Ik vind ‘oud zijn voor je leeftijd’ ook een non-argument. Oud voor je leeftijd word je als je veel shit meemaakt. Dan lijk je misschien volwassen maar je bent des te kwetsbaarder.
Ik wil niet zeggen dat dat hier het geval is maar ik vind dat er vaak wat makkelijk gedacht wordt over jongeren die ‘gewoon verder’ zijn in hun ontwikkeling.
Hahaha had een forummer hier niet ooit zo’n conversatie gepost van:“Vanavond samen chillen” “nee sorry moet leren voor frans”
Je hoeft niet veel shit mee te maken om volwassener te zijn voor je leeftijd.
Nou echt hoor, ik scheel maar 5 jaar met een 16 jarige en toch vind ik het een heel naar idee
Dat klopt niet echt. Er zijn veel testen die emotionele ontwikkeling etc kunnen meten en gebruikt worden om een ontwikkelingsleeftijd bij kinderen en jongeren vast te stellen. Zijn veel meer factoren die daar invloed op hebben dan alleen shit, gelukkig maar haha
Dit dus ja. Kinderen die volwassen overkomen hebben vaak al kennis moeten maken met te veel verantwoordelijkheden, parentificatie etc. Het is niet echt een kwaliteit ofzo, eerder beschadiging inderdaad.
Dat vrouwen volwassener zijn dan hun leeftijd is een ding wat te vaak tegen ons gebruikt word zodat wij ons meer moeten gedragen.
Dat mannen onderontwikkelde losers zijn is al erg zat daar hoeven wij niet voor gestraft te worden.
Anyhow een 16 jarig meisje kan dan wel volwassener zijn dan een 16 jarige jongen. Maar dat staat niet gelijk aan een 20 jarig iemand.
Misschien is het onzin wat ik zeg hoor, slechts een hersenspinsel. Maar het feit dat die Gio zo enorm veel volgers heeft, dat legt toch ook onbewust druk op zo’n meisje in de relatie? I mean, weet je hoeveel kinderen jullie relatie aanbidden etc. Lijkt me best schadelijk voor een kind
Wow ik volgde haar altijd! Zij heeft ook Nederlandse familie enzo, grappig. In welke videos kan ik deze tea vinden? Ben benieuwd
Toch niet gek dat z’n ouders trots zijn??
Hahahahaha zijn uitleg van wat een pedofiel is.
‘Sta ik met snoepjes kinderen te lokken?’
“Zoek maar eens op wat een pedofiel is. Ik sta niet met snoepjes kinderen op te wachten”
Dit is wat ik als kind dacht dat een kinderlokker was haha.
Anyhow mn ouders schelen 1 maand
Wie weet hebben ze niet eens seks.
En daarbij het zijn z’n ouders. Klinkt daar meer een algemene trots op je.
Haha goed advies wel, ik zal het eens vragen aan mijn oma die met mijn opa trouwde in de tijd dat het nog normaal was dat je als vrouw direct na je huwelijk ‘‘eervol’’ werd ontslagen zodat je kinderen kon baren en voor je man kon zorgen
Ja heel toevallig bleef Gio ineens bij haar “op de bank” slapen toen ze 16 was geworden.
Ik ben wel benieuwd hoe jullie als jullie naasten waren van deze 2 dit hadden geprobeerd te verhinderen?
Ik durf het bijna niet te zeggen maar had zelf als jong meisje een relatie met een jongen van 4 jaar ouder… we zaten wel allebei (eerst) op de middelbare school. Ik vond mezelf toen heel volwassen natuurlijk en hij was ook gewoon een soort van puber. We hielden van dezelfde muziek en dingen, kenden elkaars ouders. Voelde voor mij als een hele gelijkwaardige relatie (maar hoewel ik er nog steeds niet negatief op terugkijk voel ik wel dat het een beetje schuurt, nu). Mijn ouders stonden het toe, maar hielden het wel goed in de gaten. Als zij het hadden verboden had ik wel manieren gevonden om hem toch te zien.
Vanuit dat oogpunt ben ik wel benieuwd hoe ik hier later als mijn kinderen groot zijn mee om zou gaan. Vind overigens zijn ‘fame’ vooral ook wel heel riskant voor zo’n jong meisje… gaat het hele internet over en wordt daarmee ook een beetje publiekelijk bezit…
Ik wil gewoon bijna mn moeder wakker maken om hier achter te komen. Maar ik zou t dan kut vinden als ik haar wakker maak en dat ze dan Gio gelijk geeft…
Ik weet niet of je hier als ouders wat aan kunt doen. Als je dingen op die leeftijd gaat verbieden, dan wordt het wel stiekem gedaan. Een goed gesprek is wel nodig vind ik.
Punt is natuurlijk dat jij het waarschijnlijk toen niet kritisch kon bekijken. Als jij nou de 22-jarige was die achter een 16-jarige aan ging was het anders. Dit is wat mij betreft absoluut niet iets waar jij je op dit moment schuldig of ongemakkelijk over hoeft te voelen.
Grey’s was vanaf het begin al wat diverser, toch?
Ik vind naast HIMYM vooral Big Bang Theory zo niet grappig.