Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Ze maakt sowieso heel leuk video’s vind ik, over vegan voeding :slight_smile:

3 likes

Ja, dat is inderdaad de reden waarom ik haar volg!

4 likes

Ahh wat een leuke video! Ik geniet ook van haar kanaal. Al vind ik het wel een soort youtube vertaling van een instaperfect vegan life :sweat_smile: alles is tot op het irritante af perfect in die video’s.

5 likes

Ja zoo overdreven weer

@Flaure ja haha ons maa is na 1 week prof😅

Snap niet waarom ze met zo’n super professionele voorbereiding niet een bitje op maat laat maken, adem je ook veeel beter mee.

1 like

Mascha in haar Boxing Stars era was echt mijn minst favoriete Mascha. Toen kwam die holier than thou houding toch echt wel tot een uiterste, man man man

4 likes

Het is ook typisch Mascha, beetje sporten en gelijk denken dat ze topsporter is. Allemaal net niet.

1 like

Oh wow ik had niet verwacht dat zij geen Nederlands kon spreken. Ik vind het ook wel een beetje naïef dat ze zo gemakkelijk 5 jaar haar leven heeft geleefd, wetende dat ze hier wil blijven (of de keuze nog wil hebben) en het inburgeringsexamen moet doen en dus de taal moet leren. En ze snapt niet eens waarom ze Nederlands moet leren omdat wij toch ook Engels spreken? Was waarschijnlijk niet helemaal gemeend maar ik denk ergens wel. Het is ook een beetje arrogant dat ze het 5 jaar “geweigerd” heeft. Als ze niet in Amsterdam had gewoond maar ergens anders waar niet zoveel Engels gesproken wordt dan had ze wel gemoeten. :sweat_smile:

70 likes

En dan te bedenken dat veel leerlingen uit Syrië ook nog de Engelse taal van begin af aan eigen moeten maken, omdat ze er nog geen les in hebben gehad in hun thuisland. Althans dat is tot nu toe mijn ervaring met die leerlingen. Ik vind het knap.

11 likes

Ja en iedereen die gebrekkig Nederlands spreekt wordt met de nek aangekeken maar iemand als zij komt er gewoon mee weg. :sweat_smile:

Ander onderwerp: ik kijk net de video van Lotte over de kledingruil en ik ben echt verbaasd dat Bonnie van haar vriendinnen eist dat ze allemaal een thuistest doen voordat ze bij haar thuis mochten komen? Ik weet niet, vind dat toch een beetje raar. Ze zaten allemaal buiten, ze konden prima afstand houden (deden ze vervolgens niet écht) en je kan elkaar toch wel vertrouwen op het niet-hebben van klachten en het naleven van de maatregelen waardoor het risico nihil is. Misschien ligt het aan mij omdat ik dat testen echt vreselijk én commercieel vind, maar ik zou niet komen of haar een tikkie sturen voor de kosten. :joy:

3 likes

Vind nu horen dat ze zich hebben getest iig beter dan dat ze gewoon achteloos geen afstand hielden, wordt er tenminste nog een beetje over nagedacht

69 likes

Ik denk dat dit het afgelopen 1,5 jaar het probleem is geweest ‘ik heb geen Corona hoor hihihihahaha’. Hoe weet je dat? Twee dagen voordat je klachten hebt, ben je trouwens al besmettelijk. Dus dat je op dat moment klachtenvrij bent, wil niet zeggen dat je het niet kan overdragen.

30 likes

Ik dacht dat je die testen alleen kon vertrouwen als ze positief zijn, dus dat een negatieve test helemaal niet zo veel zegt?

Ik denk dat dit vooral is ‘voor de show’, omdat ze anders veel negatieve reacties zou kunnen verwachten. Als ze het niet online zou gooien had ze het denk ik niet gevraagd.

Vind dat overigens ergens wel slim hoor, ihkv het goede voorbeeld geven zijn enzo. Al zijn thuistesten inderdaad niet heel betrouwbaar, maar toch, ze worden ook ingezet bij scholen ed

8 likes

Dit vind ik nogal een aanname, dat weet je toch gewoon niet?

12 likes

Ik volg haar al een tijd niet meer omdat ik alles te ‘perfect’ vond, maar toen ik nog keek woonde ze in Eindhoven

3 likes

Nja en met de high tech campus en ASML is daar een behoorlijke expat gemeenschap, dus beetje zelfde verhaal denk ik.

1 like

Juist, daarom is het juist goed, ook al is het ‘voor de show’

En sowieso, Bonnie’s huis/feestje, Bonnie’s regels hoor. Als je geen test wilt doen dan kom je niet, een kledingruil is geen eerste levensbehoefte. Ik snap echt niet dat daar commentaar op is.

10 likes
Carona bubbel gebazel

Ja wat dat betreft zit iedereen in een andere bubbel haha! Ik heb me nog nooit hoeven testen, is misschien ook geluk want ik werk in een winkel en we hebben wel eens bericht gehad dat klanten ineens positief waren of in contact waren geweest met iemand die positief was, etc. Met collega’s onder elkaar houden we ook niet altijd 1,5m afstand maar als we dichtbij zijn is het zo vluchtig, ook met klanten. Het is nooit lang achter elkaar dus het risico is echt heel klein. En in de winkel geven we ook continu spullen aan de klant over en weer. Nooit problemen mee gehad. Volgens mij was dat echt iets van vorig jaar dat je zogenaamd besmet kon raken van dozen en dat sommige mensen hun boodschappen 24 uur lieten staan voor ze het gingen uitpakken. Wat dat betreft ben ik niet bang en denk ik er misschien makkelijk over. Maar ik kom gewoon niet in close contact met andere mensen, behalve met mijn moeder. Die geef ik wel knuffels. En wij zijn niet bang om dat te doen.

Als het even kan ontwijk ik graag het testen en ik vind die thuistesten een vals gevoel van veiligheid geven en weggegooid geld. Hou gewoon lekker afstand denk ik dan. Die meiden hebben elkaar ook vast en zeker geknuffeld buiten de camera om.

2 likes

Ik vind het wel heel erg indrukwekkend dat ze het in vijf dagen voor elkaar krijgt om zo goed te leren dat ze alle vijf (?) de toetsen in één keer haalt! Ik kan me voorstellen dat ze misschien toch wel meer wist dan ze dacht/verwacht had maar vooral heel angstig was om Nederlands te spreken? Dat geeft ze ook wel aan in de video in ieder geval. En ze was wel van plan om goed te gaan leren maar de toetsen waren eerst uitgesteld en toen heel plotseling ineens weer vervroegd waardoor ze pas 5 dagen van te voren wist wanneer de toetsen zouden zijn, terwijl dus eerst was aangegeven dat het pas eind v/d zomer zou zijn (als ik het goed hoorde!). Nou ja anyway, ik kan me goed voorstellen dat het als buitenlander die vloeiend Engels kan heel verleidelijk is om niet goed Nederlands te leren omdat ‘wij’ zo goed Engels kunnen maar ik denk dat het alsnog wel heel goed is om het wel ook te kunnen. Zoals ze nu dus kan :slight_smile:

6 likes

Wel testen is toch altijd beter dan niet testen???

Ik vind ‘t eerder opmerkelijk dat jij jezelf in 1,5 jaar nog nooit hebt getest

39 likes