Wat staat hier nou?
Ik denk dat haar billenkontje zeer in orde is.
Tja en wat is dan ‘in orde’…?
Dus mensen zonder kont moeten jaloers zijn omdat hun kont minder is? Ik dacht dat body positivity inhield dat we alle lichamen zouden omarmen. Nu doe je precies hetzelfde als alle tabloids jaren terug, maar dan andersom.
Ik gok op prominent tov haar lichaam
Of hoog op haar benen kan ook
Ik vind dit erg treffend. Ik weet nog dat ik dit zag toen ik jong was en alleen maar dacht ‘huh maar ik zie er net zo uit dus ik ben heel dik?’. En dat oprecht geloofde inclusief vele slopende diëten die daarna volgde. Een moeder die dat aanmoedigde hielp natuurlijk ook niet maar soit.
Ik moet ook ineens aan de eerste SATC film denken, waarin Samantha zogenaamd aangekomen is in een ongelukkige relatie met Smith, en het hele feestje stilvalt als ze haar entree maakt, van oh kijk hoe dik ze is. Echt wtf? Kan helaas geen plaatje ervan vinden, maar er valt echt niets te zien. En daarnaast, hoe denk je dat dat een goede scene is?
Dat heeft toentertijd ook nog lang in mijn hoofd gezeten!
Kwam dit vorige week toevallig ook tegen via de Shameless podcast op Instagram:
Oh die zag ik net na die ene tiktok hierboven!

Hoop dat dit werkt zo
echt bizarre scene
@anon69899736 @anon37863697 Ja die scene! Haha zit me het schompes te zoeken, maar jullie hebben hem direct, thanks! Ja wtf, die scene is zo bizar?
Ik kijk altijd YouTube via m’n smart tv. Dus lekker met reclame tussendoor. Opzich stoor ik me normaal niet zo maar krijg nu bij elke video die ik aanklik minstens 3x dezelfde kut reclame van Dreft… heeel irritant 
Door alles wat hierboven wordt aangehaald (SATC, Jessica Simpson etc), realiseer ik me wel: we’ve come a long way! Soms lijkt het alsof er niks verandert, maar als je dan terugkijkt blijkt dat toch echt wel zo te zijn. Kan nog beter zeker, maar het gaat absoluut de goede kant op!
Sowieso was die hele film, serie en Carrie zo problematisch. En ik vond mezelf nog zo #youngfeminist toen ik deze serie keek vroeger, heel naïef
Jaaa zo idioot! Ik herinner me ook echt nog heel goed dat ‘Bridget Jones’ echt als heel dik werd omschreven altijd. Ik zag het toen al niet, maar laatst zag ik de film nog eens op tv en ik kon er gewoon met mijn hoofd niet bij hoe dat narratief zolang stand heeft gehouden.
Op gebied van progressieve series die hun tijd ver vooruit waren is mijn all time favourite Ally McBeal 
Was qua dikke mensen representatie wel waardeloos en de vrouwen zijn vaak in de media besproken omdat ze heel dun waren. Later bleek ook dat sommigen echt ongezond weinig aten.
Maar op gebied van racisme, sexisme, lgbt+ en mental health ben ik echt verbaasd dat tv daarna juist achteruit leek te zijn gegaan.
Heb alleen 4e seizoen niet gekeken om op een gepasseerd hoogtepunt te stoppen. Op een gegeven moment was echt de koek op.
Op de een of andere manier waren de gewichten voor ‘dikke’ vrouwen ook altijd lager dan ik ooit na mijn 15e gewogen heb. Toen ik op zoek ging naar dat stukje van Samantha kwam ik ook die scene weer tegen waarin Miranda op weight watchers ging, omdat ze zo was aangekomen na haar zwangerschap, jankend op de weegschaal. Blijkt ze gewoon een perfect gezond gewicht te hebben gehad, met een bmi van 23.
Echt blij dat dit nu niet meer kan
Jep, hier ook zo eentje. Elke dag dat gewicht en vaak met kritiek er bij (58,5 kg maar na kerst). Ja, heeft toch wel impact gehad. Toen het alleen nog het boek was ook vaak genoeg zitten fantaseren hoe klein ze moest zijn dat rond de 60kg dik was. Was toen zelf veel te veel bezig met het getal terwijl ik met 1.81 echt niet 60kg had moeten willen wegen.
- later toegevoegd want heb het boek gevonden op Google Books. Was vergeten dat ze ook calorieën telde en soms een lijstje had met wat ze die dag gegeten had.
Done
Het lijkt me inderdaad heel lastig als je voor een rol 15 kilo bent aangekomen (en natuurlijk weer afgevallen voor de première, je kunt niet zo op de foto!) en iedereen heeft het erover hoe dik je bent in die rol. Dan zit je al in een wereld die heel erg op uiterlijk is gericht en dan wordt dat allemaal nog eens drie keer bevestigd. Ik zou dan echt panisch worden om weer aan te komen.
Het boek van Bridget Jones was trouwens nog erger. Het karakter schrijft iedere dag op hoeveel ze weegt en beschrijft zichzelf als vet en lelijk als het meer is dan ze wil. Vooral triggerend als je zelf al meer weegt als 16-jarige.
Wow, op dailymotion heeft iemand 90(van de 112) afleveringen gezet