Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Eindeloze discussie waarin we het toch niet eens worden. Lets agree to disagree.

5 likes

Dacht ik ook meteen! Wat een gouden handen! :raised_hands:

Jammer dat de wetenschap de laatste tijd zoveel in twijfel wordt getrokken. Is echt niet op z’n plaats. En dan ook nog door mensen die er 9/10 maar weinig van begrijpen.

Als je dan zulke resultaten ziet :star_struck:

1 like

Ik weet niet waarom ik opeens al deze aanraders van video’s over zieke mensen krijg, maar er bestaat dus “childhood dementia” :cry: Elke 3 dagen wordt er in Australië één kind met een ziekte geboren die ertoe leidt.

Ik kan dus echt janken om zulke dingen. Mijn hart breekt voor alle ouders met ernstig zieke kinderen :broken_heart: Dit is gewoon niet voor te stellen.

1 like

Ik heb een arabische naam en ik ben wit en de enige die daar ooit iets negatiefs over hebben gezegd waren andere witte mensen. Toen ik een naambordje op mijn werk moest dragen kreeg ik echt heel vaak hele enthousiaste opmerkingen van mensen uit die cultuur en wilde ze me altijd de betekenis van mijn naam uitleggen.

35 likes

Sierra Schultzzie is een mid/plus size Youtube die een paar weken geleden een dochter heeft gekregen. Een tiktok waarin ze deelt dat haar lichaam veranderd is en ze zich vandaag lekker voelde in een (high waist) bikini is verwijderd vanwege ‘nudity’ :expressionless: zoveel dubbele standaarden, bij dunne mensen was deze bikini nooit een probleem geweest

5 likes

Worden idd vaak dingen (ook op insta) verwijderd van dikke mensen/ mensen met een ander beauty standaard. En ik vraag me heel vaak af of die apps dat zelf doen of dat er van die Karens zijn die die dingen rapporteren.

8 likes

Lovaeij (Lotte) plaatst inderdaad wel een foto’s in precies dezelfde poses als een slanke dame, en die van haar worden dan inderdaad verwijderd. Echt zo kwalijk.

6 likes

Of babies of kindjes bloot in een badje mag ook gewoon blijven bestaan online. Rapporteer dat ook altijd maar zonder succes.

7 likes

ik kijk vaak in periodes naar Helen, vooral omdat ik haar eerst echt super druk chaotisch vond qua stem. maar ze lijkt een stuk rustiger over te komen, wellicht ook door haar audio. ze heeft nu echt een microfoontje. Vind het nu echt weer leuk om haar vlogs ook te kijken inpv alleen haar insta foto’s.

2 likes

Jaa, Helen is zo leuk! Ze komt echt op me over als best friend-material ofzo, gewoon heel open en realistisch qua video’s.

1 like

Leuk! Ik dacht zelf ook specifiek aan Arabische namen inderdaad, ik vind veel Arabische namen zelf echt onwijs mooi. Maar toch zou ik zelf mijn hypothetische kind niet gauw één van die namen geven. Ik zou het persoonlijk lastig vinden dat mensen met de culturele achtergrond waar die namen vandaan komen discriminatie kunnen ervaren op basis van hun naam (bijv. dat je solllicitatiebrief aan de kant wordt geschoven, of dat van die lijstjes met “de raarste namen van 2020” ofzo veel namen bevatten die hartstikke normaal/veelvoorkomend zijn onder POC). Maar dat het voor een witte baby dan opeens leuk en bijzonder is. Maar kan natuurlijk prima dat veel POC het zelf helemaal niet zo ervaren, sowieso zullen de meningen er wel over verdeeld zijn.

6 likes

Ik denk dat racistische werkgevers bij ‘Amira de Vries’ wel een andere associatie zullen hebben dan bij ‘Amira Benali’ of zo (ik noem maar wat). Maar sowieso, ik noemde nu even dat cv als voorbeeld, maar discriminatie is natuurlijk veel groter, pervasiever en vaak ook veel minder concreet dan dat.

4 likes

Hahaha
De Max Mara jas van 4000 euro van Monica even achteloos in de verhuisbus gepleurd

Sorry 2000

53 likes

En een LV tas er tussen gepropt.

12 likes

Die broodrooster er ook zo random bij :joy:

4 likes

Liggen daar links boven nou ook random bloemen :joy: die zullen het wel overleven zo. Is toch op z’n minst te hopen dat het neppe zijn dan.

1 like

Volgens mij is dat een Rimowa koffer (kaolo dure koffers)

2 likes

Ja die zwarte maar broodrooster is dat rode ding toch?

1 like

Ja, volgens mij zo’n Smeg Dolce & Gabanna ding

2 likes

Die is maar €500.

Voor een fucking broodrooster 🥲

6 likes