Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Ja. Het verschilt wel per weefsel. Volgens mij kun je tot factor 20 bereiken met reguliere kleding.

Ik heb zonneallergie en reageer soms ook op de zon op bedekte delen (en soms ook onder m’n haar) sadddd

1 like

Door de vakantie van Elise en Vita wil ik deze zomer ook echt een weekje naar de zon. Nu mijn vriend nog overtuigen.

Ja dit. Iedereen kan donkerder worden door de zon en iedereen kan verbranden dus altijd smeren is belangrijk. Ik doelde meer op de natuurlijke beschermlaag: pigmentatie, en dat sommige mensen extra voorzichtig moeten zijn. Witte mensen nemen van nature meer uv op en moeten extra voorzichtig zijn met verbanden omdat ze nu eenmaal sneller verbranden. En donkere mensen moeten ook smeren maar nemen van nature ook minder uv licht op, waardoor ze juist moeten waken voor een vitamine d tekort in de winter (wat ook weer geldt voor witte mensen, alleen minder).

Verder las ik iets over Australië, dat men daar meer bewust is met smeren. Denk dat dit makkelijk te verklaren is doordat de zonkracht daar veel sterker is dan hier en de veelal van oorsprong Europese bewoners door migratie daar helemaal niet op aangepast zijn en dus grotere kans hebben op verbranden. Neemt niet weg natuurlijk dat smeren voor iedereen belangrijk is omdat pigmentatie alleen niet genoeg bescherming biedt tegen bijvoorbeeld verbranding of melanomen.

3 likes

Aah thanks voor de tip! Groetjes een rood olijfje dat zich vroeger amper insmeerde “Want ik verbrand toch nooit”

3 likes

Ik ben zo’n iemand die zich tig keer per dag insmeert omdat ik echt mega snel rood word, maar wist ook niet dat kleding niet heel erg beschermt? Ik moet zeggen dat ik onder kleding ook nog nooit verbrand ben?

2 likes

Ik vind dat zo stom, dat uitlachen. Ik heb ook altijd mijn petje op en op erg warme dagen in de stad/op het strand (waar ik zelden ben want geen schaduw) ook nog m’n paraplu (en handventilator) omdat ik het buiten de schaduw het niet uithou maar ik denk dat mensen dat een vrij absurd beeld vinden haha :sweat_smile:

4 likes

Lachen mensen om een petje ? Wat vreemd. Mijn vader werd vroeger nog net niet boos als ik vroeger in de zon zat en ik had niks op mn hoofd of mn haar niet nat gemaakt haha. Hij was als de dood dat ik een zonnesteek zou krijgen haha. Insmeren was niet zon ding verder hahaha

2 likes

Ik heb het nog niet meegemaakt maar @Roguee blijkbaar wel. Ik zie overigens wel niet heel vaak mensen met een petje maar denk ook over het algemeen dat mensen nog niet goed op de hoogte zijn van de schade die de zon kan aanrichten

4 likes

Ik snap meteen jouw profielfoto :sunglasses:

26 likes

Ja toch? Het lijkt me zo bizar als je bijvoorbeeld een nabestaande van dat meisje bent, en jaren later een of andere Nederlandse meid filmpjes loopt te posten waarin ze kletst over de dood van je kind/zus/nichtje/jeugdvriendin of whatever terwijl ze make-up op doet, voor geld en entertainment :face_with_raised_eyebrow:

28 likes

Ja ook die Bailey praat zo fucking casual over de slachtoffers, heeft details vaak niet bij de hand, mixt namen en heeft gewoon nul punt behalve entertainment.

Fucking respectloos. Dat iemand voor entertainment de moord op je geliefde(n) bespreekt terwijl ze zich opmaken alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

10 likes

Documentaires zijn (meestal) objectief en (meestal) feitelijk correct. Het is meer infotainment. Vind dat anders dan een opmaakvideo.

8 likes

Ik zelf niet nee, maar dat is ook gewoon niet mijn ding. Ik heb eerder weleens podcast geluisterd zoals de brand in het landhuis en zo, maar het spreekt mij persoonlijk gewoon niet zo heel erg aan. Ik weet natuurlijk wel dat true crime heel populair is, en misschien dat sommige documentaires wat meer integer te werk gaan/in overleg met de slachtoffers en zo, geen idee. Maar ik vind cashen op een documentaire over een moorzaak niet per definitie meer of minder raar dan zo’n Youtubefilmpje.

7 likes

Nee geen true crime, voelt voor mij gewoon niet oké om geld te verdienen aan het maken van entertainment over iemands (vaak gewelddadige) dood.

6 likes

Ik vond de serpent niet entertaining. Ik heb me de heletijd geirriteerd aan de accenten. 0/10 would not reccomend

20 likes

Nick van Dumpert kan echt zo geweldig lekker koken, als ik zijn video’s kijk zit echt letterlijk te kwijlen altijd. Helaas wel veel vlees, maar pffff :drooling_face:

9 likes

Dit is helaas niet waar. ALTIJD smeren met hoge factor, ongeacht huidskleur.

3 likes

Ik heb dit ook en het is echt vreselijk :pensive: is voor mij vrij nieuw dus als je nog tips hebt zijn die heel welkom. Lange mouwen is het best, maar ja…

2 likes

Is het ook eigenlijk! Wij jagen er per seizoen makkelijk een fles of 6 doorheen met zn drietjes, dus 2 flessen pp (en voor mn gezicht heb ik weer andere). En dan zijn we niet eens op vakantie geweest ofzo.

1 like

Ahhh balen zeg! Ik wilde je een pb sturen maar ik weet eigenlijk niet hoe :see_no_evil: