Nou bij Peter Jan Rens en Virginia is toentertijd ook heel veel weerstand geweest. Dat was ook zwaar afgekeurd door de maatschappij
Zou het ook niet aan de levensfase liggen waar je in zit?
Als de ene al aan het werk is en de andere zit nog op de middelbare school, dan kan ik mij voorstellen dat dat ongelijkwaardig is.
Maar stel je zit allebei op het vervolgonderwijs, hebt een bijbaantje etc. Dan is dat toch al veel gelijkwaardiger?
Maar daar gaat het niet om. Het gaat niet om het leeftijdsverschil, het gaat om het hebben van een relatie met een minderjarige meid. Ze is minderjarig, ze is niet volgroeid, ze is niet volledig ontwikkeld qua brein en hij heeft een machtspositie vanwege zân leeftijd, ontwikkeling en ik denk dat zân carriĂšre ook meespeelt. Dan heb je nooit een gelijkwaardige relatie.
Ze is nog een kind.
En oké dan is Gio verliefd, dan is hij misschien ook niet helemaal rationeel. Maar zijn ouders zouden hem én dat meisje in bescherming moeten nemen.
Nou dat kan wel, want ik heb op mijn opleiding letterlijk colleges gehad over de ontwikkeling van het puberbrein. Dat is iets wat gewoon vast staat : wetenschap
Die schelen 40 jaar, wat inderdaad heel veel is en wat je ook best vreemd mag vinden. Maar niet/minder âacceptabelâ vind ik zoân vreemde term hiervoor, wij hebben er toch helemaal niks van te vinden?
Al scheelden ze 60 jaar, een relatie tussen twee volwassen mensen hoeven wij niet goed te keuren, moeten ze lekker zelf weten.
Wetenschap is ook maar een mening.
Hij kent haar al sinds ze 14 is en de geruchte gaan sindsdien al rondâŠ
Zeker!
Er zijn niet voor niks wetten die minderjarigen tegen van alles en nog wat beschermen.
Zat hij toen niet in een relatie met Juultje en die Isha?
Ik begin ook te vermoeden dat sommige breinen hier anders ontwikkeld zijn dan de meeste.
Dit slaat toch ook nergens op? Niemand beweert dat haar hersenen volledig ontwikkeld zijn, volgens mij wordt er gewoon aangegeven dat de ontwikkeling op een bepaalde leeftijd wel kan verschillen per persoon, dat is toch niet zo gek? Vind deze reacties allemaal ook een beetje overdreven
Wat voor levenservaring heeft een meid van 16 op het gebied van liefde? Ze hoeven niet even ver te zijn, maar je âvolwassener voelen dan de gemiddelde 16 jarigeâ staat Ă©cht los van de ontwikkeling van het brein.
Prima. Het ging erom dat ik het aan @Pompiedom kon zeggen. Ze had het gezien en toen heb ik hetverwijdert. Voel niet de behoefte deze discussie te voeren en kon haar geen PB sturen
Ja? 18 is 18 en het brein ontwikkelt zich zoals het zich ontwikkelt, ongeacht of jij of wie dan ook daar een mening over heeft. Een banaan is niet ineens niet meer krom omdat mijn mening is dat die recht is
Ik ben het met je eens, ik geloof ook niet dat dit een gelijkwaardige relatie kan zijn, maar in het wetboek van strafrecht is 16 jaar als grens voor seksuele meerderjarigheid opgenomen, die grens is natuurlijk ook niet willekeurig en gebaseerd op onderzoek. Dus zo stellig beweren dat uit onderzoek blijkt dat je brein op dat moment nog niet genoeg ontwikkeld is om dit soort keuzes te maken, vind ik ook wat te kort door de bocht
- Lijstitem
Okee kut ja sommige bananen zijn gek. Misschien anders ontwikkeld?
Ben trouwens nog steeds overtuigd van mijn mening maar het voelt hier alles behalve relaxed om daar âgewoonâ over te praten. Vind sommige tonen niet relaxed die hier worden gebruikt.
Nou niet op de groei van je hersenen, nee.