Wat is deTLDR van dit boek?
Ik begon ook alleen maar met kijken omdat Willow uit Buffy erin speelde. En Jason Siegel was ook geweldig erin.
En Robin Sparkles was ook leuk!
Ok, ik vind het nog steeds leuk maar niet dat chicks scoren van Barney en Ted soms.
Ja al z’n moves staan erin denk ik?
Dus verkleden als een oude man en doen alsof je uit de toekomt komt bijvoorbeeld?
Die boeken zijn ook niet serieus bedoeld natuurlijk haha
Ja!
Maar iemand is er echt mee versierd?
No judgement verder.
Haha ja ik bedoelde dus het boek The Game, waar @Tubing het ook over heeft. Daar schijnt The Playbook van Barney op gebaseerd te zijn (en dan een soort parodie daarop).
Edit: deze dus https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Game:_Penetrating_the_Secret_Society_of_Pickup_Artists
He offers further guidelines for the process of seduction, which include preparing things to say before going out and telling groups of women surreptitiously impressive stories. He also uses “false time constraints” (a reason that the conversation could end very soon) to put the woman of interest in a situation where she must convince the man she is interesting, discusses how to very slowly increase the amount of physical contact, and more.
Barf.
Ooohh ja met dingen als negatieve complimenten geven.
Ik heb ook van die Matisse achtige posters voor 3 euro besteld op Ali
Haha heel herkenbaar ja! En die grachtenposter met die fiets van Ikea die had ook echt iedereen
Huh wth ben jij gaan schaatsen
Het grappigste vind ik nog wel dat de acteur die Barney Stinson speelt, in real life op mannen valt. Helemaal als je ziet hoe zijn karakter wordt neergezet in de serie, ik was echt verbaasd toen mijn vriend dit vertelde.
Ik keek HIMYM laatst weer eens op Comedy Central en ik schrok ervan hoe seksistisch het was, is me vroeger echt nooit opgevallen. Echt veel problematischer dan Friends ook?
Ik vind Friends gewoon nog leuk hoor doeiii
Komt de crazy/hot-scale ook niet van HIMYM? Heb ik ook altijd vreselijk gevonden, daar wordt nu nog steeds naar gerefereerd.
Ik zeg niet dat Friends helemaal niet problematisch is, maar deze twee dingen zijn naar mijn idee nog veel meer aanwezig in HIMYM dan in Friends. In Friends blijkt het vooral indirect, in HIMYM wordt het veel duidelijker en veel vaker allemaal letterlijk uitgesproken zoals hierboven geillustreerd.
En wat betreft mezelf: Friends kijk ik nog altijd heel graag, zit de problematische opmerkingen wel met opgetrokken wenkbrauwen te luisteren, maar in HIMYM heeft vooral seksisme zo’n hoofdrol dat ik er echt niet meer met plezier naar kan kijken.
Dat Friends door de mangel wordt gehaald en himym nog niet heeft denk ik ook vooral te maken met dat himym recenter is
Ja, 10 jaar geleden vond ik HIMYM leuk maar ik keek laatst weer eens wat afleveringen en het is zo vetfobisch en vrouwonvriendelijk, kan daar echt niet meer normaal naar kijken.
Hahahahaa nee. Ik krak al door t ijs heen als ik er naar kijk.
Kan dit alleen in de app? In de browser kan ik deze optie niet vinden
Tuurlijk zitten er in Friends grappen die echt niet (meer) kunnen, maar we moeten denk ik ook niet vergeten dat dit een serie is die bijna 30 jaar geleden is opgenomen. Nu wil ik niet perse dingen goed praten, maar door de tijd heen zijn dingen wel verandert en zijn we ons veel meer gaan realiseren wat wel en niet kan.
Iedereen moet het zelf weten, kijk het of kijk het niet, maar ik heb er wel ‘‘moeite’’ mee dat het er soms op lijkt alsof we Friends moeten cancellen. Ik denk dat als je films en series uit de jaren '70/'80 gaat kijken er nog veel meer dingen niet kunnen, maar moeten we dan alles van vroeger maar niet meer kijken. Zo lang we ons maar blijven realiseren dat dit tegenwoordig niet meer kan en dan lijkt mij dat je dingen nog prima kan kijken.
How I met your Mother kan ik niks zinnigs over zeggen, ooit 2 afleveringen van gezien en vond het qua grappen maar een slap aftreksel van Friends en vond Barney maar een seksitsche idioot en kon dat echt niet aan om te zien.