Voor mij wel. Alles wat we weten over de ontwikkeling van de adolescent wijst erop dat dat een proces is wat tijd neemt. Waarin vanalles gebeurt in de hormoonhuishouding en het brein op weg naar volwassenheid. (Edit) Waarin volwassenheid niet enkel het verlangen naar een eigen stek, maken van je huiswerk en zoeken van een baantje is. Maar ook het reguleren van je emoties, kunnen overzien van je keuzes, kunnen overzien van de risico’s en kennen van jezelf als persoon is. Waardoor de zestienjarige gevoeliger is voor allerlei risico’s dan de 22 jarige en zichzelf minder goed kent dan de 22 jarige. De enige mogelijkheid voor de zestienjarige om die ontwikkeling in te halen is tijd. Ik snap niet dat je dat in twijfel trekt op basis van jouw eigen ervaringen, eigen kinderen en die paar relaties in de eigen omgeving waarin het wel allemaal goed ging. Zeer zeer stellig over iets waar je alleen je eigen ervaring en daarop vastgestelde mening hebt, terwijl alles aanwijst dat zestienjarigen vooral zestienjarigen zijn.
Misschien is het onzin wat ik zeg hoor, slechts een hersenspinsel. Maar het feit dat die Gio zo enorm veel volgers heeft, dat legt toch ook onbewust druk op zo’n meisje in de relatie? I mean, weet je hoeveel kinderen jullie relatie aanbidden etc. Lijkt me best schadelijk voor een kind
Wow ik volgde haar altijd! Zij heeft ook Nederlandse familie enzo, grappig. In welke videos kan ik deze tea vinden? Ben benieuwd
Toch niet gek dat z’n ouders trots zijn??
Hahahahaha zijn uitleg van wat een pedofiel is.
‘Sta ik met snoepjes kinderen te lokken?’
“Zoek maar eens op wat een pedofiel is. Ik sta niet met snoepjes kinderen op te wachten”
Dit is wat ik als kind dacht dat een kinderlokker was haha.
Anyhow mn ouders schelen 1 maand
Wie weet hebben ze niet eens seks.
En daarbij het zijn z’n ouders. Klinkt daar meer een algemene trots op je.
Haha goed advies wel, ik zal het eens vragen aan mijn oma die met mijn opa trouwde in de tijd dat het nog normaal was dat je als vrouw direct na je huwelijk ‘‘eervol’’ werd ontslagen zodat je kinderen kon baren en voor je man kon zorgen
Ja heel toevallig bleef Gio ineens bij haar “op de bank” slapen toen ze 16 was geworden.
Ik ben wel benieuwd hoe jullie als jullie naasten waren van deze 2 dit hadden geprobeerd te verhinderen?
Ik durf het bijna niet te zeggen maar had zelf als jong meisje een relatie met een jongen van 4 jaar ouder… we zaten wel allebei (eerst) op de middelbare school. Ik vond mezelf toen heel volwassen natuurlijk en hij was ook gewoon een soort van puber. We hielden van dezelfde muziek en dingen, kenden elkaars ouders. Voelde voor mij als een hele gelijkwaardige relatie (maar hoewel ik er nog steeds niet negatief op terugkijk voel ik wel dat het een beetje schuurt, nu). Mijn ouders stonden het toe, maar hielden het wel goed in de gaten. Als zij het hadden verboden had ik wel manieren gevonden om hem toch te zien.
Vanuit dat oogpunt ben ik wel benieuwd hoe ik hier later als mijn kinderen groot zijn mee om zou gaan. Vind overigens zijn ‘fame’ vooral ook wel heel riskant voor zo’n jong meisje… gaat het hele internet over en wordt daarmee ook een beetje publiekelijk bezit…
Ik wil gewoon bijna mn moeder wakker maken om hier achter te komen. Maar ik zou t dan kut vinden als ik haar wakker maak en dat ze dan Gio gelijk geeft…
Ik weet niet of je hier als ouders wat aan kunt doen. Als je dingen op die leeftijd gaat verbieden, dan wordt het wel stiekem gedaan. Een goed gesprek is wel nodig vind ik.
Punt is natuurlijk dat jij het waarschijnlijk toen niet kritisch kon bekijken. Als jij nou de 22-jarige was die achter een 16-jarige aan ging was het anders. Dit is wat mij betreft absoluut niet iets waar jij je op dit moment schuldig of ongemakkelijk over hoeft te voelen.
Grey’s was vanaf het begin al wat diverser, toch?
Ik vind naast HIMYM vooral Big Bang Theory zo niet grappig.
Ik heb zelf als heel jong iemand een relatie gehad met een oudere jongen en ik kan idd ook zeggen was geen succes, ik was ook totaal niet toe aan bepaalde dingen en heb ook dingen gedaan waar ik echt niet achter stond. Je bent sociaal emotioneel ook gewoon echt nog een kind op die leeftijd
Ik heb net als sommige anderen hier ook relatie met oudere jongen gehad. En hoewel het idd achteraf gezien geen gelijkwaardige relatie was, heb ik er ook geen schade van opgelopen. Iemand anders hier wel? Oprecht benieuwd.
Als ik ouder zou zijn zou ik een goed gesprek hebben met mn kind. Mn kind verder niks verbieden maar het wel in de gaten houden. En misschien een klein beetje die oudere jongen of meisje bedreigen dat ze uit de buurt van mn kind moeten blijven
Ik had een relatie met een jongen die 4 jaar ouder was en ik stond gelukkig stevig genoeg in mijn schoenen om niet op zijn seksuele avances in te gaan, want daar was ik echt nog niet klaar voor. Maar hij heeft wel eens gezoend met anderen en dan werd dat weggewuifd van dat snap je wel als je ouder bent etc. Ik vond het daardoor later wel lastiger om in relaties de ander te vertrouwen.
Verbieden werkt denk ik sowieso averechts bij een puber. Goed gesprek wel nodig.
Is het niet ook een kwestie van je kind een beetje kennen, goede communicatie en ook toch een soort van die vriend inschatten? Ik was net 17 en mijn vriend 22. Wij zijn 8 jaar, twee koopwoningen, verloofd en een baby on the way verder en mijn ouders hebben altijd achter mij gestaan. Maar als het nou een vaag, niet fatsoenlijk figuur was geweest dat ook nooit bij mijn ouders thuis kwam was het wellicht anders geweest.
Tuurlijk kan het ook fout gaan, maar ook met een jongen van 18.