Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Maar ook echt lekker belangrijk hoe groot welke kans überhaupt is?? Ja maar kleine kans dat je er ook echt ziek van wordt. Ja maar kleine kans dat je ook echt toevallig besmet raakt. Ja maar grote kans dat de dode mensen onderliggend lijden hadden. Ja maar ja maar ja maar, nee niks ja maar, lekker boeiend, we willen DE RISICO’S BEPERKEN. Tot zo dicht mogelijk bij nul. Omdat als het wel toeslaat de gevolgen zo verregaand zijn. En die mensen die dan geraakt zijn hebben echt geen boodschap aan jouw “maar de kans was zo klein”. En jij kan dat net zo goed zijn. Kappen gewoon.

En ik wil echt niks meer horen met de strekking “leed niet met leed vergelijken”, leer in plaats daarvan te relativeren. Doei.

4 likes

Vind het ook steeds weer fascinerend hoe superieur/zelfverzekerd mensen dus blijkbaar over hun eigen gezondheid denken.

23 likes

A true self-love icon :sparkles::weary::raised_hands:t2:

3 likes

Jullie hebben gelijk. Ik heb mijn woorden niet goed gekozen en weet niet waar ik het over heb. Mijn excuses @Eddie. Ik hou mijn mond!

2 likes

Bedankt voor deze aanval. Dit is dus precies NIET wat ik met mijn post bedoelde. Vind het erg raar dat je naar ‘mensen zoals jou’ refereert bij mij, omdat ik aangeef dat ik me dus echt volledig aan de maatregelen heb gehouden (en nog steeds doe).

Mijn post was bedoeld om mijn struggle weer te geven met het feit dat ik dus daadwerkelijk WEL rekening houd (en wil houden) met mensen zoals onder andere jij. En je hebt me echt totaal verkeerd begrepen als je denkt dat ik in een slachtofferrol wil kruipen. Ik zeg dat ik het gewoon beu ben, maar ik kies er zelf voor om me wel aan de maatregelen te houden. Anderzijds wil ik ook (egoistisch) voor mezelf kiezen, omdat ik ondanks mijn inspanningen alsnog corona heb gekregen en ik dus het idee heb dat die maatregelen gewoon niet werken. MAAR DAT DOE IK DUS NIET, maar ik kan me wel voorstellen dat anderen dat wel doen.

Ga klagen in een hoekje en niet op een openbaar forum waar mensen die nog veel meer last van corona hebben dan jij je gepriviligeerde bullshit moeten meelezen terwijl je zaagt over hoe die nog meer dan nu al vergeten zouden moeten worden ten voordele van jou.

Voel me echt aangevallen door jou zeg. Lees mijn post nog een keertje alsjeblieft, want je slaat de plank echt totaal mis met je reactie. Ik vind je ook echt mega onsympathiek overkomen.

28 likes

Ik ben iemand die last heeft van langdurige klachten na corona. Ik ben voor de rest gewoon jong en gezond, dus zo vanzelfsprekend is het niet dat een gezond iemand geen last kan krijgen van corona en de nasleep. Ik had toen ik corona had ook niet echt heel ernstige klachten ofzo, dus dat zegt echt niets. De nasleep is voor mij veel heftiger.

22 likes

Wij jou ook

Kan me echt niet voorstellen dat een weldenkende empathische persoon dit uit z’n vingers krijgt en zichzelf het slachtoffer maakt.

Ben je 3?

22 likes

En als je ziek ben had je maar niet ziek moeten zijn. Lekker puh, kwijn maar lekker weg, waarom zouden we jou willen beschermen, we kunnen jou missen. ik ben gezond dus ik verdien meer dan jij. Dit is gewoon het enige dat ik hierin kan lezen.

8 likes

Same, eind oktober Corona gehad en nog steeds 2x per week aan het revalideren bij de fysio. Zij lopen daar zelfs over met aanmeldingen voor het Corona traject. Ik ben 23 jaar en volledig gezond, dus de nasleep is echt heel erg willekeurig helaas… ook voor jou sterkte met het opbouwen :heart:

12 likes

Valt dat “Ik doe zo mn best voor de zwakkere” eigelijk ook niet onder validisme?

Ik weet nier waarom ik op jou reageer sorry

7 likes

Jaa we doen dit voor jou Penny. Je hebt er niet om gevraagd maar wees de able people dankbaar!!

Mij niet bellen als je met je rolstoel ergens heen wilt. Dat vind ik dan weer teveel moeite.

5 likes

Je logica klopt ook gewoon niet. Waar doe je het voor als je toch Corona kreeg dus de maatregelen werken niet? Waarom doen we onze deuren op slot als er soms toch wordt ingebroken, sloten op deuren werken blijkbaar niet?

6 likes

Hahahahhahaha gossie toch, momentje stilte voor de stemming van Anita die 1 procentpunt omlaag gaat hoor

3 likes

Mooiste uit dat stukje is dat ons Anita wel gebruik maakt van ‘een klein beetje hypotheekrente aftrek’.

12 likes

Maar even hé, de kans dat je ernstig ziek wordt van corona is procentueel gezien best klein. Maar als je een zak krijgt met 100 snoepjes, en één snoepje is vergiftigd, dan hoef ik die zak niet meer hoor. Daarbij, als je al je bekenden bij elkaar optelt, dan is de kans opeens een stuk groter dat er daar wel één ernstig ziek van wordt.
En ik voel me er zelf gewoon beter bij als ik rekening houd met anderen, ook mensen die ik zelf niet ken.

17 likes

De nieuwe huis vlog van Bonnie, vind de tafel heel mooi! Alleen zou ik met al die dingetjes in zicht helemaal gek worden van drukte.

12 likes

Oke, ondanks dat ik je bericht nog steeds een lichtelijk verwijtend karakter vindt hebben ‘je doet alsof je één of andere moeder theresa bent vanuit een gepriviligeerde positie bla bla bla’, snap ik dat je de conclusie trekt dat ik twee groepen tegenover elkaar afzet. Dat was echter niet mijn insteek. Ik doe het inderdaad voor de gehele maatschappij, en ik heb dat ook lang kunnen rechtvaardigen en echt vol afschuw mensen die schijt hadden beoordeeld. Ik vind alleen dat de hele situatie nu redelijk uitzichtloos is (voor zowel jou als voor mij) en ik begin te twijfelen of deze manier van maatregelen ook daadwerkelijk echt goed is voor de gehele maatschappij (en dan doel ik op de punten die je noemt, zoals de economie, de zorg, minder langdurige zieken). Daarom zet ik me nu minder af tegen mensen die schijt hebben, omdat ik dat egoistische ergens wel snap (dit betekent niet dat ik zelf ook schijt wil gaan hebben). Doel van mijn post was om die struggle te delen dat ik nu dus blijkbaar lichtelijke sympathie voel voor mensen die schijt hbben. Niet om te zeggen dat we geen rekening meer moeten gaan houden de maatregelen en situatie.

Ik zit bovendien niet in een geprivileerde positie, want zowel mijn ouders als schoonouders vallen op meerdere punten in de risicogroep. Om mezelf nog maar even extra te verdedigen.

Jammer weer van je laatste bericht trouwens, maar goed. Niemand heeft hier genoemd dat je dankbaar moet zijn. Misschien krijg je dat idee van andere mensen om je heen, maar dat is niet het gevoel dat ik je wilde geven.

12 likes

Ik snap waar je naartoe wil en wellicht is dit mosterd maar ik wil wel even zeggen dat ik het echt lelijk vind om @Eddie de hele tijd aan te spreken op haar toon. Ja, misschien komt ze wat bozig en aanvallend over. Maar dat is ook niet zo gek gezien ze dit soort discussies wel vaker heeft moeten houden, waarschijnlijk niet uit plezier. En niet alleen jij hoor, ik zie dit vaker gebeuren en dat vind ik echt vervelend.

16 likes

Sorry maar dit is echt een “Jij begrijpt mij verkeerd ik bedoel het echt niet zo maar ik ga verder totaal geen moeite doen om jou te begrijpen” post.
Penny heeft het niet alleen tegen jou maar dat de opmerking " ik doe het voor de zwakke" een loze en ook validistische opmerking is.
Dat jij je aangevallen voelt ligt totaal aan jou omdat jij haar opmerking teveel op jezelf betrekt. Zonder dat je nu eigenlijk leest wat zij bedoelt.

15 likes

ik bedoelde eigenlijk dat dit iets is wat we niet alleen voor elkaar, maar ook voor de maatschappij als één geheel moeten doen. Dus niet alleen de zwakkeren, maar voor ons allemaal samen omdat het een systeem is dat in elkaar verweven zit.
Kortom, ik ben het helemaal met je eens.

4 likes