Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Ik bedoelde dat ik het niet eens ben met die uitspraak op de website, juist de big spenders zijn in mijn ogen vaak niet ecologisch bezig. Bijvoorbeeld door veel reizen per vliegtuig of meer consumeren.

Ik heb het idee dat ik hier niks meer kan posten of er wordt geconcludeerd dat het over mezelf zou gaan? Dat bedoel ik echt niet. Kan iemand mij uitleggen waar dit vandaan komt. Wordt er verdrietig van.

37 likes

Als je me nu zou vragen ‘noem een naam van iemand met wie je op de peuterspeelzaal hebt gezeten’, dan zou ik ook niemand kunnen noemen. Ik zag haar foto en ze kwam me bekend voor. Toen ik haar naam las, ging er een belletje rinkelen. Het was een klein dorp, dus je ‘kende’ zo’n beetje iedereen van jouw leeftijd.

1 like

Snap ik helemaal! Was benieuwd haha. Fijn als het gewoon natuurlijk is gelukt :heart:

1 like

Ik las het ook alsof je het tegenovergestelde van Lila dacht!

Oke gelukkig haha! :kissing_heart: misverstandje

2 likes

Hier zitten twee kanten aan. Ik ben zelf opgeleid in de richting van duurzame handelsketens en zie dat hierin wel een nuance moeten worden gemaakt.

Samenvatting

Het klopt natuurlijk dat “we” in ontwikkelde landen onze grondstoffen gigantisch uitputten, dat staat buiten kijf. Desondanks is er in ontwikkelingslanden ook nog een hoop te bereiken, juist wat betreft ecologische voetafdruk. Als ik even focus op het aspect van landbouw productie, waar zo’n 80% van de inwoners uit in ontwikkelingslanden hun inkomen uit genereert zie je vaak dat men generaties lang (doorgegeven van ouder op kind) dezelfde landbouw practices gebruikt. Deze zijn vaak bij lange na niet efficiënt en duurzaam te noemen, waarbij vaak de bodem en de plaatselijke resources (zoals water en bodemverrijkers) vaak uitgeput en onbruikbaar raken. Wat wel zo is, is dat mensen in ontwikkelingslanden juist slachtoffer zijn van de uitputting die wij voornamelijk veroorzaken in de ontwikkelde landen, omdat zij simpelweg minder middelen hebben om beter met de opwarming van de aarde (en dus hun gewassen om te gaan). Misschien een beetje off-topic maar vind het altijd wel belangrijk dat er een nuance in wordt aangebracht :slightly_smiling_face:

4 likes

Ik vatte het op als in ‘ik verdien ook veel geld maar ben wel milieubewust’ maar heb te snel gelezen sorry

Ik denk omdat je in de afgelopen discussies al een aantal keer je eigen bedrijf hebt benoemd en ‘t steeds op je eigen situatie betrekt. En dat mag ook gewoon natuurlijk maar het viel me op

1 like

maar even hoor, wie zegt dat celine charlotte überhaupt bedoelt “beter voor de wereld” uit ecologisch oogpunt? misschien heeft het niks te maken met het milieu, maar bedoelt ze hoe meer geld je mediteert hoe meer positieve filosofische energie je transpireert ofzo

of is ze niet zweverig, ken haar niet verder*

*en dat hou ik verder graag zo hoor, iemand die ‘money mindset’ in het vocabulaire heeft hoeft niet in mijn aura te komen!

2 likes

is dat wel verenigbaar met haar money mindset dan, als je je geld doneert kun je er niet op zitten

1 like

Zou dat ook in die cursus zitten van 3000? Geef je geld aan goede doelen? :thinking:

1 like

Een vriendin van mij is dus fan van haar en ik twijfel nu aan de vriendschap :weary:

(Kim heeft btw ook een verschrikkelijk Limburgs accent, en ik kom zelf uit Limburg, dus dat ik dat dan al vind zegt genoeg haha)

2 likes

Jaa dit heb ik ook met Cc? Zocht haar even op en 9 mensen die ik volg volgen haar ook??? Zouden die dan ook 3K betaald hebben?

2 likes

For what it’s worth; ik vind het altijd leuk om over je bedrijf te lezen en die kant van het verhaal te horen.

Bovendien: genoeg forummers die vaker dingen uit hun eigen leven aanhalen, dat is toch prima? Dat maakt het juist leuk om op een forum te zitten :’)

20 likes

Ik kijk sinds een tijdje deze vrouw en word er zo vrolijk van. Ze maakt eten van over de hele wereld. Hier maakt ze traditionele nieuwjaarsrecepten en begint met oliebollen (die iets te klein zijn maar oke).

4 likes

Ik zie het probleem ook niet zo @Tubing! Lekker laten gaan. :kissing_heart:

1 like

Nou Mo heeft lekker openlijk schijt aan de regels. Gisteravond met vier mensen in totaal (Anthea, Femke en een man) zitten eten (te zien op haar stories). En nee je hoeft echt niet alles perfect te doen of roomser dan de Paus te zijn, maar het zo openlijk op insta zetten vind ik wel kwalijk en gewoon een slecht voorbeeld.

8 likes

Maar Mo vindt ook dat ze met haar 1M volgers geen voorbeeldfunctie heeft.

Iemand anders zei het hier laatst ook al, maar Yara post inderdaad bijna alleen maar spon nog. Vind het echt niet boeiend op deze manier.

3 likes

Ze heeft net een huis gekocht :money_mouth_face:

1 like

Dit heb ik echt bij de meeste reels

2 likes