwalijk, want dat weet je niet. Verder denk ik dat je een bak geluk moet hebben (en/of uit een rijk nest komen).
Verder heb ik een hekel aan coaches zonder gedegen achtergrond. Een curcus van 6 zaterdagen en je bent zogenaamd op hetzelfde niveau als mijn vierjarige hbo opleiding, dat klopt niet. Zo’n curcus voor coach zou ik een mooie kunnen vinden op al een bak met kennis, maar niet ‘uit het niks’. Maar tegenwoordig hebben de instacoaches al niet meer een curcus/opleiding gevolgd, maar weten ze zelf heel goed hoe je bv van je depressie afkomt (nee, dat weet je niet) of wat de beste methode is voor de opvoeding van je kind. Het zijn vaak mensen die ontzettend goed zijn in praten, maar geen echte (bewezen) kennis hebben. Dat vind ik echt kwalijk en soms ook echt gevaarlijk in deze tijd. Uitzondering daargelaten, maar deze uitzonderingen worden vaak ondergesneeuwd door de hardste roepers.