Voor mensen die de mand kwijt zijn: kat vangen en in kussensloop mikken. Is heel even sneu, maar beter dat dan dood verbrand.
Ik denk altijd maar dat ik de katten dan snel in de (papier)container stop. Vast heel zielig maar de mandjes staan boven en de auto niet altijd precies voor de voordeur.
Maar kussensloop is ook een hele goede @WhereTheLightIs !
Waar je al niet over na kan denken!
Of een rugzak, dan heb je je handen vrij. Ik heb er een boven liggen waarin volgens mij een chihuahua hoort, dus ik hoop dat het een beetje lukt als het ooit nodig is
Ik heb een aantal jaar geleden snachts brand gehad in huis, ik heb de katten niet kunnen vangen (spoiler: ze zijn ongedeerd!!).
Het hele huis stond al helemaal vol met rook en eigenlijk net op tijd wakker geworden, anders waren we nooit meer wakker geworden.
Het geluk voor de katten (en daarmee ook voor ons want het lijkt me echt vreselijk om zo je huisdier te verliezen) is dat ze 24/7 door het kattenluik in en uit kunnen.
Ben echt blij dat je die spoiler hebt ingebouwd want ik schrok me idd rot bij je eerste zin
Dat moet echt eng geweest zijn!
Wat heftig zeg, gelukkig dat jullie (zo te horen?) oké zijn!
Iedereen gezond gelukkig! Alleen materiële schade.
Was inderdaad heel heftig, bij ons op de slaapkamer was het echt pikzwart van de rook, bij de kinderen was er bijna niets gelukkig. Dat was ook de enige kamer die amper rookschade had.
Haha, ja dacht zal het gelijk aangeven.
Vreselijk! Ik ben hier altijd heel erg mee bezig en bang voor. Weten jullie ook hoe de brand is ontstaan?
Een ontplofte accu. Dus tegenwoordig gaat alles uit het stroom als ik op bed ga.
En moet ook toegeven dat wij geen brandmelder hadden (heel erg stom, want dan waren we gewoon vele malen eerder wakker geweest).
Ik droomde serieus zoiets soortgelijks (ik ging naar Amerika en toen ik daar was kon ik niet meer weg want hij lag al in NL?!) toen dacht ik… shit nu heb ik karma omdat ik Sanny erover uitlachte… heb meteen bedacht dat ik mijn paspoort op een makkelijkere plek moet leggen.
Wow wat heftig! Wat voor accu was dat? Ik haal ook altijd de waterkoker en broodrooster uit het stopcontact maar geen lampen en tv enzo. Jullie nu wel?
Ik haal zelfs niet eens de waterkoker uit het stopcontact…
We hebben wel een brandmelder. Moeten eigenlijk ook nog een koolmonoxidemelder.
Ik weet niet of dit waar is, maar ik heb altijd geleerd dat je vooral moet oppassen met oplaadbare dingen (dus met een accu). Die kan oververhit raken als de stekker lang in het stopcontact blijft, zeker als je die op de bank/kleed laat liggen waar het snel vlam kan vatten.
Van een bestuurbare auto. Partner dacht dat hij hem uit had gezet maar helaas. Bizarre is dat we gewoon niets gehoord hebben, terwijl hij echt ontploft is. Ook een spiegel die er boven hing uit elkaar gespat etc.
Enige reden dat ik wakker werd, was omdat m’n keel zo zeer deed en ik toen de wekker niet meer kon aflezen. Zelfs toen duurde het nog wel even voordat ik besef had dat er allemaal rook in de slaapkamer stond.
Edit: wat betreft stekkers eruit, tv blijft er wel in, net als lampen, maar het tvkastje gaat bijvoorbeeld wel echt helemaal uit. Voor de rest wordt er snachts niets opgeladen, dat durf ik echt niet meer.
Jeetje wat heftig en wat fijn dat jullie allemaal ongedeerd waren! Ik snap dat je in de nacht niet meer durft op te laden.
@kali woon jij ook in H? Daar is dit ook gebeurd maar wellicht gebeurt het meer. Oh nee dat was niet thuisbezorgd maar Domino’s.
Ik heb heel de dag al zo’n zin in slecht eten. Vooral hartige dingen zoals chips en frituur
Haha ik toevallig ook, ga lekker vet eten vanavond denk ik, maarehhh, verkeerde topic?
Max en Marije zijn uit elkaar.
Oh jeetje! Net de video gekeken. Wist niet dat ze al bijna 10 (9,5) jaar samen waren en getrouwd waren… Altijd verdrietig, maar ze verteld het wel mooi. Hopen voor hun dat ze écht oke blijven