Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Even een vraag uit interesse; wanneer heb jij voor het laatst een serieus gesprek gehad met zestienjarigen? Want als je echt denkt dat ze volledig volwassen rondlopen ben ik echt benieuwd of je ze we eens in levende lijve ziet.

edit: ik spreek er hooguit eens een die vanwege bizarre omstandigheden bijvoorbeeld heel volwassen overkomt, de boel wat voor elkaar heeft en vijf minuten in het gesprek denk je: jup jij bent piepjong. Dat betekent niet dat ze zichzelf niet redden, maar zestien is consequent verre van volwassen.

9 likes

Dit slaat toch ook nergens op? Niemand beweert dat haar hersenen volledig ontwikkeld zijn, volgens mij wordt er gewoon aangegeven dat de ontwikkeling op een bepaalde leeftijd wel kan verschillen per persoon, dat is toch niet zo gek? Vind deze reacties allemaal ook een beetje overdreven

21 likes

Wat voor levenservaring heeft een meid van 16 op het gebied van liefde? Ze hoeven niet even ver te zijn, maar je ‘volwassener voelen dan de gemiddelde 16 jarige’ staat Ă©cht los van de ontwikkeling van het brein.

8 likes

200w

4 likes

En meer dan je eigen? Ik kan het me gewoon niet voorstellen. Vanuit mijn ervaring van werken met en rondom tieners, als vanuit mijn ervaring in onderzoek naar volwassenheid/overgang naar volwassenheid.

@JustinBieber delete haar posts wel sneller dan het licht, geloof ik. Blijkbaar toch niet zo overtuigd van je eigen mening.

15 likes

Prima. Het ging erom dat ik het aan @Pompiedom kon zeggen. Ze had het gezien en toen heb ik hetverwijdert. Voel niet de behoefte deze discussie te voeren en kon haar geen PB sturen :slight_smile:

2 likes

Ja? 18 is 18 en het brein ontwikkelt zich zoals het zich ontwikkelt, ongeacht of jij of wie dan ook daar een mening over heeft. Een banaan is niet ineens niet meer krom omdat mijn mening is dat die recht is :woman_shrugging:

1 like

Ik ben het met je eens, ik geloof ook niet dat dit een gelijkwaardige relatie kan zijn, maar in het wetboek van strafrecht is 16 jaar als grens voor seksuele meerderjarigheid opgenomen, die grens is natuurlijk ook niet willekeurig en gebaseerd op onderzoek. Dus zo stellig beweren dat uit onderzoek blijkt dat je brein op dat moment nog niet genoeg ontwikkeld is om dit soort keuzes te maken, vind ik ook wat te kort door de bocht

• Lijstitem
10 likes

mijn mening is wet

26 likes

Okee :joy: kut ja sommige bananen zijn gek. Misschien anders ontwikkeld?

2 likes

Ben trouwens nog steeds overtuigd van mijn mening maar het voelt hier alles behalve relaxed om daar ‘gewoon’ over te praten. Vind sommige tonen niet relaxed die hier worden gebruikt.

5 likes

Nou niet op de groei van je hersenen, nee.

1 like

Ik vind ‘oud zijn voor je leeftijd’ ook een non-argument. Oud voor je leeftijd word je als je veel shit meemaakt. Dan lijk je misschien volwassen maar je bent des te kwetsbaarder.
Ik wil niet zeggen dat dat hier het geval is maar ik vind dat er vaak wat makkelijk gedacht wordt over jongeren die ‘gewoon verder’ zijn in hun ontwikkeling.

89 likes

Hahaha had een forummer hier niet ooit zo’n conversatie gepost van:“Vanavond samen chillen” “nee sorry moet leren voor frans”

8 likes

Je hoeft niet veel shit mee te maken om volwassener te zijn voor je leeftijd.

2 likes

Nou echt hoor, ik scheel maar 5 jaar met een 16 jarige en toch vind ik het een heel naar idee

4 likes

Dat klopt niet echt. Er zijn veel testen die emotionele ontwikkeling etc kunnen meten en gebruikt worden om een ontwikkelingsleeftijd bij kinderen en jongeren vast te stellen. Zijn veel meer factoren die daar invloed op hebben dan alleen shit, gelukkig maar haha :sweat_smile:

7 likes

Dit dus ja. Kinderen die volwassen overkomen hebben vaak al kennis moeten maken met te veel verantwoordelijkheden, parentificatie etc. Het is niet echt een kwaliteit ofzo, eerder beschadiging inderdaad.

19 likes

Dat vrouwen volwassener zijn dan hun leeftijd is een ding wat te vaak tegen ons gebruikt word zodat wij ons meer moeten gedragen.
Dat mannen onderontwikkelde losers zijn is al erg zat daar hoeven wij niet voor gestraft te worden.

Anyhow een 16 jarig meisje kan dan wel volwassener zijn dan een 16 jarige jongen. Maar dat staat niet gelijk aan een 20 jarig iemand.

46 likes