Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Ze is momenteel al uit de bijstand en die vorderingen gaan (volgens haar, ik ben geen expert) alleen over de tijd dat ze in de bijstand zat (wat ook wel logisch klinkt).

2 likes

Ze zit nu niet meer in de bijstand dus denk het wel? Ze zei trouwens dat de boete nog wel te doen was maar later bleek daarboven op nog wat van de belasting en premie (??) te komen. Geen idee wat dat precies inhoudt maar het klonk echt naar. Zo oneerlijk hoe hard je soms gestraft wordt terwijl je gewoon wilt leven :broken_heart:

10 likes

Hoe heet ook alweer die vriendin van Yara van vroeger, ook zo’n blogger die heel minimalistisch kleedde en foto’s maakte (en een sieraden merk had? Staat me vaag bij)

In haar stories opent ze de laatste twee brieven met die boete ed!

1 like

Nou er zijn ook landen waar dat onmenselijke schijt systeem helemaal niet bestaat. Of je daar zo happy van word

2 likes

Is dat niet ook die vriendin van shirley? Bo? Ofzo

1 like

Ik heb liever dat iets teveel mensen onterecht profiteren van m’n belastingeld dan dat een gemeenteambtenaar vinted verkopen of boodschapuitgaven loopt te turven om eerlijk te zijn.

30 likes

Ik liever niet

2 likes

Ok!

Edit: Hoop dat jij op net zoveel empathie kan rekenen wanneer het jou een keer tegenzit dan :wink:

10 likes

Ik heb zelf een bijstandsuitkering gehad en het is inderdaad niet fijn. Maar was vooral wel blij dat het er was en dat ik mijn huis niet uit hoefde toen ik even niet kon werken. Het is bekend dat je geen extra inkomen mag vergaren. Als je dat wilt doen, doe het dan niet op je eigen rekeningnummer.

15 likes

Maar het gaat helemaal niet om extra inkopen vergaren, het gaat letterlijk om verjaardagscadeaus en wat extra zakgeld dat ze van haar oma heeft gekregen. En daar moet ze nu dus een boete over betalen. Te idioot voor worden.

6 likes

Ja zeker is dat idioot maar dat zal op haar rekening gestort zijn dan denk ik? en dat zien ze dan als extra inkomen en dat word je van te voren gewoon verteld dat ze dat dan weer gaan korten.

2 likes

T lijkt om 2 verschillende dingen te gaan, het kan fijn zijn dat het er is (in tegenstelling tot in sommige landen) en daarnaast ook kut dat het zo streng gecontroleerd is op zaken die geen inkomen zijn.

Ik geloof dat je officieel marktplaats en vinted verkopen/verdiensten ook moet opgeven als overige inkomsten etc bij je inkomstenbelasting. Dus dat vind ik wat anders dan cadeaus enzo.

1 like

Nee, missh maakte ze reclame voor Fashionology? En @Karl_Lagerfeld Bo, de ex van Jaap Reesema? Zat toevallig op school met haar haha maar nee

1 like

Nee ik dacht dat ze Bo heette maar zo heet ze niet! ze heet s.f.f.t.e op insta (zonder puntjes)

2 likes

Sabrina van destijds afterdrk? Zij zat vroeger ook op egf dacht ik en volgens mij gingen zij wel met elkaar om? Maar ik kan haar nergens vinden op insta :thinking:

6 likes

Ja! Ik dacht ook aan haar

6 likes

Oh Debbie, ja was vlg mij ook een van de eerste bloggers klopt maar nee, Sabrina idd!
@Musa fijn, tnx
zo irri als je er niet op komt, dacht hoe zal ik haar omschrijven
Zag haar nog voor me, als een jonge versie van Angela schijf ofzo

4 likes

Het boete bedrag lijkt heel hoog te zijn. Dat zou erop kunnen wijzen dat het niet om maar een paar tientjes gaat die ze gekregen heeft.

Ben het echt vaak niet eens met zulke regels, maar bij dit soort dingen denk ik altijd je weet hoe belachelijk streng gemeentes kunnen zijn. Zorg dat je op de hoogte bent van al je rechten en plichten.

3 likes

In onze gemeente is het meestal het teveel verkregen inkomen + 50% boete

4 likes