Ik herken dit wel hoor. Vooral sinds de avondklok. Ik houd me netjes aan alle maatregelen maar het valt me heel zwaar dat ik na 9, in alle rust, niet naar buiten mag om te wandelen.
Dit herken ik wel. Mensen die niet voorzichtig doen krijgen niets en mensen die juist erg oppassen krijgen het al als 1 keer iemand hoest bijvoorbeeld. Merk dat ook altijd met kinderen. Ouders die niet oplettend zijn daar gebeurt er niets met het kind en ouders die altijd oplettend zijn en 1 keer niet dan gebeurt er wel iets.
Ik snap je wel hoor en herken het heel erg. Wel super goed van je dat je het al zo lang vol houdt maar het uitzichtloze is gewoon niet meer leuk
Ik begin de “kijk die en dje houden zich niet aan de regels” post ook super irri te vinden. Oke zoals dat een groep influencers naar een restaurant gaat terwijl de horeca gesloten is of als een groep zou feesten of wat dan ook. Maar om elke foto hier te plaatsen met " Oh bij hun bestaat er ook geen corona!!"
Het is inmiddels allang duidelijk dat mensen schijt hebben. Klaag daarover in het corona topic. Maar zullen we hier gewoon zeiken over weet ik veel wat influencers eten ofzo
Ja dit, het is onderhand toch allang bekend dat half Nederland en heel infleuncerland zich niet meer aan de regels houdt. Waarom dat elke keer weer benoemen, we been knew
Sorry maar hier maak je echt een denkfout. Je doet t niet om de “zwakkere” te beschermen. Je doet t zodat je zelf ook niet de kans loopt op een maandenlange slopende ziekte.
Maar ze heeft al corona gehad zegt ze. Herbesmettingen zijn dusdanig zeldzaam dat je nu wel kan zeggen dat ze het niet voor zichzelf doet volgens mij.
Ik heb juist het idee in mijn omgeving dat de mensen die er wat minder op letten in deze periode of in een zorghuis werken(contactberoep), sneller ziek zijn of corona krijgen.
Maar wat ik me af vroeg, heeft het niet gewoon te maken met je weerstand of je wel of niet besmet raakt, zoals bij normale virussen en bacteriën? Dat daarom ook oudere en zwakkere sneller besmet raken?
Ik doe het zodat ik hopelijk een beetje snel weer gewoon kan tongen in de club.
Volgens die logica hoeft ze t dan helemaal niet te doen toch?
Ik ben t gewoon een beetje zat dat alles op de zwakkere word gegooid terwijl er zoveel mensen met lange termijn klachten zijn en denk niet dat je dat voor jezelf of je vrienden moet willen. Het blijft gewoon voor iedereen een risico.
Even de advocaat van de duivel, maar dit valt oprecht wel mee als je het percentueel bekijkt.
Tuurlijk is het voor iedereen een risico. Maar ik heb corona gehad en het niet eens gemerkt, dus het is zeker niet zo dat het risico voor iedereen automatisch erg groot is.
Het was al genoemd, maar heb het inderdaad - ondanks mijn zorgvuldigheid - toch gekregen. En inderdaad een paar dagen goed ziek geweest. Maar als ik het dan tóch krijg, dan krijg ik het liever nog een keer terwijl ik gewoon nog een leuker leven heb. Dat is de struggle, omdat ik op zo’n moment voornamelijk aan mezelf denk.
Ik ben overigens niet van mening dat ik me aan de maatregelen houd voor mezelf. Ik houd me aan de maatregelen voor mijn ouders, mijn oma, mijn schoonouders en alle anderen die mogelijk ernstigere klachten krijgen dan ik.
Ik wil ook echt niet zeggen dat t niet kut is. En t is natuurlijk extra zuur als je t krijgt terwijl je zoveel dingen laat. En als je dan ook nog anderen ziet waarvoor t niet lijkt te bestaan, dat is gewoon hoogst irritant.
Ik begrijp jou. Het is voor iedereen kut, voor de “zwakkeren” helemaal. Maar uiteindelijk bepaal je aan de hand van je eigen ervaring wat voor jou wel en niet erg is, want iets anders ken je niet. Jij denkt: jullie kunnen nog super veel, zeik niet. Terwijl “gezonde” mensen denken: wow ik kan echt niks meer. Het is dus niet heel gek dat mensen die zich ook al een jaar zich netjes aan de regels houden, toch corona krijgen en zich dan nu afvragen waarvoor ze het allemaal nog doen? We zitten er allemaal doorheen. Ik snap dat het voor jou extra kut en zuur is om dit te lezen, maar ook “gezonde” mensen hebben het recht om moedeloos te zijn en zich af te vragen waarom ze het nog doen, hoe onredelijk dat voor jou misschien klinkt (en misschien ook wel is).
Weet je, hoe dan ook vind iedereen het kut en iedereen realiseert zich ook dat hun eigen leed 9/10 keer vet egoistisch is, maar dat neemt je gevoel niet perse weg en soms voel je je ook even moedeloos, ondanks dat je weet dat het allemaal veel erger kan.
Ja, mee eens! Dit is inderdaad erg lullig geformuleerd.
Please verhuis deze discussie naar het Coronatopic. Heb die met een reden op ‘negeren’. Echt geen zin in constante coronadiscussies overal en het controleren wat influencers wel en niet doen. Zoals iemand al zegt, als ze nou samen in een gesloten restaurant gaan zitten: terecht dat we dat hier bespreken. Maar elke keer dat ze dichtbij elkaar gaan zitten? Hou op zeg. Ze hebben schijt. We know.
Dat is totaal niet wat ik zeg.
@Crusti_Croc ja tuurlijk, is ook, maar ik denk dat je je nooit echt in kan beelden hoe het is om een “zwakkere gezondheid” te hebben, helemaal in deze tijd en dat het daarom lastig is om voor mensen te realiseren dat er nog een grote groep is die het nog zwaarder heeft.
Dan ben je je gewoon niet bewust van je privileges. Ja ik kan niet meer uit en shoppen enzo. Maar ik kan wel gewoon op visite bij mensen. Of gezellig buiten schaatsen enzo.
Dat is precies wat ik probeer te zeggen haha.
Het was ook wel echt een hele erge generalisatie. Ik bouwde verder op de eerdere discussie van de “gezonde” mensen tegen de “zwakke” mensen. Ik uit juist ook kritiek op mensen die doen alsof we niks meer mogen, want dat is echt gigantische onzin.
@Eddie om de opmerking bij je te kunnen houden moet je wel eerst kunnen realiseren dat het egoïstisch is denk ik
Het is anekdotisch bewijs, ja daar heb je gelijk in.