en @Soy.peor ik heb juist begrepen dat bepaalde dingen verbieden wel een positief effect heeft. Je moet pubers ruimte geven maar vooral bij jonge pubers moet je die ruimte wel begrenzen. Of dat in dit specifieke geval effect zou hebben weet ik niet, daar ken ik de situatie niet goed genoeg voor.
Dit gaat over een hele andere situatie dan die van jou. Dit gaat om een jongen met een enorm bereik die al tijden hint op het hebben van een relatie met een 14 tot 16 jarige. 14 en 17 is natuurlijk een groot verschil.
Dan volg ik het inderdaad niet goed, ik dacht dat het ging om 16 en hij 21/22.
Ze is nu 16 maar dit speelt al veel langer, al was het toen niet zo expliciet. Maar goed ook want toen was het echt verboden.
Ik twijfelde tussen hier en het mommybloggerstopic maar dit is best interessant.
Ik zag deze wel haha. Heel heftig, vind de comments wel goed onderbouwd en geen simpele haat zoals je in nl wel vaker ziet bijvoorbeeld. Vond het vooral heftig dat ze naar Zwitserland ging wn vervolgens haar huisgenootjes ook in quarantaine moesten. Als je dan zoiets doet, zorg dan dat jij er alleen last van hebt.
Van dat naar Seoul verhuizen weet ik het niet zo goed. Ze heeft wel quarantaine enz gedaan, maar het is toch niet de bedoeling sat je gaat reizen. Ben benieuwd of ze er nog wat over gaat zeggen. Kon niks vinden in haar nieuwe video, stond wel vol met comments dat ze niet reageerde op haar vorige video…
————
Ik las veel over dat Jade beschermt moet worden tegen de reacties en ben het hier ook wel mee eens, maar zij was al youtuber/influencer voor ze iets met Gio kreeg (en best groot ook al). Ik denk dat ze daarom best al kon inschatten hoe de reacties zouden zijn. Tuurlijk doet het je wat, maar wellicht minder als bij Juultje of Isha voor wie het best nieuw was allemaal. Denk ook dat daarom Jade en Gio zo goed klikken, zij begrijpt hem veel beter omdat ze in hetzelfde wereldje zit en voor hem voelt dat wellicht veiliger (minder golddigger idee misschien). Ik zeg verder niks over het leeftijdsverschil, wilde alleen hier iets over toelichten.
Bijna alle meisjes zijn “volwassen voor hun leeftijd” omdat we vanaf piepjonge leeftijd met de male gaze moeten leven. Vrouwen wordt ingeprent dat hun waarde afhangt van hoe aantrekkelijk ze worden gevonden door mannen.
Ik hoop dat ik mijn hypothetische kinderen daarvoor kan behoeden.
Ik denk niet dat Jade de reacties helemaal had kunnen inschatten. Al maanden staan de reacties onder ál haar posts vol met verwijzingen naar Gio en grappen daarover. Dit lijkt me totaal anders dan toen ze nog ‘gewoon youtuber was’ daarvoor, en zeker omdat zij nog jonger is dan Juultje of Isha lijkt het me nog moeilijker.
Ging even op Jade haar insta kijken maar die foto’s die zij plaatst. Vind ik ook niet gezond als 15/16 jarig meisje. Ze lijkt veel ouder, met nadruk op lijkt. Maar dat is een andere discussie.
Ik vind dit soort opmerkingen echt onnodig. Prima dat je het niet eens bent met @Pompiedom maar je kunt toch op een normale manier de discussie aan gaan? Dat doet zij ook.
Ik krijg echt een beetje een vieze smaak in mn mond van deze post. Het is zo onnodig? Dit kind heeft ons oordeel niet nodig?
Ik vind dit echt totaal onnodig en niks toevoegen aan de discussie.
Algemene gedachte bij de vlog van Bonnie:
Bonnie BINNENSTEM
Indirect wordt ze al deze hele discussie veroordeeld. Al gooien jullie het op Gio. Maar denk je dat zij dat leuk vindt wanneer Gio uitgemaakt wordt voor bijvoorbeeld pedofiel of andere haat comments kriigt. Sorry maar dit is echt hypocriet. Dan moet het gewoon per definitie niet besproken worden hier. Daarbij worden haar ouders zelfs veroordeeld omdat ze het goedkeuren. Terwijl wij niet eens weten wat er vooraf besproken is met die twee.
Dus omdat de rest haar indirect veroordeelt (ben ik het mee oneens maar oke) doe jij het maar even direct en keihard?
Daarom benoem ik het ook. Maar niemand beschermd haar hier tegen, is eigenlijk mijn punt. Niet als een keihard oordeel. Vinden jullie dit bijvoorbeeld ook niet verantwoording van de ouders? Ze heeft behoorlijk wat volgers (600k).
Ik zal screenshot iig weghalen. Heb verder niet eens benoemd of ik voor die relatie ben. Dat het niet gelijkwaardig is, ben ik het mee eens.
Als jij niet eens bent met dat Jade hier indirect veroordeeld wordt, dan is de discussie klaar toch.
Lekker makkelijk om te roepen dat de discussie dan klaar is, zodat je niet in hoeft te gaan op je eigen gedrag, het shamen van een kind voor de foto’s die ze online zet.
Ik zeg dat ik het persoonlijk geen gepaste foto’s vind passend bij haar leeftijd. En ik heb mijzelf wel verder toegelicht alleen niet richting jou.
Je slaat de discussie toch meteen dood door te zeggen, ze wordt hier niet indirect veroordeeld.