En dan nachts om 4 uur nog een halve liter kwark eten.
Ik heb echt een kinderachtig brein
Jezus wat een uitspraak, ik denk juist het tegenovergestelde.
Waarom betrek jij altijd alles op jezelf?
Ik heb bij Kim Mun ne com op de peuterspeelzaal gezeten (ze lijkt heel erg op zichzelf als kind, daarom herkende ik haar), dus toen ze een keer in mijn advertenties opdook heb ik de podcast geluisterd waarin ze dit vertelde. Zo dom.
Er zat ook maar heel kort tussen dat ze stopte met anticonceptie en niet zeker wist of ze er klaar voor was en dat ze er wel klaar voor was. Drie maanden ofzo. Ze is dus gewoon bij poging 4 zwanger geraakt. Maar dat is geen simpele biologische kansberekening hoor, dat is LOA.
Omdat ze een bedrijf heeft wist je dat al?
Huh je herkende iemand van de peuterspeelzaal?
Ik kan me die tijd echt niet herrineren. Ik had er met Nelson Mandela op kunnen zitten en hem echt niet herrineren
Serieus? Waarom?
He maar hoe spreekt dat uit de reactie waar jij op reageerde?
Oprechte vraag: waarom denk jij dat dat niet zo is? Er is de afgelopen jaren veel gedegen onderzoek gedaan en armere mensen hebben toch echt een kleinere ecologische voetafdruk.
Mensen die chemo ondergaan vriezen vaak eitjes in voor ze het ondergaan. Heeft ze gezegd dat het natuurlijk is gelukt?
Dat is volgens mij precies wat ze zegt, toch?
Los daarvan, “hoe meer je verdient, des te beter ben je voor de wereld” is natuurlijk sowieso een totaal holle uitspraak. Hangt ook af van waar je dan geld mee verdient, wat je verstaat onder goed voor de wereld, etc. Maar iig: eat the rich!!!
Ik bedoelde dat ik het niet eens ben met die uitspraak op de website, juist de big spenders zijn in mijn ogen vaak niet ecologisch bezig. Bijvoorbeeld door veel reizen per vliegtuig of meer consumeren.
Ik heb het idee dat ik hier niks meer kan posten of er wordt geconcludeerd dat het over mezelf zou gaan? Dat bedoel ik echt niet. Kan iemand mij uitleggen waar dit vandaan komt. Wordt er verdrietig van.
Als je me nu zou vragen ‘noem een naam van iemand met wie je op de peuterspeelzaal hebt gezeten’, dan zou ik ook niemand kunnen noemen. Ik zag haar foto en ze kwam me bekend voor. Toen ik haar naam las, ging er een belletje rinkelen. Het was een klein dorp, dus je ‘kende’ zo’n beetje iedereen van jouw leeftijd.
Snap ik helemaal! Was benieuwd haha. Fijn als het gewoon natuurlijk is gelukt
Oh dan begreep ik je ook verkeerd, excuus!
Ik las het ook alsof je het tegenovergestelde van Lila dacht!
Oke gelukkig haha! misverstandje
Hier zitten twee kanten aan. Ik ben zelf opgeleid in de richting van duurzame handelsketens en zie dat hierin wel een nuance moeten worden gemaakt.
Samenvatting
Het klopt natuurlijk dat “we” in ontwikkelde landen onze grondstoffen gigantisch uitputten, dat staat buiten kijf. Desondanks is er in ontwikkelingslanden ook nog een hoop te bereiken, juist wat betreft ecologische voetafdruk. Als ik even focus op het aspect van landbouw productie, waar zo’n 80% van de inwoners uit in ontwikkelingslanden hun inkomen uit genereert zie je vaak dat men generaties lang (doorgegeven van ouder op kind) dezelfde landbouw practices gebruikt. Deze zijn vaak bij lange na niet efficiënt en duurzaam te noemen, waarbij vaak de bodem en de plaatselijke resources (zoals water en bodemverrijkers) vaak uitgeput en onbruikbaar raken. Wat wel zo is, is dat mensen in ontwikkelingslanden juist slachtoffer zijn van de uitputting die wij voornamelijk veroorzaken in de ontwikkelde landen, omdat zij simpelweg minder middelen hebben om beter met de opwarming van de aarde (en dus hun gewassen om te gaan). Misschien een beetje off-topic maar vind het altijd wel belangrijk dat er een nuance in wordt aangebracht