Wij jou ook
Kan me echt niet voorstellen dat een weldenkende empathische persoon dit uit z’n vingers krijgt en zichzelf het slachtoffer maakt.
Ben je 3?
Wij jou ook
Kan me echt niet voorstellen dat een weldenkende empathische persoon dit uit z’n vingers krijgt en zichzelf het slachtoffer maakt.
Ben je 3?
En als je ziek ben had je maar niet ziek moeten zijn. Lekker puh, kwijn maar lekker weg, waarom zouden we jou willen beschermen, we kunnen jou missen. ik ben gezond dus ik verdien meer dan jij. Dit is gewoon het enige dat ik hierin kan lezen.
Same, eind oktober Corona gehad en nog steeds 2x per week aan het revalideren bij de fysio. Zij lopen daar zelfs over met aanmeldingen voor het Corona traject. Ik ben 23 jaar en volledig gezond, dus de nasleep is echt heel erg willekeurig helaas… ook voor jou sterkte met het opbouwen
Valt dat “Ik doe zo mn best voor de zwakkere” eigelijk ook niet onder validisme?
Ik weet nier waarom ik op jou reageer sorry
Jaa we doen dit voor jou Penny. Je hebt er niet om gevraagd maar wees de able people dankbaar!!
Mij niet bellen als je met je rolstoel ergens heen wilt. Dat vind ik dan weer teveel moeite.
Je logica klopt ook gewoon niet. Waar doe je het voor als je toch Corona kreeg dus de maatregelen werken niet? Waarom doen we onze deuren op slot als er soms toch wordt ingebroken, sloten op deuren werken blijkbaar niet?
Hahahahhahaha gossie toch, momentje stilte voor de stemming van Anita die 1 procentpunt omlaag gaat hoor
Mooiste uit dat stukje is dat ons Anita wel gebruik maakt van ‘een klein beetje hypotheekrente aftrek’.
Maar even hé, de kans dat je ernstig ziek wordt van corona is procentueel gezien best klein. Maar als je een zak krijgt met 100 snoepjes, en één snoepje is vergiftigd, dan hoef ik die zak niet meer hoor. Daarbij, als je al je bekenden bij elkaar optelt, dan is de kans opeens een stuk groter dat er daar wel één ernstig ziek van wordt.
En ik voel me er zelf gewoon beter bij als ik rekening houd met anderen, ook mensen die ik zelf niet ken.
De nieuwe huis vlog van Bonnie, vind de tafel heel mooi! Alleen zou ik met al die dingetjes in zicht helemaal gek worden van drukte.
Oke, ondanks dat ik je bericht nog steeds een lichtelijk verwijtend karakter vindt hebben ‘je doet alsof je één of andere moeder theresa bent vanuit een gepriviligeerde positie bla bla bla’, snap ik dat je de conclusie trekt dat ik twee groepen tegenover elkaar afzet. Dat was echter niet mijn insteek. Ik doe het inderdaad voor de gehele maatschappij, en ik heb dat ook lang kunnen rechtvaardigen en echt vol afschuw mensen die schijt hadden beoordeeld. Ik vind alleen dat de hele situatie nu redelijk uitzichtloos is (voor zowel jou als voor mij) en ik begin te twijfelen of deze manier van maatregelen ook daadwerkelijk echt goed is voor de gehele maatschappij (en dan doel ik op de punten die je noemt, zoals de economie, de zorg, minder langdurige zieken). Daarom zet ik me nu minder af tegen mensen die schijt hebben, omdat ik dat egoistische ergens wel snap (dit betekent niet dat ik zelf ook schijt wil gaan hebben). Doel van mijn post was om die struggle te delen dat ik nu dus blijkbaar lichtelijke sympathie voel voor mensen die schijt hbben. Niet om te zeggen dat we geen rekening meer moeten gaan houden de maatregelen en situatie.
Ik zit bovendien niet in een geprivileerde positie, want zowel mijn ouders als schoonouders vallen op meerdere punten in de risicogroep. Om mezelf nog maar even extra te verdedigen.
Jammer weer van je laatste bericht trouwens, maar goed. Niemand heeft hier genoemd dat je dankbaar moet zijn. Misschien krijg je dat idee van andere mensen om je heen, maar dat is niet het gevoel dat ik je wilde geven.
Ik snap waar je naartoe wil en wellicht is dit mosterd maar ik wil wel even zeggen dat ik het echt lelijk vind om @Eddie de hele tijd aan te spreken op haar toon. Ja, misschien komt ze wat bozig en aanvallend over. Maar dat is ook niet zo gek gezien ze dit soort discussies wel vaker heeft moeten houden, waarschijnlijk niet uit plezier. En niet alleen jij hoor, ik zie dit vaker gebeuren en dat vind ik echt vervelend.
Sorry maar dit is echt een “Jij begrijpt mij verkeerd ik bedoel het echt niet zo maar ik ga verder totaal geen moeite doen om jou te begrijpen” post.
Penny heeft het niet alleen tegen jou maar dat de opmerking " ik doe het voor de zwakke" een loze en ook validistische opmerking is.
Dat jij je aangevallen voelt ligt totaal aan jou omdat jij haar opmerking teveel op jezelf betrekt. Zonder dat je nu eigenlijk leest wat zij bedoelt.
ik bedoelde eigenlijk dat dit iets is wat we niet alleen voor elkaar, maar ook voor de maatschappij als één geheel moeten doen. Dus niet alleen de zwakkeren, maar voor ons allemaal samen omdat het een systeem is dat in elkaar verweven zit.
Kortom, ik ben het helemaal met je eens.
Mensen, nieuwe huisvlog van Bonnie! Kijk het en ga verder met de coronadiscussie in het daarvoor bestemde topic xxx Tessel
Ik vind die muur wel echt leuk gedaan! Alleen jammer dat ze steeds bij Desenio besteld, zo inspiratieloos. En die tafel snap ik ook niet zo. Ze zegt 'het lijkt alsof ‘ie vies is helaas, maar dat hoort zo hoor’. Dus omdat het hoort, is het niet erg?
Fijn dat je het zelf ontkracht.
Ik zit hier net over na te denken. Eigenlijk slaat het labeltje #gifted nergens op als ze vervolgens alsnog geld verdienen aan die spullen. Je kan toch een aardig zakcentje verdienen als je al je gesponsorde kleding doorverkoopt. In die zin krijg je dus eigenlijk wel gewoon betaald, ook al is het geen betaalde campagne.
Classic Bonnie. Het is het net niet en een beetje smoezelig.
@stofdoek en @cremeinyourcoffee mag ik vragen waar jullie last van hebben? Mijn symptomen zijn 23 januari begonnen en ik hoest nog steeds, heb keelpijn (amandel aan één kant is opgezwollen), ruik niks en ben vooral godverdomde moe. Ik prijs me gelukkig dat ik niet ernstig ziek ben geworden, maar het mag nu wel eens voorbij zijn