Ik denk dat ik ook een hoe word je rijk boek ga schrijven: ‘Zo wordt je rijk: verkoop fabels aan mensen die minder hebben dan jij’.
Ik denk wel dat het kopen van een huis en verhuren hiervan afhankelijk is van de situatie. Ik bevind mij in een situatie waarin ik zelf een appartement (achter de hand) gekocht heb toen ik mijn huur opzegde. Ik ben bij mijn vriend ingetrokken maar er berust geen hypotheek op zijn huis. Meebetalen en dus automatisch ergens recht op hebben was niet echt een optie in onze situatie.
Het appartement dat ik heb gekocht is met het oog op dat het ooit mis zou kunnen gaan en ik dan met lege handen kom te staan. Mijn huurder is dolblij want ik verhuur het voor mijn hypotheekbedrag + 5% voor eventueel onvoorzien onderhoud. Hiermee kan zijn subsidie aanvragen en had ze sneller een huis dan verwacht. Ik vind het hebben van een ’ extra’ huis dus niet altijd onethisch.
Neemt niet weg dat ik het boek en de intenties van Cynthia verwerpelijk vind, aangezien het hier alleen gaat om veel geld verdienen over de rug van anderen.
WAT een onzin zeg, ik word hier echt kwaad van. Ik kan als alleenstaande niet eens een appartementje kopen om zelf in te wonen, laat staan dat ik er vermogen mee kan opbouwen.
Maar leuk dat zij door dit te delen mensen stimuleert om de huizenmarkt nog meer te verneuken door te ‘investeren in vastgoed’
Ja maar je had het geld ook apart kunnen zetten voor het moment dat het misgaat en dat huis laten kopen door iemand die gewoon een eigen koophuis wil. Vind dit ook bepaald niet sympathiek.
Klopt zeker hoor. dat besef ik mij ook.
Ik heb niet de behoefte om geld te verdienen over de rug van mijn huurder aan mijn appartement. Feit is wel dat zij dit huis niet kan kopen met haar salaris en nu wel prettig woont.
Feit is ook dat als de huizenmarkt nog verder aantrekt ik ook geen huis meer kan betalen. Dat ik mij nu in een riante positie bevindt door het salaris van mijn vriend betekend niet dat het mij op de rug groeit
Dit voelt toch als hele geforceerde spon haha? Ik hoor haar echt nooit over deep tech enz (en dan begin ik maar niet over de spelfouten)
En door particuliere beleggers wordt de schaarste op de woningmarkt niet minder. You do you hoor, snap dat dit werkt voor jou maar hoop dat dit soort shit snel aangepakt wordt en de binnenkort gewoon allemaal huis kunnen hopen als we dat willen. Dit soort gedrag helpt niet.
Het hele concept van ‘je geld inzetten om rendement te behalen over de ruggen van mensen die het minder hebben dan jij’ maakt me al boos.
Ga dan liever beleggen en haal het uit grote bedrijven.
Misschien heeft hij een soort gastrol of is hij co-host bij het verkiezingsdebat? Poging om het wat ludieker te maken? Beetje zoals bij de Oscars dat verschillende acteurs de prijzen mogen uitreiken haha, dat verschillende bekende mensen wat komen vertellen over hun sector waar de partijen daarna over gaan debatteren.
Volgens wikipedia zit hij wel in de economie/tech sector: “Met ingang van 1 juli 2016 is prins Constantijn Special Envoy (Speciaal Gezant) voor TechLeap.NL, voorheen Startup Delta. Prins Constantijn is zelfstandig adviseur in bedrijfsinnovatie, en is daarnaast directeur ‘Digital Technology and Macro Strategy’ bij MAP in Londen en Edge Fellow bij Deloitte Center for the Edge.”
Los van de discussie of een eigen huis bezitten als ‘garantie’ mocht je relatie uitgaan ethischer is dan een tweede huis voor de verhuur kopen: als de relatie met je vriend uit zou gaan kun je ook niet zomaar je huurder eruit zetten, tenzij je een tijdelijk huurcontract hebt en wacht tot die verlopen is. Ook als je je beroept op dringend eigen gebruik zitten er haken en ogen aan, bijvoorbeeld dat je vervangende huurruimte aan je huurder moet aanbieden of moet aantonen dat er elders passende huurruimte beschikbaar is. Huurders worden in Nederland heel goed beschermd, dus ik zou het geen hele geruststellende gedachte vinden dat ik mijn eigen huis niet zomaar zou kunnen betrekken na een relatiebreuk.
Precies dit heb ik gehad met de huisbaas van mijn studentenhuis. Relatie van zijn dochter ging uit, ze had geen woonruimte meer, dus dacht de huisbaas nou hey ik heb nog een huis maar ja er wonen studenten in. Heeft hij ons een aangetekende brief gestuurd om de huur op te zeggen, maar eindstand hebben we daar nog ruim 2 jaar gewoond… is hem toen gelukt om iedereen er uit te krijgen door gewoon geen nieuwe huurder te zoeken wanneer iemand zijn kamer ging verlaten en we dus van wonen met 4 naar 3 en toen naar 2 gingen en dachten ja ok dan gaan wij nu ook wel.
Dus eigenlijk is het hem niet gelukt en heeft ie lang huuropbrengsten misgelopen omdat het huis door steeds minder mensen bewoond werd.
Je had er forever kunnen blijven of een oprotpremie kunnen innen!
Mijn quarantaine activiteit op dit moment is opzoeken hoe duur alle cadeautjes zijn uit de verjaardagskado’s video van Vera Camilla
Oh, en? Ben benieuwd
Hahahaha nou aan Tiffany and Co zit wel een prijsje maar ik denk dat Jeffrey wel een discount heeft omdat hij er werkt
Ik denk dat je met de gezamenlijke prijs van die cadeaus een klein appartement kunt kopen, om maar even op het onderwerp door te gaan
Ik heb dit ook gedaan. Bedragen waren niet mis.
Wat doen jullie dan met die informatie, als ik vragen mag? Snap echt niet wat er interessant aan is om zoiets uit te gaan zoeken.
Ik ben gewoon nieuwsgierig. Verder kan en doe ik er precies niks mee. Haar geld haar leven.
Nouja een comment als “Bedragen waren niet mis!” bevat wat mij betreft een bepaald oordeel dus je hebt er blijkbaar wel een bepaald idee bij, anders hou je je er niet mee bezig.