Ja? 18 is 18 en het brein ontwikkelt zich zoals het zich ontwikkelt, ongeacht of jij of wie dan ook daar een mening over heeft. Een banaan is niet ineens niet meer krom omdat mijn mening is dat die recht is
Ik ben het met je eens, ik geloof ook niet dat dit een gelijkwaardige relatie kan zijn, maar in het wetboek van strafrecht is 16 jaar als grens voor seksuele meerderjarigheid opgenomen, die grens is natuurlijk ook niet willekeurig en gebaseerd op onderzoek. Dus zo stellig beweren dat uit onderzoek blijkt dat je brein op dat moment nog niet genoeg ontwikkeld is om dit soort keuzes te maken, vind ik ook wat te kort door de bocht
- Lijstitem
Okee kut ja sommige bananen zijn gek. Misschien anders ontwikkeld?
Ben trouwens nog steeds overtuigd van mijn mening maar het voelt hier alles behalve relaxed om daar âgewoonâ over te praten. Vind sommige tonen niet relaxed die hier worden gebruikt.
Nou niet op de groei van je hersenen, nee.
Ik vind âoud zijn voor je leeftijdâ ook een non-argument. Oud voor je leeftijd word je als je veel shit meemaakt. Dan lijk je misschien volwassen maar je bent des te kwetsbaarder.
Ik wil niet zeggen dat dat hier het geval is maar ik vind dat er vaak wat makkelijk gedacht wordt over jongeren die âgewoon verderâ zijn in hun ontwikkeling.
Hahaha had een forummer hier niet ooit zoân conversatie gepost van:âVanavond samen chillenâ ânee sorry moet leren voor fransâ
Je hoeft niet veel shit mee te maken om volwassener te zijn voor je leeftijd.
Nou echt hoor, ik scheel maar 5 jaar met een 16 jarige en toch vind ik het een heel naar idee
Dat klopt niet echt. Er zijn veel testen die emotionele ontwikkeling etc kunnen meten en gebruikt worden om een ontwikkelingsleeftijd bij kinderen en jongeren vast te stellen. Zijn veel meer factoren die daar invloed op hebben dan alleen shit, gelukkig maar haha
Dit dus ja. Kinderen die volwassen overkomen hebben vaak al kennis moeten maken met te veel verantwoordelijkheden, parentificatie etc. Het is niet echt een kwaliteit ofzo, eerder beschadiging inderdaad.
Dat vrouwen volwassener zijn dan hun leeftijd is een ding wat te vaak tegen ons gebruikt word zodat wij ons meer moeten gedragen.
Dat mannen onderontwikkelde losers zijn is al erg zat daar hoeven wij niet voor gestraft te worden.
Anyhow een 16 jarig meisje kan dan wel volwassener zijn dan een 16 jarige jongen. Maar dat staat niet gelijk aan een 20 jarig iemand.
Voor mij wel. Alles wat we weten over de ontwikkeling van de adolescent wijst erop dat dat een proces is wat tijd neemt. Waarin vanalles gebeurt in de hormoonhuishouding en het brein op weg naar volwassenheid. (Edit) Waarin volwassenheid niet enkel het verlangen naar een eigen stek, maken van je huiswerk en zoeken van een baantje is. Maar ook het reguleren van je emoties, kunnen overzien van je keuzes, kunnen overzien van de risicoâs en kennen van jezelf als persoon is. Waardoor de zestienjarige gevoeliger is voor allerlei risicoâs dan de 22 jarige en zichzelf minder goed kent dan de 22 jarige. De enige mogelijkheid voor de zestienjarige om die ontwikkeling in te halen is tijd. Ik snap niet dat je dat in twijfel trekt op basis van jouw eigen ervaringen, eigen kinderen en die paar relaties in de eigen omgeving waarin het wel allemaal goed ging. Zeer zeer stellig over iets waar je alleen je eigen ervaring en daarop vastgestelde mening hebt, terwijl alles aanwijst dat zestienjarigen vooral zestienjarigen zijn.
Misschien is het onzin wat ik zeg hoor, slechts een hersenspinsel. Maar het feit dat die Gio zo enorm veel volgers heeft, dat legt toch ook onbewust druk op zoân meisje in de relatie? I mean, weet je hoeveel kinderen jullie relatie aanbidden etc. Lijkt me best schadelijk voor een kind
Wow ik volgde haar altijd! Zij heeft ook Nederlandse familie enzo, grappig. In welke videos kan ik deze tea vinden? Ben benieuwd
Toch niet gek dat zân ouders trots zijn??
Hahahahaha zijn uitleg van wat een pedofiel is.
âSta ik met snoepjes kinderen te lokken?â
âZoek maar eens op wat een pedofiel is. Ik sta niet met snoepjes kinderen op te wachtenâ
Dit is wat ik als kind dacht dat een kinderlokker was haha.
Anyhow mn ouders schelen 1 maand
Wie weet hebben ze niet eens seks.
En daarbij het zijn zân ouders. Klinkt daar meer een algemene trots op je.