Het lijkt mij dat ze toch ook wel zo’n zitje veel neutraler kunnen ontwerpen? Denk dat onderschat wordt hoeveel mensen een speciale stoel nodig hebben en dat je best een stoel kan ontwerpen die voor een groot deel van die groep passend is. Zo’n kinderstoeltje komt bijna betuttelend over, er heerst vaak al een sfeer van ‘gos wat sneu, kijk hem nou’ en als je ook nog eens in zo’n ding het vliegtuig naar binnen gedragen wordt, lijkt me dat echt weer een steek van ‘zie mij anders zijn dan de rest’.
Ze hebben ook bredere stoelen voor meer comfort en langere stukjes voor aan de gordel. Misschien kunnen ze dingen ontwerpen voor minder valide mensen wat uitschuifbaar is ofzo. Of van een materiaal dat zich aanpast aan verschillende lichamen.
We kunnen met 1000 km/u door de lucht oceanen over vliegen, denk dat er met goede wil heel wat mogelijk is. Maar moet die goede wil er zijn natuurlijk.
Ja leuk, een stoel die ‘net niet’ is, zit je dan een paar uur in en vervolgens nog wekenlang last van doorligplekken. Ik denk echt dat de meerderheid van de mindervalide mensen liever zelf hun goed passende stoel meenemen (nog liever natuurlijk gewoon hun rolstoel, maar dat gaat niet in het vliegtuig), dan dat ze in een slecht passende stoel van de maatschappij moeten zitten wat slecht kan zijn voor hun lichaam.
En ja, ik denk dat zo’n kinderstoel ook wel veel neutraler ontworpen kan worden. Het zal toch ook wel bestaan? En zo niet, dan kan dat makkelijk opnieuw gestoffeerd worden.
Ik weiger om te geloven dat er geen stoelen ontworpen kunnen worden die wel gewoon passend zijn naar een lichaam. Als bijv. een Tesla auto al een stoel automatisch naar je lichaam kan vormen als je gaat zitten. Het is denk ik alleen gewoon te duur om te doen en dat zo’n kinderstoel een goedkopere oplossing is voor zo’n maatschappij.
Maar nu moet hij toch ook in een stoel zitten van het vliegtuig die niet op maat is gemaakt? Of is dat alleen voor de transfer van vliegveld naar vliegtuigstoel?
Ja ik vind niet dat elke vliegtuigmaatschappij moet opdraaien voor die kosten. Ik denk ook dat het goedkoper is als iedereen (de mindervalide passagiers) een eigen op maat gemaakte stoel heeft. En daar lijkt me niks mis mee.
Dit is toch de omgekeerde wereld
Ik ken zijn situatie niet precies maar ik denk dat hij na het afgeven van zijn rolstoel in die autostoel zit. Mensen die wel in een standaard duwstoel zullen passen, zullen daarin kunnen zitten. Maar dat kan in zijn situatie niet. Of wat bedoel je precies?
Maar hrt is geen extra comfort willen he zoals een bredere stoel met extra been ruimte. Maar het is veilig willen reizen + wellicht geen pijn willen hebben.
Ik vind dat verzekeringen daarvoor moeten/kunnen betalen. Daarnaast zijn hulpmiddelen vaak in bruikleen dus na gebruik (al is het 50 jaar) wordt het weer teruggegeven.
Hoezo? Ik denk echt dat jullie te makkelijk denken over aanpassingen die elke vliegtuigmaatschappij maar moet kunnen maken. Dit soort dingen kan je niet voor iedereen op maat maken en op ieder vliegveld op voorraad hebben liggen 
Ik denk dat zij heeeeeel veel verdiend heeft met haar samenwerkingen op insta
Dit zijn zaken die je van tevoren kunt navragen (en door vliegmaatschappijen geregeld kunnen worden). Ik vind het totaal niet inclusief om dit het probleem van de eigen passagier te maken
Maar nog even over Jennie. Mensen hadden ook donaties gedaan voor haar boshuisje, als dank voor haar content en voor de content die ze in het boshuisje ging maken. En dan bijvoorbeeld de hottub die ze gratis heeft gekregen, als bedrijf wil je daar natuurlijk zo lang mogelijk exposure van hebben. Het keuken verhaal doet mij een beetje denken aan Foodgloss die had ook een hele nieuwe spon keuken en stopte 3 maanden later.
Ik weet niet of jennies videos online blijven staan. Maar anders is er nog genoeg exposure hoor. Want soms worden die vudeos nog een keer gekeken. Of jemand die jenny niet kens en op bosvlogs zoekt komt bij haar terrecht enzo.
Ik denk dat dit wel meevalt. Die keukenboer heeft gewoon een deal voor video x en misschien nog een story of post. Die krijgen ze ook gewoon en dat wordt natuurlijk ook gewoon bekeken. Dat die keuken als ze wel was blijven vloggen nog 2929x in de vlog was gekomen kan goed, maar zal geen onderdeel van de samenwerking zijn geweest. Je betaalt voor bepaalde content en die krijg je, dat je daarna nog gratis exposure krijgt is leuk meegenomen maar geen onderdeel van de gemaakte deal waarschijnlijk.
Helemaal met je eens, maar verkapte mensenhandel? Dat is denk ik wel een beetje overdreven en ook schadelijk als we die term opeens zo breed gaan gebruiken…
Dionne reposte dit van Sheling: Diana Gabriels die nu plaatst dat je bij haar ook terecht kunt voor een protheseverwijdering
Alsof iemand nog naar dat mens wil?