Ja misschien gewoon wel. Uitkeringsfraude komt echt veel minder voor dan je denkt, dat is maar een kruimel ten opzichte van alle belasting- en witwas fraude die je bij (grote) bedrijven ziet. Maar ondertussen kan dat harde beleid wel bij veel mensen die al in een kwetsbare positie zitten voor heel veel stress en verdriet zorgen.
Sanne geeft aan dat ze het geld bijna bij elkaar heeft. Fijn!
Lol dat was absoluut niet de strekking van haar stories.
Dat heeft ze wel letterlijk zo gezegd, anders had ik het hier niet zo neergezet natuurlijk.
Wel op twitter, niet in haar stories.
Ah dan zit ik fout wat dat betreft, ik heb haar tweets niet gezien
Huh, wanneer heeft ze dat getweet dan? Ik volg haar op twitter maar heb nog nooit iets gezien dat ze zelf toegeeft bewust de regels te overtreden?
Een paar weken geleden, had het toen ook geplaatst hier omdat ik het zo bijzonder vond.
Het waren een paar reacties op iemand die hulp aanbood maar omdat ze het zelf alweer had verwijderd heb ik dat ook hier gedaan.
Ah oke, dan heb ik die gemist. Vind het al met al wel een apart verhaal dan, helemaal als ze zelf schijnbaar toegeeft dat ze (bewust) fout zat.
Twitter=priveinformatie?
Om even op dat laatste in te gaan: mee eens, maar dat is voor een groot deel van de groep die wel van de bijstand afhankelijk is/wordt wel héél veel geld. Als je dan denkt dat dat de boete is die staat op voor een paar euro spullen op marktplaats verkopen, dan schrikt dat wel af.
Overigens sluit ik me helemaal aan bij dat beboeten/straffen niet werkt en dat zeker voor de groep mensen met weinig geld dit soort dingen echt niet bevorderlijk zijn voor de situatie
Ze opent zelf âliveâ de brief van de gemeente en is verder best wel open over wat er allemaal speelt. Het is niet alsof iemand die informatie uit een of andere database van de gemeente geplukt heeft.
Als je zulke zaken prive wilt houden moet je het ook niet op Twitter zetten, ook niet met een slotje. Die vlag gaat voor mij niet op.
Het is een beetje hetzelfde als mensen die biechten plaatsen en het later weer weghalen omdat het ze liever anoniem willen blijven maar het vervolgens wel al door honderd mensen gelezen is haha.
Nou ok ik heb Sannes stories bekeken dus ik wil er ook even iets uit aanhalen.
Namelijk een zeer terecht punt dat ze maakt. Iedereen die wat te zeiken heeft op dat het haar eigen schuld zou zijn en het geld niet zou verdienen, dat andere mensen het veel zwaarder hebben â okĂ© ât is goed met je, doen jullie dan wel wat om dĂe mensen te helpen?
Of is het gewoon lekker om dat vanuit je eigen comfortabele positie te roepen en geen verantwoordelijkheid te voelen
Haha ânot all ambtenarenâ
#jesuisgemeenterotterdam
@Popsicle Ik merk dat jullie een opmerking over âhet systeemâ opvatten als een aanval op de mensen die het uitvoeren, maar ik weet niet of dat terecht is. Ik heb verschillende ambtenaren in mijn sociale kring en neem het hen persoonlijk niet kwalijk dat ze het beleid uitvoeren zoals het bedacht is. Maar dat neemt niet weg dat ik het een wanbeleid vind dat veranderd moet worden. Zo lees ik de opmerkingen van de meeste anderen hier ook eigenlijk. Dus ik denk dat jullie misschien mogelijk ook een te simplistisch beeld hebben van âde verontwaardigde burgerâ
Edit: zie dat dit hierboven ook al is gezegd.
Is gwn heel zwaar hoor, als je iemand die alles al tot de laatste euro terugbetaald heeft een boete moet nasturen. Veel zwaarder dan als je zelf die boete ontvangt en je afvraagt hoe je binnen een halfjaar elke maand 50% van je salaris gaat sparen.
Nee het is geen kritiek op de mensen zelf/ ambtenaren, maar op het systeem. Vervolgens worden wel de ambtenaren belachelijk gemaakt. ??
Meid dat zeg ik toch helemaal niet. Ik reageer op jouw mening dat iets op Twitter privezaken zouden zijn. Wat Sanne inhoudelijk allemaal doet interesseert me geen hol.
Nja ik snap haar wel dat ze het zo deelt. Vgm heeft ze niet veel mensen om haar heen en is het internet haar uitlaat klep. En ze is niet verplicht om het hele verhaal te delen he.
Want het is makkelijk om nu te zeggen âJa maar nu komen er alleen maar speculatiesâ
Want als ze het hele verhaal deelt komen er ook verhalen en oordelen.