Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Volgens mij is er best wat voedsel dat collageen bevat wat echt zou werken. In Aziatische toko’s zie ik ook regelmatig instant koffie met collageen. Maar hyaluron heb ik niet eerder gehoord.

Wat voor een beroerd marketing-team heb je ook als je denkt dat een leeg begrip als “beauty drink” iets is om in deze tijd aan de man te brengen.

Er zijn echt veel merken die dat hebben hoor, je zult je er nog over verbazen hoeveel mensen dit gebruiken. Bijv Oslo skin lab wat Serena en Debbie promoten. Hyaluron en collageen zijn een lichaamseigen stof dus je kunt het in principe drinken, het zal alleen vrij weinig voor je doen.

https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van-waarde/29-10-2020/KN_1716422

Maar er zijn echt veel merken die zulke producten uitbrengen, ergens zal het qua marketing dus wel aanslaan!

5 likes

De Keuringsdienst van Waarde heeft een goede aflevering over collageen waaruit blijkt dat het in beautyproducten of toegevoegd aan koffie en dergelijke geen enkele invloed heeft op je huid. Complete onzin dus en pure marketing.

25 likes
  • Dagelijks die Kruidvat Beauty Drinks nemen zoals LiefsLotte
  • Eenmalig een moederkoek naar binnen werken

0 stemmers

Ik vind het gewoon bizar dat dit soort dingen worden aangeprijsd bijna net zo erg als afslankthee.

1 like

Hahaha nou ik heb wel eens afslankthee gedronken omdat ik benieuwd was hoe dat nou zou smaken. Zat echt de hele avond op de wc met mega buikkrampen, werkt gewoon super laxerend, snap wel dat ze het ‘afslankthee’ noemen :cry:

5 likes

Een moederkoek? een placenta? heb ik een discussie hier gemist over mensen die een stukje van de placenta hebben gegeten ofzo :grimacing: dit wil ik wel even lezen heur, in welk topic?

Dat is volgens mij lang geleden gebeurd.

@Maestoso Toiletthee had dus een betere naam geweest :wink:

Een ffer of een vlogger?

2 likes

Dat het hier binnen een bepaalde context ter sprake kwam. De zoekmachine is je vriend.

Oh dat wist ik niet! Die van Kruidvat heeft als eerste ingrediënt water en als tweede gehydroliseerde collageenpeptiden, dat klinkt wel interessant dan.

Kun je hyaluronzuur drinken?! Happy hour in het The Ordinary topic in 3…2…1…

16 likes

Je kunt sowieso de aflevering even kijken en het artikel wat erbij staat lezen. Het is ook al een tijdje geleden dat ik de aflevering zelf gezien heb hoor, maar zoals ik het nu lees is het vooral de vitamine c die het werk doet en dat je collageen niet kunt aanvullen met drankjes en dergelijke.

3 likes

Bonnie heeft weer Desenio-spon, dit keer bij een vriendin thuis. Haar hele eigen huis zal al wel volhangen met die stomme posters maaarja, :money_with_wings:

6 likes

Stel je voor dat je dat voor je verjaardag krijgt. ‘Ik heb zo iets leuks voor je in petto maar dan moet ik wel filmen in je huis.’

7 likes

Ik ben in een heerlijke spiraal van videos beland van/over Gabbie Hannah en wat een ontzettend bloedirritant mens het is :joy:

Er zijn blijkbaar veel youtubers die haar aanspreken op kutgedrag tijdens het opnemen van “Escape the nightmare” van Joey Graceffa, en zij gaat dat in deze video even verdedigen.

Vanaf 20:30 haar verhaal, echt verbazingwekkend wat er allemaal voor onzin uit haar mond komt.

En hier de respons van Joey.

Deze mensen interesseren me allemaal helemaal niks, maar ik hou hier van :joy:

5 likes

dit vind ik weer zo’n typische kvw aflevering. ze zoeken totaaaaal niet uit of het echt werkt.
ze vragen het aan het eind vd aflevering aan een arts die er nog nooit van heeft gehoord en die zegt “nehh lijkt me niet, kan het me niet voorstellen” zonder zich erin verdiept te hebben.
wat heb je daar nu aan. het enige wat de kvw wil je consumenten bang maken en het gevoel geven dat ze de hele dag bedonderd worden heb ik altijd het idee.
naar collageensuppletie wordt redelijk wat onderzoek gedaan en de onderzoeksresultaten zijn positief maar de praktische implicatie daarvan is nog niet helemaal duidelijk.

over de drankjes van kruidvat heb ik geen mening maar ik ben gewoon anti keuringsdienst.

12 likes

Ben Like Monica nu pas ah kijken maar over wie zegt Rob in afl 2: “waarom moet je alles 100x herhalen?” Haar of Z-L? Vind hem best chago in dat stukje. Ook als Z-L nog een keer om een kus vraagt “God…”
Maar kan hem ook best slecht verstaan dus missh heb ik het fout. Edit: en tuurlijk mag hij eens chago zijn en dit zeggen

2 likes

Wow ze hebben zeker de kassameisjes van de albert heijn gevraagd of ze wel wisten waar het gemaakt wordt? En voor hoeveel % het bestaat uit kikkerewrten?

10 likes

Volgens mij zei hij dat tegen ZL…

3 likes

Wat gek. Het is net een mens

21 likes