Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Oh lol haha dat heb ik gemist (of het komt nog, ik was nog niet klaar met kijken haha).

Te bizar als je erover nadenkt! Maar ik judge niet (denk ik, hoop ik), Bram zit gewoon nog steeds in een jongere fase in zijn leven, hij zou net zo goed van dezelfde leeftijd als Bonnie kunnen zijn

4 likes

Huhhh hoe oud is Bram dan?

Vond het wel een grappig stel met zn 4en; denk dat mensen niet verbaasd zouden zijn als Nick met Jelle zou gaan en Bonnie met Bram :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Hahahahahaha wat???

12 likes

Dat je iets niet duidelijk kan herinneren, betekend niet dat het niet traumatisch kan zijn. Je hebt bv ook pre-verbale trauma’s (trauma’s die ontstaan zijn voordat je de woorden kent die je er aan kan koppelen).
—————
Een scheiding kàn traumatisch zijn, door de manier waarop er mee om wordt gegaan bv (bv een vechtscheiding), maar dat hoeft niet. Ik vind het ook schadelijk om dat zo te roepen, eigenlijk. Denk dat je er veel mensen pijn mee doet. Ook kan het zijn dat als ouders bij elkaar blijven, de situatie veel traumatischer is, bv in het geval van huiselijk geweld. Maar ook hierbij geldt, het kàn en is niet per definitie zo. Het hangt af van verschillende factoren en zelfs binnen één gezin kan iets voor de een traumatisch zijn en voor de ander niet.

Zelf ben ik er heel erg voor om het belang van het kind voorop te stellen, en soms is dat nou eenmaal door te gaan scheiden. Ik vind ook dat mensen soms wat meer voor hun relatie mogen vechten, maar soms is scheiden voor alle partijen beter. Daar kan niemand anders over judgen.

Ik volg Monica niet actief, maar volgens mij is Robert de eerste man die ze voorstelt aan haar dochtertje na Lars? Kijk, een kind zal ik niet meenemen naar een eerste date, maar een ouder kan zelf het beste inschatten wanneer het serieus genoeg is om de nieuwe partner te ontmoeten. Daar hebben onbekende volgers op het internet helemaal niks mee te maken. Ik denk persoonlijk dat de nare reacties hier op, schadelijker kunnen zijn voor het kind dan het feit dat Monica en Robert nu samen gaan wonen.

5 likes

Volgens mij heeft hij dat nu uit die vlog geknipt en opnieuw geüpload? Begrijp niet echt waarom, want dat is verder geen geheim ofzo haha.

1 like

Hier ben ik het helemaal met je eens hoor! Maar uit je berichtje leek het alsof je opmaakte dat iets per definitie niet traumatisch kàn zijn omdat het kind nog zo jong is :slight_smile:

1 like

Oh wacht vgm was het met iets anders hahs. Vgm de gay quiz iets. Maar Jelle is dus in 2001 geboren

1 like

37 geloof ik

Oh damn vind dat best bizar haha. Maar vind dat leeftijdsverschil met zijn vriend ook best wel groot.

4 likes

Ja en volgens mij zat die Jelle nog op de middelbare school toen ze elkaar leerde kennen/een relatie kregen. En die Bram heeft ooit in een video gezegd dat ie op tinder een jongere leeftijd gebruikte (en dan in zijn bio zijn echte leeftijd) zodat ie jongere guys kon swipen.

8 likes

Bram is echt m’n lievelingsvlogger, maar ik vind dit echt nog steeds zo toxic.

13 likes

Haha nou vind qua looks Nick wel bij Jelle passen en Bonnie bij Bram. Maar misschien ben ik hier de enige in…

1 like

Maar Nick is hetero en Bram valt op mannen? Wat een raaaaare opmerking weer.

52 likes

Ik vind het echt een stom idee dat er bepaalde “looks” zouden zijn die bepalen bij wie je zou passen :confused:
(anders dan wat je eventueel ZELF zou bepalen wat je type is)

5 likes

Maar wel vallen over het feit als bonnie een look lesbisch noemt :clown_face:

(Niet jij haha)

1 like

Ja. Poopie probeert weer offensive dingen op een verpakte manier te suggereren.

5 likes

Sinds zijn Tinder-confessions geeft Bram mij echt die eeuwige predator vibes.

Schaar 'm in dezelfde hoek als de verslaggever van NOS die onlangs is ontslagen, en de advocaat die voor D66 in de kamer zou zitten.

Kan mij gewoon echt niet voorstellen dat dat een evenwichtige relatie is. Zo apart.

33 likes

Ja ik vind het ook een beetje raar. En ik moet zeggen dat ik die vlog van Bonnie ook eigenlijk helemaal niet leuk vond hierdoor, nu ik wist over Bram zijn predatory gedrag en dat enorme leeftijdsverschil. Beide stelletjes waren ook superklef tijdens hun weekendje weg, niet echt leuk om te kijken vind ik. Een beetje PDA is echt niet erg, maar ik vond het wel opvallend omdat ik Bonnie en Nick nooit zo klef vind in vlogs.

5 likes

God wat overdreven zeg, dit hele gesprek escaleert van man van 37 gaat met een jongen van 20 (wat legaal is) naar: hij is een predator en dit verpest voor mij echt de vlog.

2 likes

Hoezo overdreven? Ik snap best dat het raar is om naar iemand te kijken als door je hoofd spookt dat hij ethisch verwerpelijk gedrag vertoont of vertoond heeft (minderjarige jongens benaderen omdat dat zijn “type” is). Zijn vriend is voor de wet nu een volwassene, maar in het begin van de relatie was hij net of nog geen 18. Zijn ex-vriend was ook om te beginnen minderjarig en hij pastte bewust zijn leeftijd aan om jongere jongens te kunnen matchen. Dan ben je toch gewoon een creep?

Vind “legaliteit” in dit geval dan ook een dooddoener. Er zijn veel dingen die de wet niet vastlegt waar we ons ethisch gezien achter de oren voor kunnen krabben.

Kreeg door de ophef met die verslaggever en advocaat in april ook het idee dat het bij gay-jongeren meer geaccepteerd lijkt te worden dan als dit om een hetero-relatie zou gaan waar de vrouw zo jong is. Op Twitter hebben toen veel gay-mannen een belangrijk signaal afgegeven van hoe kwetsbaar en onveilig het is om als jonge lgbtq een betrouwbaar iemand te vinden die je wegwijs maakt in die wereld die grotendeels online afspeelt. Veel oudere mannen maken misbruik van die kwetsbaarheid.

Bram zal vast geen monster zijn en zijn vorige relatie heeft uiteindelijk ook zo’n 7 jaar geduurd dus hij geeft vast om die jongens en is serieus. Maar het is nou niet bepaald gedrag dat je aanmoedigt.

Afijn, zolang ze samen maar gelukkig zijn.

23 likes