Ja, mijn idee was dat ze altijd dure cadeaus krijgt en dit idee werd bevestigd. Nogmaals, moet ze zelf weten, maar ben gewoon nieuwsgierig.
Bijv Bonnie maakt toch ook een video over wat hun verbouwing heeft gekost
Genoeg mensen die dat soort dingen interessant vinden
Ik heb dit niet gedaan (te veel moeite) maar ik vind het ook altijd wel interessant om te weten, in het algemeen. Om soort van in te vullen hoe lang ik zelf zou moeten sparen om zoiets te kunnen kopen (niet dat ik deze spullen wil, maar voor het idee) of hoe het zich verhoudt tot spullen die ik wel heb/koop.
Ik vind het bij Kringloop Kwartier ook altijd leuk om te zien hoe duur de spullen zijn haha. En ik kijk heel vaak na hoe duur wat voor soort woningen zijn in mijn woonplaats, terwijl ik niet ga verhuizen of zo.
Vind ik toch anders dan prijzen van kadootjes willen uitpluizen, maar misschien denk ik teveel door.
Heel veel werk is het niet. Gewoon om een beetje een beeld te krijgen. En omdat ik het een ver van mijn bed show is om zulke grote cadeau’s te krijgen.
Hou er ook rekening mee dat als je huurder niet weg wil, de kans groot is dat je alsnog met lege handen staat. Er zijn wel mogelijkheden maar een langzittende huurder weg krijgen is niet makkelijk (ook al is het je eigen huis). Edit: mosterd. Wat @anon3765766 zei dus
Haha ja klopt. Maar volgens mij was het wel zo dat de servicekosten altijd gedeeld werden door het aantal bewoners. Waardoor het toen we met 2 overbleven wel heel duur werd, we hadden ten slotte wel alleen toegang tot onze eigen kamers. Konden voor dat geld toen allebei ook gewoon een grote privé studio huren. En voelden ons ook een beetje schuldig.
Volgens mij is het vooral dat je met geleend geld kan werken. Je moet uit mn hoofd iets van 30% inleggen, de rest leen je dus. Dan kan je dus ongeveer met 60k een pand van 200k kopen (nu veel overdrachtsbelasting, reken ik niet mee). Als je aandelen koopt, krijg je alleen rendement voor je inleg, die 60k is. Bij vastgoed haal je een lager rendement maar over hele bedrag, bijv 5% op die 200k.
Mij is ooit geleerd dat je bij een hypotheek voor iedere geleende euro, 1.45 moet aflossen of zoiets? Dus dat je beter (ook bij een huis) niet teveel moet lenen als het niet hoeft. Hoe kan investeren in vastgoed met hypotheek dan ooit gunstig zijn? Ik snap weinig van zulke dingen, maar miss interesseert vastgoed me ook te weinig.
Dat je huurders dit voor je afbetalen
en de rente is nu heel laag dus dat valt wel mee.
De rente is nu heel laag. Dus een huis kopen is nu aantrekkelijk in verband met de lage rente. Maarrrr de vraagprijs ligt nu ook historisch hoog dus je moet duur kopen, wel tegen een lage rente. Hoe meer eigen geld je inlegt, hoe lager je hypotheek is. Dan heb je dus ook lagere maandlasten.
Overigens wel een interessante discussie dit.
Ja hebt nog 8% overdrachtsbelasting, dus 20k bij 250k.
Sorry maar ik snap het nog niet. Kan er nog zo’n lage rente zijn, maar dit is ook een overzichtje die ik online vond bijvoorbeeld.
Ja maar dit gaat uit van 4%, dat is niet de huidige situatie. En de huurders betalen dus gewoon de hypotheek. Jij levert alleen de zak geld voor de aankoop, de rest lappen zij.
Inderdaad, ik de laatste tijd vrij vaak op funda staan dat er in het koopcontract een eigenbewoningsclausule wordt opgenomen zodat het niet gekocht wordt door een belegger.
De rente ligt tegenwoordig dichter bij de 1% dus dat scheelt nogal
Kelly C meldde in haar stories dat ze een call heeft gehad met “een heldin die haar kan helpen als personal planner en business manager,”
Die had toch ook een traject bij Annie?
Gratis tip voor alle huurders, ook als de woning voor een hoog bedrag wordt aangeboden, laat je huurprijs vlak na de ingangsdatum checken en onderneem actie. Zelfde geldt als je een all-in huurprijs hebt. Niet alle woningen worden namelijk terecht voor een hoge prijs verhuurd en dat kan echt heel veel geld schelen.
Maar daarmee zet je direct de relatie met de huisbaas op scherp en dat is niet altijd de beste keuze
Eens, maar er zijn niet voor niets regels en als iedere huurder het er maar bij zou laten zitten uit angst de goede relatie te verstoren, dan komen we nooit verder. De verhuurder die willens en wetens een te hoge huur vraagt zal ook heus niet diezelfde avond nog op de stoep staan om je kachel te maken bijvoorbeeld dus of er echt iets aan die relatie te verstoren valt is ook maar de vraag