Ik zit kwark te eten terwijl ik dit topic bij lees en nu smaakt m’n kwark naar zonnebrandcreme
Ik werd als kind in de zomer elke dag van top tot teen ingesmeerd met P20 en nu ruik ik dat ook weer 
Ik woon in Italië en zonnebrand wordt hier gewoon bij elke drogist verkocht, in alle factors. Wel alleen van juni tot september ofzo, in april/mei moet je naar de apotheek voor spf. 
Ik heb het idee dat hier pas sinds een paar jaar bewustzijn over zonbescherming is, 10 (maar ook 5) jaar terug was zonnebrand echt alleen iets om op het strand te dragen, en dan afbouwend van factor 30 naar 6.
Gelukkig hameren de meest bekende influencers tegenwoordig heel erg over het belang van spf, ik heb het idee dat dat veel uitmaakt!
Die monoï-olie is trouwens wel echt mijn lievelings! Niet als zonnebrand, maar wel na het douchen in de zomer, en in je haar.
Zo lekkerrr:

Goed gejat van Bailey Sarian.
Daar linkt ze ook naar. ze is er door “Geïnspireerd” want dit is in NL nog niet.
Weet niet hoeveel onderzoek ze zelf heeft gedaan.
Ik vind dit zo’n rare en walgelijke categorie YouTube video’s.
Dus je kan verbranden en bruin worden onder je kleding? Betekent dat dan ook dat je altijd je hele lichaam in moet smeren? Ik doe eigenlijk alleen de delen die zonlicht zien. Mijn vriend doet hetzelfde en hij verbrandt heel snel ook met een hoge factor maar zijn schouders blijven gewoon wit als hij een t-shirt draagt. Is kleding echt maar factor 8?
Ik kan het ook niet helemaal plaatsen (zie dit ook voor het eerst)
Heb nu naar Bailey door geklikt maar ze heeft vrijwel een soort gelijke achtergrond gemaakt. lol.
Bruin worden ga je niet doen nee, maar je wordt niet alleen blootgesteld aan UVB he, ook aan UVA. UVB zorgt ervoor dat je bruin wordt, UVA voor het verouderen en de kanker.
@traveljunkie
“A regular white cotton T-shirt has a UPF between 5 and 8. It allows almost one-fifth of UV radiation to pass through to your skin.” What Sun Protective Clothing Works Best?
UPF is ultraviolet protection filter (UVA+UVB), omdat ‘SPF’ eigenlijk alleen de bescherming tegen UVB meet.
P20 is wel echt de allerbeste ooit. Een keer in de ochtend ingesmeerd in Thailand, hele dag aan het zwembad tienduizend keer water in en uit en 0 verbrand. En ik verbrand normaal al als ik enkel naar de zon kijk
Vond ik ook!
Oh, geen idee waar ze naar linkt. Ik kijk nooit naar Nederlandse Youtubers, maar wel naar Bailey want zij is bae. Dus het viel mij gelijk op dat het precies hetzelfde type video is.
Een vriendin van mij gebruikt geen zonnebrandcreme, want die wil 's avonds in bed graag liggen gloeien, dan weet ze dat ze bruin wordt. Oké, veel plezier met je huidkanker 
Hier mag in Nederland echt nog wel veel meer aandacht voor komen, ook in dit topic is al duidelijk dat we er eigenlijk helemaal niet genoeg van afweten. Ik wou zeggen “genoeg grote Youtubers die hier een campagne aan kunnen besteden” maar ja, die moeten daar wel voor kunnen cashen natuurlijk.
Als ik tegen vriendinnen (die nota bene geneeskunde studeerden) wel eens mijn verbazing uitsprak over hun zongedrag zeiden ze dingen als:
“Maar ik verbrand nooit” of zelfs: “ik heb een heel sterke huid”
OK 
Het verbaas me ook dat hier in Nederland nog zo weinig aandacht voor lijkt te zijn. Ook zonder kans op verbranding kun je zonneschade oplopen. Vooral in de tijd waarbij er continue aandacht is voor crèmes en middelen tegen huidveroudering, is het beste middel (elke dag een SPF dragen) te veel moeite voor heel veel mensen.
En nee niet van elke zonnebrand word je wit, je hebt heel veel verschillende filters.
Nu voel ik me een beetje dom haha. Ik smeer namelijk alleen de delen in die bloot zijn zeg maar.
Ja is ook echt bizar eigenlijk! Ik ben na die paar weken in Australië er ook echt anders over gaan denken omdat ze er daar zo veel meer mee bezig zijn. Zelfs bij een wandeltour (midden in de winter) toverde een tourguide nog een fles zonnebrand uit zijn tas voor mensen die het niet bij zich hadden en bij hostels stond het idd wel eens bij de receptie.
Sindsdien draag ik eigenlijk altijd spf op m’n gezicht. Maar als ik het met vriendinnen daar over heb, is het dus echt iets waar ze alleen aan denken als het boven de 25 graden is. Dan smeren ze zich in, maar verder dus echt nooit.
Ik denk dat maar weinig mensen dat doen hoor, haha. In je dagelijkse leven beschermt je kleding denk ik wel voldoende. Ik wou maar zeggen: als je gaat zonnen of zwemmen is meer nodig.
Klopt! Mijn moeder is Australische, dus zij zorgde er ook altijd voor dat mijn zusje en ik goed beschermd waren tegen de zon. In haar familie is huidkanker een bekend begrip. Ik liep als kind ook in NL met gekke kleurtjes zink onder mijn ogen en op mijn neus. Voor Australische kinderen heel normaal, hier werd ik altijd raar aangekeken, ook als ik een t-shirt aan moest in het water.
In Australië zag ik ook vaak zo’n 2 liter zonnebrand pompfles bij mensen thuis staan en voor de kinderen zijn hoeden of zo’n lange pet waarbij je nek bedekt is in hun 's zomerse uniformen verplicht. Had je geen hoed op, dan mocht je de school niet in, zei m’n ma.
Het beste wat je eigenlijk kan doen is na het douchen direct naakt je hele lichaam insmeren, en dan pas aankleden. Dan weet je ook zeker dat je geen plekjes overslaat rondom bandjes etc. Nou hoeft dat echt niet elke dag als je alleen een wandelingetje gaat maken hoor haha, maar als je de hele dag buiten in de zon gaat zijn is het wel verstandig.