Ik heb sowieso het idee dat inclusiviteit van alle lichamen eindelijk wat meer door begint te dringen bij de ‘grote markt’. Het viel me echt op dat toen ik bikini’s aan het zoeken was dat er vergeleken met vorig jaar veel meer verschillende soorten modellen (qua lichaamsbouw) te zien waren dan voorheen, waarbij ook duidelijk weinig tot geen photoshop toegepast was. Ik heb het idee dat tot voor kort er weliswaar soms wat vollere modellen ingezet werden, maar die voldeden dan altijd alsnog aan het schoonheidsideaal omdat ze precies curvy in the right places waren, dus volle borsten, billen en heupen, maar nooit iemand met bijv. meer een appelfiguur. Daarnaast hadden die modellen dan altijd een volmaakt gladde huid, dus geen putjes, vlekjes, adertjes, striae etc. Ik heb zelf bijv. een redelijk standaard maat, maar heb echt geen mooie gladde benen maar wel veel cellulite, striae en gesprongen adertjes en waard at voorheen nooit te zien was in reclamecampagnes zie ik dat nu wel steeds meer.