Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Wat vind je een voorbeeld van een grap zonder te kwetsen? Want ik vind dat ze Gloria echt super stereotyperend neerzetten bijvoorbeeld.

7 likes

Echt mega racistische opmerkingen. Om de haverklap het benadrukken van de huidskleur van Jimmy. “Zwart joekel” “zwartje” en alsof hij een boef/dief is gebaseerd op zijn uiterlijk. Echt tenenkrommend.

2 likes

Wat doet ze dan? Iemand benoemde dit al eerder een keer in dit topic.

Ik wist dat Jill een a twee uploaddagen zou skippen omdat er iets in haar privéleven was gebeurd, maar het is nu al een tijdje vrij stil op YouTube. Hoop dat alles oke is (zo te zien is ze wel actief op Insta dus ik denk het wel)

1 like

Oh wauw. Vooral bizar dat dit een paar jaar geleden dus allemaal nog de gewoonste zaak van de wereld was.

Ik vind veel dingen ook wel stereotyperend en irritant met Gloria, maar ik kan me ook nog heel goed die aflevering herinneren waarin ze over haar accent praat en roept “Do you even know how smart I am in Spanish?”. Dat ze in het Engels gewoon niet serieus wordt genomen omdat ze een accent heeft, en hoe frustrerend het is om alles in je hoofd te moeten vertalen voor je het zegt.

Heeft toen echt indruk gemaakt omdat m’n vader dat probleem ook heeft. Ken ook een vriendin wiens vader in Turkije een hele technische studie had gedaan en superslim was, en hier schoonmaker is omdat z’n accent te Turks was, ook al woont hij hier al 26 jaar. Vond die scene dus weer heel sterk!

36 likes

Ik denk niet dat -willekeurig persoon die anti-diversiteit is- het met je eens zou zijn.

Nou ‘een paar jaar’. Die serie is ook al zo’n 30 jaar oud. (Alsnog belachelijk, dat was toen ook gewoon idioot).

Heb ik inderdaad ook met modern family. Maar dat komt ook omdat ik die humor van mijn familie gewend ben, we zijn een hele gemixte familie qua cultuur en we nemen elkaar daar zo vaak mee in de zeik/ grappen over elkaar maken en zo. En vooral dan ook de stereotype dingen.

1 like

Dat diversiteit an sich niet problematisch kan zijn. Hangt af van hoe je ernaar kijkt toch? Of bedoelde je het zo niet zo?

Ik raak nu even in de war.

Oké  dan? In dat geval trek ik het terug

Huh doe je nou alsof

Ik snap het even niet meer. Alsof wat?

Het was gewoon een tegenargument en blijkbaar een heel slecht, smakeloos en niet onderbouwd argument. (Snap ik nu) Mijn excuses daarvoor. Het was niet mijn bedoeling om je te kwetsen of op de kast te jagen.

2 likes

Ik had het er net nog even met mijn vriend over en hij zei: sukkel, je hebt de Wet van Godwin toegepast. Ik had hier nog nooit van gehoord dus ik heb me even ingelezen en ik snap nu nog beter dat het nergens op slaat om zo’n vergelijking in het gesprek te gooien. Wel fijn dat het zo is gelopen want nu heb ik weer iets geleerd :slight_smile:

5 likes

Nee ik heb die extensie aan Chrome op m’n pc toegevoegd

Is er hier iemand die goed kan zoeken? :sweat_smile: Willemijn heeft afgelopen jaar/zomer in een vlog benoemd dat ze nieuwe horren hebben in huis en waar ze die gekocht had. Wie o wie weet welke vlog of wie weet welk merk ze destijds noemde?

Idd, het onderscheid tussen diversiteit vs inclusiviteit
denk dat MM vaak het 1e is

Die ijskast van Jessie. Doe RUSTIG

6 likes

Hahahaha al die blikjes water ook gewoon

2 likes