Ja en daarnaast @WinterQueen je haalde ook aan (of was jij dat niet weet even niet meer zeker) dat regels nu eenmaal regels zijn en dat als we het er niet mee eens zijn we moeten zorgen dat we de regels veranderen.
Ja en hoe zie je dat voor je? Reken maar dat we met verkiezingen dit een belangrijk issue vinden en stemmen op partijen-verkiezingsplannen die dit in de kern aanpakken. Maar verkiezingen zijn eens in de vier jaar, daartussen gaan we het echt niet opeens eens zijn met regels die gewoon slecht in elkaar zitten alleen omdat dat nu eenmaal is hoe het besloten is. Of omdat regels nota bene verkeerd worden uitgevoerd. We zijn niet allemaal beleidsmakers of politici maar we mogen ons wel allemaal verdiepen en ons uitspreken tegen onrecht op welk moment dan ook, en dat lijkt me evengoed belangrijk voor de bewustwording en omdat je ook vaak ziet dat naar de meest betrokken partijen niet goed wordt geluisterd.
En wat ik nog wilde zeggen @Tubing volgens mij vond jij het niet leuk dat “wij linkse mensen” over “rechtse mensen” zeggen dat ze “geprivilegieerd zijn” bijvoorbeeld - maar vind je dat echt een ad hominem belediging? Ik niet eigenlijk, ik vind dat een relevante opmerking in een inhoudelijke discussie, maar ik merk vaak idd dat mensen meteen steigeren als je suggereert dat ze in een kwestie een privilege hebben dat invloed zal kunnen hebben op hun mening, alsof je daar iets heel lelijks mee hebt gezegd à la nou wat ben jij een stommerik en je hebt ook lelijke schoenen! Maar ik vind het wel degelijk van belang dat we ons proberen meer bewust te zijn van waar onze mening vandaan komt en of je dingen helder kunt zien vanuit de positie die je hebt.