Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Over cancellen gesproken: Sam Sam zou moeten worden gecancelled. Videoland moet zich echt schamen dat dit nog te kijken is.

Ik heb evht spijt dat ik HIMYM genoemd heb en dat het er nu al zo lang over gaat :disappointed_relieved: mijn HIMYM vrije toekomst is nog niet gearriveerd

8 likes

Cancel last man standing dan ook even

1 like

Oh, helemaal mee eens hoor! Sluit me echt 100% aan bij je woorden. Ben helemaal niet van het cancellen, wel van je bewust zijn dat bepaalde dingen toen nog sociaal geaccepteerd waren (of leken) en nu niet meer. Friends heeft een enorme invloed gehad, ook veel positief. Op veel manieren is het juist ook heel tijdloos. Het is niet voor niks dat het nog steeds onwijs goed bekeken wordt.

En @Trivia je hebt denk ik een goed punt. Veel tv-shows hangen aan elkaar van stereotypen en het is vanuit de maker geredeneerd ook heel logisch waarom, want het zorgt voor herkenning en maakt het begrijpelijk voor een grote doelgroep. Complexe personages zijn lastig uit te werken in comedyshows van 20 minuten per aflevering.

2 likes

Ik heb ook het idee dat er tegenwoordig veel meer series zijn waarin er veel meer op diversiteit e.d. gelet wordt. Waarbij er ook op gelet wordt dat het niet altijd stereotyperend is, maar dat dit ook verdomde lastig is en we er ook nog lang niet zijn, maar wel al een eind op de goede weg.

Bij Grey’s Anatomy gooiden ze er in 1 seizoen meteen een groep nieuwe “interns” in. 1 wit en plus size (wat is hier de juiste term voor?), 1 moslim met hoofddoek, 1 Aziatisch, 1 Joods en gay, 1 transgender. Die dachten vast hup laten we meteen alle andere diverse boxen (naast black en lesbian - die er al in zaten) aftikken. Wel heel goed hoor, de diversiteit. Maar ik vond dat echt opvallend :sweat_smile:.

9 likes

Maar is Greys niet vanaf begin af aan al diverser dan de meeste series?

Dat met die interns was mij ook opgevallen en vond dat ook wel ineens heel veel, maar aan de andere kant, als er op mijn werk een nieuwe groep stagiaires begint en dit is de samenstelling, ga ik niet naar mijn baas om te zeggen dat ik het teveel en heel divers vind, haha.

6 likes

Ja zeker! En Grey’s startte al in 2005, dus best progressief toen.

3 likes

Je mag gewoon dik zeggen

3 likes

Maar ze is gewoon iets voller dan alle andere overdreven slanke mensen uit die serie. Misschien kan ik dan beter “gemiddeld” zeggen? Ik doelde alleen op de diversere mensen dan die je normaal in dat soort series ziet.

1 like

Voor mij ook een van de redenen dat ik nog steeds kijk. Niks lijkt te worden geschuwd en dat vind ik mooi om te zien.

1 like

Teveel diversiteit bestaat niet naar mijn mening. Ik vond het alleen opvallend dat het in 1 seizoen allemaal tegelijk kwam. Verder vind ik heel goed dat ze zo inclusief zijn. Je ziet dat zelden in series.

2 likes

Klopt!

Die nieuwe intro van Bonnie doet me echt denken aan de intro van Toen was geluk heel gewoon hahaha.

13 likes

Ik vind dat wel een goede vraag eigenlijk.

Want ik denk dat diversiteit en gelijkwaardige representatie wel twee verschillende dingen zijn. Het is maar net waar je naar streeft denk ik.

1 like

True story!

3 likes

Hier ben ik het mee eens. Ik ben zelf bijna hyper gevoelig rondom deze onderwerpen en vind al vrij snel iets niet kunnen + weinig geduld voor ‘zo is het niet bedoeld’. Maar bij Modern Family pakken ze het zo ontzettend goed aan. Hoewel ik een verblindende liefde voor deze serie heb dus misschien niet de betrouwbaarste bron

4 likes

Ohhhh wat kan die Nina van Kalvijn janken zeg over haar relatie

1 like

En bedankt :wink:

4 likes

Waarom? Ik keek het vroeger altijd maar kan me het allemaal niet goed genoeg herinneren.