Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Zit aflevering 1 van Like Monica Seizoen 2 te kijken. D’r broer die op een swapfiets in z’n badjas +haarnetje fietst is wel een mood :smiley:

64 likes

Jennie stopt met influencer zijn!

1 like

Ja, daar gaat het 2 posts boven je nog over…

14 likes

:sweat_smile:Ok, sorry haha. Had gescrolld maar even gemist, excuses

3 likes

Transfernieuws… mensen gebruiken dit woord ook op LinkedIn. Stop ermee plz

23 likes

Die keuken was toch ook in samenwerking met Interior Junkie? Ik denk dat het dan voor de spon minder erg is. Niet dat die partij een samenwerking heeft met Jennie en dat zij er ineens mee stopt voordat het product geleverd is. Ik denk dat ze dat niet eens had kunnen doen contracttechnisch. :grimacing: Maar anyway, ik hoop dat Jennie gewoon haar IG blijft behouden en gewoon dingen blijft delen wat haar bezig houdt. Dat vind ik sowieso leuker dan al die reclame!

4 likes

Ik denk dat dat te maken heeft met de veiligheid in de cabine. Iets met de accu denk ik. Los van het feit dat zijn rolstoel waarschijnlijk ook niet door het gangpad kan. En waar zou hij de rolstoel moeten plaatsen? Je kan geen paden blokkeren en het is ook niet zo makkelijk om bijvoorbeeld een rij stoelen eruit te halen waar hij kan staan, hoe zou hij dan zijn rolstoel vast moeten maken dat hij niet kan verschuiven of vallen als de vlucht wat turbulent is?

Ik kan me niet voorstellen hoe mensonterend het voor hem moet zijn dat hij in een kinderzitje moet zitten en het vliegtuig ingedragen moet worden, maar hij kan volgens mij niet in een reguliere passagiersstoel zitten. Hij heeft een aangepaste stoel nodig en blijkbaar volstaat daarvoor een kinderstoel. Wat ik er trouwens niet vanaf kan zien. Het is gewoon een aangepaste stoel waarin hij veilig en stevig kan zitten.

Maar los van dat alles, het is schandalig als vliegveldpersoneel niet zorgvuldig omgaat met andermans spullen. Laat staan spullen waar sommige mensen van afhankelijk zijn. Zulke dingen mogen niet gebeuren!

6 likes

Dit idd. Vgm word iedereen die rolstoel afhangelijk is met een rolstoel van het vliegveld naar het vliegtuig gebracht en in een stoel getild.

Weet verder niet wat de reden is waarom zijn rolstoel kapot kan gaan.

Huh wat?!

1 like

Een grote airliner kan niet zomaar ineens alles in de cabine aanpassen om een aangepaste vliegtuistoel voor een volwassen erin te zetten. Daar zit meer achter dan boutje los en boutje aandraaien.

Een grote airliner kan wel een strecher installeren. Dat moet wel een verzoek zijn bij het boeken e.d.

2 likes

In denk dat een ‘standaard aangepaste stoel’ voor mindervalide mensen niet zo eenvoudig is hoor. Iedereen is anders en heeft een andere behoefte. Ik denk dat die mensen zelf het beste weten in welke stoel ze comfortabel en veilig kunnen zitten. Deze man heeft ook allerlei kussens en straps nodig. Daar is geen beginnen aan als een vliegveld/maatschappij dat allemaal zelf moet laten maken.

Die gekleurde kussens zag ik niet direct, maar ja, dat is iets wat je makkelijk opnieuw kan laten stofferen.

9 likes

Er moet toch wel een manier te vinden zijn om te zorgen dat mensen die een rolstoel gebruiken, op een waardige manier een vliegtuig kunnen nemen? Want dat is het nu niet. Op dit moment wordt die mensen heel erg het gevoel gegeven dat ze een grote last zijn, ik vind het vernederend en wat erger is, de kans is best groot dat die rolstoel beschadigd is na de vlucht. Een rolstoel vervang of herstel je niet zomaar.

6 likes

Daar ben ik het mee eens. Maar ik ben dan meer voorstander van dat het toegankelijker moet zijn voor mindervalide personen om hun eigen hulpmiddelen (in bruikleen) te krijgen zonder dat het ze zakken vol geld kost. Veel hulpmiddelen moeten echt op maat gemaakt geworden en zijn niet universeel uitwisselbaar. Geef deze man een mooie stoel die hij vast kan zetten in het vliegtuig en andere vervoersmiddelen waarin hij niet in zijn rolstoel kan blijven zitten.

1 like

Het lijkt mij dat ze toch ook wel zo’n zitje veel neutraler kunnen ontwerpen? Denk dat onderschat wordt hoeveel mensen een speciale stoel nodig hebben en dat je best een stoel kan ontwerpen die voor een groot deel van die groep passend is. Zo’n kinderstoeltje komt bijna betuttelend over, er heerst vaak al een sfeer van ‘gos wat sneu, kijk hem nou’ en als je ook nog eens in zo’n ding het vliegtuig naar binnen gedragen wordt, lijkt me dat echt weer een steek van ‘zie mij anders zijn dan de rest’.

2 likes

Ze hebben ook bredere stoelen voor meer comfort en langere stukjes voor aan de gordel. Misschien kunnen ze dingen ontwerpen voor minder valide mensen wat uitschuifbaar is ofzo. Of van een materiaal dat zich aanpast aan verschillende lichamen.

4 likes

We kunnen met 1000 km/u door de lucht oceanen over vliegen, denk dat er met goede wil heel wat mogelijk is. Maar moet die goede wil er zijn natuurlijk.

16 likes

Ja leuk, een stoel die ‘net niet’ is, zit je dan een paar uur in en vervolgens nog wekenlang last van doorligplekken. Ik denk echt dat de meerderheid van de mindervalide mensen liever zelf hun goed passende stoel meenemen (nog liever natuurlijk gewoon hun rolstoel, maar dat gaat niet in het vliegtuig), dan dat ze in een slecht passende stoel van de maatschappij moeten zitten wat slecht kan zijn voor hun lichaam.

En ja, ik denk dat zo’n kinderstoel ook wel veel neutraler ontworpen kan worden. Het zal toch ook wel bestaan? En zo niet, dan kan dat makkelijk opnieuw gestoffeerd worden.

4 likes

Ik weiger om te geloven dat er geen stoelen ontworpen kunnen worden die wel gewoon passend zijn naar een lichaam. Als bijv. een Tesla auto al een stoel automatisch naar je lichaam kan vormen als je gaat zitten. Het is denk ik alleen gewoon te duur om te doen en dat zo’n kinderstoel een goedkopere oplossing is voor zo’n maatschappij.

3 likes

Maar nu moet hij toch ook in een stoel zitten van het vliegtuig die niet op maat is gemaakt? Of is dat alleen voor de transfer van vliegveld naar vliegtuigstoel?

1 like

Ja ik vind niet dat elke vliegtuigmaatschappij moet opdraaien voor die kosten. Ik denk ook dat het goedkoper is als iedereen (de mindervalide passagiers) een eigen op maat gemaakte stoel heeft. En daar lijkt me niks mis mee.