Ik heb ook van die Matisse achtige posters voor 3 euro besteld op Ali
Haha heel herkenbaar ja! En die grachtenposter met die fiets van Ikea die had ook echt iedereen
Huh wth ben jij gaan schaatsen
Het grappigste vind ik nog wel dat de acteur die Barney Stinson speelt, in real life op mannen valt. Helemaal als je ziet hoe zijn karakter wordt neergezet in de serie, ik was echt verbaasd toen mijn vriend dit vertelde.
Ik keek HIMYM laatst weer eens op Comedy Central en ik schrok ervan hoe seksistisch het was, is me vroeger echt nooit opgevallen. Echt veel problematischer dan Friends ook?
Ik vind Friends gewoon nog leuk hoor doeiii
Komt de crazy/hot-scale ook niet van HIMYM? Heb ik ook altijd vreselijk gevonden, daar wordt nu nog steeds naar gerefereerd.
Ik zeg niet dat Friends helemaal niet problematisch is, maar deze twee dingen zijn naar mijn idee nog veel meer aanwezig in HIMYM dan in Friends. In Friends blijkt het vooral indirect, in HIMYM wordt het veel duidelijker en veel vaker allemaal letterlijk uitgesproken zoals hierboven geillustreerd.
En wat betreft mezelf: Friends kijk ik nog altijd heel graag, zit de problematische opmerkingen wel met opgetrokken wenkbrauwen te luisteren, maar in HIMYM heeft vooral seksisme zo’n hoofdrol dat ik er echt niet meer met plezier naar kan kijken.
Dat Friends door de mangel wordt gehaald en himym nog niet heeft denk ik ook vooral te maken met dat himym recenter is
Ja, 10 jaar geleden vond ik HIMYM leuk maar ik keek laatst weer eens wat afleveringen en het is zo vetfobisch en vrouwonvriendelijk, kan daar echt niet meer normaal naar kijken.
Hahahahaa nee. Ik krak al door t ijs heen als ik er naar kijk.
Kan dit alleen in de app? In de browser kan ik deze optie niet vinden
Tuurlijk zitten er in Friends grappen die echt niet (meer) kunnen, maar we moeten denk ik ook niet vergeten dat dit een serie is die bijna 30 jaar geleden is opgenomen. Nu wil ik niet perse dingen goed praten, maar door de tijd heen zijn dingen wel verandert en zijn we ons veel meer gaan realiseren wat wel en niet kan.
Iedereen moet het zelf weten, kijk het of kijk het niet, maar ik heb er wel ‘‘moeite’’ mee dat het er soms op lijkt alsof we Friends moeten cancellen. Ik denk dat als je films en series uit de jaren '70/'80 gaat kijken er nog veel meer dingen niet kunnen, maar moeten we dan alles van vroeger maar niet meer kijken. Zo lang we ons maar blijven realiseren dat dit tegenwoordig niet meer kan en dan lijkt mij dat je dingen nog prima kan kijken.
How I met your Mother kan ik niks zinnigs over zeggen, ooit 2 afleveringen van gezien en vond het qua grappen maar een slap aftreksel van Friends en vond Barney maar een seksitsche idioot en kon dat echt niet aan om te zien.
Over cancellen gesproken: Sam Sam zou moeten worden gecancelled. Videoland moet zich echt schamen dat dit nog te kijken is.
Ik heb evht spijt dat ik HIMYM genoemd heb en dat het er nu al zo lang over gaat mijn HIMYM vrije toekomst is nog niet gearriveerd
Cancel last man standing dan ook even
Oh, helemaal mee eens hoor! Sluit me echt 100% aan bij je woorden. Ben helemaal niet van het cancellen, wel van je bewust zijn dat bepaalde dingen toen nog sociaal geaccepteerd waren (of leken) en nu niet meer. Friends heeft een enorme invloed gehad, ook veel positief. Op veel manieren is het juist ook heel tijdloos. Het is niet voor niks dat het nog steeds onwijs goed bekeken wordt.
En @Trivia je hebt denk ik een goed punt. Veel tv-shows hangen aan elkaar van stereotypen en het is vanuit de maker geredeneerd ook heel logisch waarom, want het zorgt voor herkenning en maakt het begrijpelijk voor een grote doelgroep. Complexe personages zijn lastig uit te werken in comedyshows van 20 minuten per aflevering.
Ik heb ook het idee dat er tegenwoordig veel meer series zijn waarin er veel meer op diversiteit e.d. gelet wordt. Waarbij er ook op gelet wordt dat het niet altijd stereotyperend is, maar dat dit ook verdomde lastig is en we er ook nog lang niet zijn, maar wel al een eind op de goede weg.
Bij Grey’s Anatomy gooiden ze er in 1 seizoen meteen een groep nieuwe “interns” in. 1 wit en plus size (wat is hier de juiste term voor?), 1 moslim met hoofddoek, 1 Aziatisch, 1 Joods en gay, 1 transgender. Die dachten vast hup laten we meteen alle andere diverse boxen (naast black en lesbian - die er al in zaten) aftikken. Wel heel goed hoor, de diversiteit. Maar ik vond dat echt opvallend .
Maar is Greys niet vanaf begin af aan al diverser dan de meeste series?
Dat met die interns was mij ook opgevallen en vond dat ook wel ineens heel veel, maar aan de andere kant, als er op mijn werk een nieuwe groep stagiaires begint en dit is de samenstelling, ga ik niet naar mijn baas om te zeggen dat ik het teveel en heel divers vind, haha.