Ja zelfs al is het maar omdat een native speaker die géén taaldocent is geen flauw benul heeft van welke kennis op welk niveau te schatten is 
Toen ik in een half jaar in Denemarken ging studeren heb ik de eerste maand fulltime Deens geleerd en daarna twee avonden in de week een cursus gevolgd. Als ik in winkels en horeca Deens probeerde te spreken werd dat echt wel gewaardeerd. Ook mijn 10 Deense huisgenoten vonden het leuk om met mij beginnersgesprekjes te voeren. Ik heb het gevoel dat ik daardoor wel een betere band met hun heb opgebouwd dan zij met de andere internationale studenten hebben opgebouwd die niet de moeite namen om de taal te leren. (Ieder half jaar hadden zij een nieuwe internationale student op hun gang).
Late reactie na al die posts hiertussen, maar volgens mij was er een aantal x ophef omdat ze zich niet aan de maatregelen hield… dan is zoiets natuurlijk wel slim.
Blijft wel een aanname natuurlijk, vandaar ook de ‘ik denk dat…’ 
Hahaha jaaa het is echt onmogelijk
En ze spreken de woorden ook niet helemaal uit… dan bestaat een zin uit hele lange woorden en hoor je alleen maar een paar korte klanken. Zo voelen mijn vrienden zich waarschijnlijk ook wanneer ze bij mijn Twentse familie op bezoek zijn.
Je hebt toch een zo’n deense tongkraker die klinkt als Flollebolle? Kun je die al goed uitspreken?
Dat laatste herken ik ook van mijn man die al ruim vijf jaar bezig is met de taal te leren, een Nederlandse vrouw heeft en gewoon heel veel oefent. Zijn Nederlands is echt heel goed, maar toch is hij soms lastig te verstaan of gaan hele gesprekken langs hem heen. Hij hoort al niet het verschil tussen deur en duur bijvoorbeeld, en kan de ui niet goed uitspreken. En dat is echt geen onwil of onkunde, of ja dat laatste wel maar je moet dit soort dingen vanaf je geboorte al oefenen.
https://youtu.be/MV9dOHRDb3c dit fantastische kanaal stond tussen mijn aanbevolen video’s. Echt fascinerend.
Hahaha ik zie de verwarring in een restaurant al voor me.
Ja die spreken wel plat, mix tussen Ne en Du, ten oosten van Emmen/Hardenberg iig. Ideaal dus, als je van beide kanten plat probeert te praten en elkaar best verstaat.
Knackebröd
Rugbrød med pålegchoklad
Haha moest wel lachen om de 5 seconden “Toscaaaanuuuuhh” in de vlog van Elise. Gelukkig zagen ze het zelf ook
Wow Ik vond dat echt geweldig vroeger haha. Er zat ook zo’n stukje in met “Normen oehoeoooeehoeee, waarden oeehoehoooehoee” wat heel vaak nog random in mijn hoofd spookt 
Ook lekker kortzichtig dat je meteen denkt dat ik laks ben
Ik ga bij niemand op bezoek behalve mijn moeder, ik knuffel niemand en geef geen handen. Ik zit niet op terrasjes met meerdere huishoudens en houdt zoveel mogelijk 1.5m afstand. Op deze manier kan ik heel makkelijk het testen ontwijken want het is in mijn situatie niet nodig om te testen. Ik skip de feestjes en festivals omdat ik het commerciële testen overdreven vindt. Maar blijkbaar is het nodig omdat andere mensen het er wel voor over hebben zodat ze vrijuit kunnen feesten en de regels los kunnen laten.
Dit idd! Heb een half jaar op de Norrebrogade gewoond: Neuubroegel
Okay
Maar t ligt ook aan jezelf hoe snel je een taal leert. Sommige mensen kunnen dat echt heel snel en kunnen uitspraak ook heel goed horen en aanpassen.
En als je al een taal in de taalfamilie spreekt is het ook veel minder een opgave.
Dit is toch fantastisch 
Ik mis haar vlogs toch altijd als ze een week niks upload.
Die herinnering raak je niet kwijt
Waar is 'ie gebleven, die tijd

Geen idee wat dit is maar volgens mij hoor ik Joey Jaq, dus dan ben ik al gelukkig 
Ik studeer al een tijd niet meer maar word toch aangetrokken door de YT-video’s van aesthetic iPad notities die studenten maken.
Ben nu influenced om met een iPad notities te maken terwijl ik dat helemaal niet nodig heb voor mijn werk. Gelukkig is zo’n iPad pro zo schrikbarend duur dat ik het niet in mijn hoofd haal om er spontaan een te kopen. Je hebt gewoon gloednieuwe macbooks voor dat geld
. En ik kan ook helemaal niet goed tekenen ofzo om alles uit dat apparaat te halen wat erin zit. Kan je dat eigenlijk leren? Goed tekenen en dan direct digitaal? 
Hoe meer stories ik zie van dat feest, hoe blijer ik ben dat ik gewoon thuis op de bank zit. Echt verschrikkelijk lijkt me dat feest, heel bekend influencerland loopt er rond een beetje te instagrammen en met zichzelf bezig te zijn. Geen zak aan denk ik.
Maar ieder z’n ding