Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Plus ze heeft alle tijd van de wereld. De meeste mensen willen hun levenswijze best veranderen, maar naast je fulltimebaan, eventuele kinderen en andere hobby’s/sociale contacten die je moet onderhouden is het knap lastig om tijd te vinden om zelf te gaan sporten. Dan is het makkelijker om aan het einde van de dag gewoon een pizza in de oven te knallen. Daarnaast is de sportschool best wel duur als je geen Basic Fit in de buurt hebt.

Natuurlijk was de omslag maken naar een actiever en gezonder leven voor haar niet zo moeilijk, ze heeft daar voldoende tijd én geld voor.

18 likes

Denk dat jij precies zegt wat ik zo kut vind aan haar houding. Het is nu eenmaal veeel makkelijker om te sporten als je niet perse om 7.00 al in de trein zit voor werk en pas om 19.00 thuis bent, en als je daarnaast nog geld hebt om in een luxe/stille sportschool te sporten met altijd een personal trainer. Meestal ga je ook niet voor je plezier tijdens spitsuur naar de basicfit/fitforfree/andere drukke sportschool.

En daarnaast vind ik het (denk ik) ook nog kut dat zij gewoon een jaar lang 2x per week heeft kunnen sporten, terwijl er gewoon een lockdown was en veel sportscholen geen tent buiten hadden staan om hun leden toch te laten sporten. Dan is het ook een stuk makkelijker in te plannen dat sporten en een routine te maken, er is toch niet veel anders te doen.

(Verder mag ik totaal niet zeuren want kom zojuist van een stille en rustige sportschool vandaan en kan meestal chill voor werktijd sporten dus waar maak ik me druk om).

21 likes

Ja precies, ik denk dat heel veel mensen deze fases (her)kennen. Maar bij haar is het gelijk hoe leer je jezelf écht accepteren zoals je bent of hoe maak je écht een leefstijlverandering.

3 likes

Ze kan beter door structuur junkie en make-uppen

2 likes

Ik snap ook niet dat ze aan elke hobby gelijk geld moet verdienen.

You go girl dat het voor jou werkt en je er happy van wordt. Maar doe gewoon wat je leuk vindt zonder er weer hele boekjes en trainingen van te maken.
Dé tip om te beginnen met sporten? Ga gewoon beginnen. Heb je geen cursus van €500 voor nodig.

24 likes

Een tijdje geleden schreef ze een blogartikel over hoe het haar lukt om actief te zijn. Best wel valabele tips (niets wereldschokkends, maar dat zijn dit soort tip-lijstjes zelden). Ik kan me moeilijk voorstellen wat je er nog zou aan kunnen toevoegen in een (wellicht betalende) online training.

3 likes

Het is ook zo dat ze een influencer is maar dat je dr niet aan een specifiek ding kan koppelen ofzo.
Niet dat dat hoeft ofzo je kan ook een allround lifestyle influencer zijn (lol).
Maar het is zo bij haar dat ze de ene maand een wijnfluencer is en dat is dan ook het enige waar ze mee bezig is alles is wijn. En dan de volgende maand is ze ineens een fitkech.

10 likes

Voor mijn gevoel stopte haar wijnobsessie toen ze het laatste (?) examen niet had gehaald. Daarna is ze niet meer verder gegaan en hoorde je ze opeens zelden over wijn.

20 likes

En de trend dat je schijnbaar een expert/coach in iets kan zijn als je het een paar keer hebt gedaan.

20 likes

Nou helaas niet, laatste heeft ze op haar eigen insta een Q&A gedaan over wijn/champagne. En dat terwijl ze een wijn insta heeft.

4 likes

Oh, dus ik kan de expertise van de diëtiste, wat op mij beoordeeld is en wat voor mij werkt, gewoon door verkopen. nah als ik dat eerder had geweten. Want dit werkt natuurlijk voor iedereen!11!!1!

:roll_eyes:

(┛ಠ_ಠ)┛彡┻━┻

16 likes

Dacht even wat is dit voorn taal hahaha

47 likes

table flip!!

22 likes

Ja jammer weer dit… Moet wel eerlijk zeggen dat ik haar kijk op sporten/actief zijn wel fijn vindt om te volgen, ze focust heel erg op goed voelen en totaal niet op gewicht, calorieën etc. Wel verfrissend ofzo. Maar zo’n training… nope. Jammer dat ze niet gewoon de opties ja en nee heeft gedaan, ben wel benieuwd wat mensen dan stemmen.

1 like

Die realiteit kan ze niet aan denk ik. Gewoon in je bubbel blijven en niet teveel ruimte laten voor andere meningen :crazy_face:

7 likes

Ik vind dat zij ook vaak rascistische reacties krijgt. Onnodig. Gelukkig trekt ze zich er niks van aan.

3 likes

Ja echt sneu, vind haar ook gewoon een leuke meid maar ze krijgt zoooveel shit over zich heen. Ik volg haar ook op insta en daar is het in de comments ook altijd weer raak.

2 likes

Ik vind dit sowieso best een rare ontwikkeling. Er ligt tegenwoordig zo’n nadruk op geld verdienen aan je hobby. Iedereen richt een Etsy-shop op of verkoopt spulletjes via Instagram. Dat hele idee van kapitaliseren van je hobby vind ik zo raar. Je kan geen boek meer lezen zonder een bookstagram te beginnen, of illustraties maken zonder kaartjes te verkopen op Etsy. Wat is er gebeurd met ergens plezier aan beleven zonder daar ook geld aan te verdienen?

31 likes

Wat is een bookstagram? Heb hier echt nog nooit van gehoord

1 like

Het een sluit het ander toch niet uit?

1 like