Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Ik heb gisteren ook de docu Moordtieten gekeken. Ik vond het een prima docu, fijn dat ‘influencer’ ruchtbaarheid aan dit onderwerp geeft. Ik vond het alleen wél jammer dat Dionne uiteindelijk kiest voor zoutwaterimplantaten, want die lossen eigenlijk het probleem niet op maar zijn -waarschijnlijk- de minst schadelijke optie en ik hoop dat iedereen dat ook meekreeg.

11 likes

Ik vond het echt een slechte docu, heb je zo’n podium en kan je echt een statement maken, doe je het niet. Vond haar ook niet heel sympathiek overkomen in de docu en ook niet tegenover die groep vrouwen die ernstig ziek waren geworden.

Ik snap dat het aan de ene kant juist haar extreme onzekerheid laat zien maar dit weten we al een aantal jaar, het is niet compleet nieuwe info ofzo, vond die laksheid wat betreft haar gezondheid en uiteindelijke keuze na al die info echt pijnlijk naar die vrouwen toe die hun verhaal deelde.

14 likes

Kijk even naar de stories van Lotte (lovesbeauty) kleine cup maar echt prachtig! Echt niet onzeker zijn! (Is makkelijk gezegd maar alle maten borsten zijn mooi!)

10 likes

Ik krijg echt anxiety van hoe zij in een kort broekje zonder bescherming op asfalt skate en bijna valt :flushed:

15 likes

Die Charlotte Blitzlum had een date maar hij wilde geen relatie ivm issues (haar woorden), toen gingen ze uit elkaar en toen vorig jaar toch eindelijk een happy relatie (in een jaar tijd dus). En nu hebben ze een huis gekocht zag ik, zonder aankoopmakelaar!!! Want ze vonden hun verhaal mooi. Dus nu ben ik nieuwsgierig naar ~het verhaal ~. Aangezien je in deze tijd niet makkelijk een huis koopt zonder zo’n aankoopmakelaar en dat een verhaal er überhaupt niet doe doet als je maar geld hebt 🥲

3 likes

Nouja ze vonden het verhaal leuk maar ze wilden ook nog bieden over het hoogste bod heen, ik denk dat dat doorslaggevender was.
Ze hadden aangegeven dat als iemand hoger had geboden ze graag nog een bod wilden doen dus ik denk dat de verkoper weinig heeft gevonden van dat verhaal en de makelaar uit aardigheid zei: ja nee dat verhaal vonden ze leuk hoor

2 likes

Oh hoe ze het vertelde leek het om het verhaal te gaan, en dat ze trots was dat 't zonder aankoopmakelaar was gelukt. Want hoe weet je dan dat andere hoger hebben geboden? Had ze dan een kort lijntje met de verkopers ofzo

1 like

Ik wilde net zeggen, normaal is het hele idee toch dat je van elkaar niet weet wat er geboden wordt? Als je elkaar kan overbieden is het een veiling?

Nee ze vertelde in haar video dus inderdaad dat ze de brief leuk vonden, maar ook dat er 6 biedingen waren waarvan 3 hoger en dat zat rond hun max dus hebben ze een hoger bod gedaan dan het eerste bod. Dat had de verkoopmakelaar verteld omdat zij verzocht hadden contact op te nemen als er een bod van x duizend hoger dan dat van hun gedaan was.

Maar het is ook zo slecht opgebouwd tegenwoordig. Door de hele vlog heen:

• ik heb iets besteld waar ik heel blij mee ben, het is echt fantastisch en ook heel chill, ik ga jullie straks vertellen wat het is

• vandaag komt het ding wat ik besteld heb aan.

• Het ding dat ik heb besteld is een parasol (verhaal over hoe en wat, logisch) en hij komt later vandaag aan

• bericht uit edit: ik kreeg een melding dat de parasol toch niet vandaag kwam

• het is nu later en de parasol gaat vandaag aankomen! blablabla heel ander verhaal over de kleur van de verf

• vandaag komt de parasol eindelijk ik kan niet wachten .

• Kijk dit is de parasol.

Hiervan heb je toch alleen het verhaal over waarom deze parasol, en beelden van de parasol nodig, en er bestaat zoiets als montage waarmee je die heel mooi bij ekaar kunt plaatsen. Dat hoef je niet 6x in dezelfde vlog aan te kondigen.

De helft lijkt wel te bestaan uit terugblikken wat er de vorige keer is gebeurd, vooruitblikken wat er in de ‘volgende aflevering’ gaat gebeuren en vooruitblikken op wat er in deze vlog nog gaat gebeuren (ik wil jullie straks nog iets vragen iedereen wacht af in spanning)

Ik had het idee dat ze vroeger veel meer van tevoren nadacht wat ze ging opnemen en in welke volgorde (en dan later ook in de edit keuzes maakte) maar dat ze tegenwoordig de camera maar gewoon aanzet en wel ziet wat ervan terecht komt en het ook gewoon in die volgorde achter elkaar zet.

Ik denk dat het dakterras trouwens wel erg leuk wordt met wat meer aankleding. De kleur vond ik ook niet echt heel erg afwijken van het voorbeeldplaatje.
Ik vind het vooral leuk dat ze nu gewoon, hup, zo’n muur oranje schilderen terwijl ze vroeger waarschijnlijk lang getwijfeld hadden en het dan maar wit hadden gelaten. Dat soort keuzes zijn denk ik ook wel makkelijker als het echt je eigen huis is. Ik denk dat het heel gezellig wordt, echt fantastisch om zo’n dakterras te hebben.

13 likes

Tegenwoordig heb je online platformen waar je transparant kunt zien wat anderen bieden en besluiten om meer te bieden, dus dat ze dit telefonisch hoort verrast mij niet.

3 likes

Oh dat heb ik gemist denk ik. Ik had dat stukje dat ze haar moeder belt in m’n hoofd. ‘We hebben het huis. Lekker zonder aankoopmakelaar ook gewoon he. Ze vonden ons verhaal echt héél erg leuk en het bod is natuurlijk goed.’ Maar dat maakt het nog raarder, want dan kan de verkoopmakelaar dat tegen iedereen zeggen en dan wordt er altijd meer geboden lol

1 like

Maar normaal is het toch zo dat de biedingen geheim blijven?

In principe wel, maar na 6x een bod gedaan te hebben in het afgelopen 3/4 jaar is mijn ervaring dat dat een uitzondering is.

1 like

Ik snapte die vrouw niet helemaal, ze was vrij kordaat en ik had het idee dat ze het allemaal troep vond terwijl ze zelf zoutwaterimplantaten zet?
Die andere arts gaf volgens mij wel aan dat de zoutwaterimplantaten alsnog in een siliconen ‘verpakking’ zitten, dus dat alsnog problemen kan geven.

Ik schrok wel van die arts die zoiets zei als : “We weten dat er vrouwen zijn die klachten krijgen van siliconenimplantaten. Weten we zeker dat niet iedereen op een gegeven moment klachten krijgt? Nee, dat weten we nog niet.”

1 like

Volgens mij is zout iets minder slecht, omdat -wanneer die gaan lekken- ze geen siliconen lekken. Dacht ik.

1 like

Ja dat is gelukkig al jaren bekend, mijn moeder heeft ze voor 2010 al eruit laten halen met die reden!

@Solsikke Klopt, daarom nog steeds kans op verkapseling en dus ook kanker.

3 likes

Ik zag hier gisteren ook een video over op YouTube. Daar was een arts alle bezwaren echt aan het downplayen. Heel stom om te zien. Omdat de gevaren dus al wel jaren bekend zijn.

Gelukkig was er ook een andere arts die veel meer op de risico’s wees en ook vertelde hoe bizar het eigenlijk is dat vrouwen die borstkanker hebben gehad en een reconstructive operatie ondergaan (blijkbaar) niet goed worden ingelicht over de gevaren van siliconen.

2 likes

Inderdaad wel langer bekend al maar denk dat het alleen maar goed is dat er aandacht voor is. Zal waarschijnlijk voor een groep de eerste keer zijn dat ze het horen. Niet zo heel lang geleden zag ik een stukje van Fajah op insta die het ook zei(moest even googlen, bij de 5 uur show) maar dat heeft weer een heel ander publiek. Hoop dat deze docu in ieder geval een groepje bereikt die nu de stap naar een dokter maakt, als is het alleen maar om die haartest te doen en zij die er over nadenken siliconen te nemen de echte keerzijde laten zien.

1 like

Wel een beetje overdreven om dan meteen je muur oranje te schilderen. Ik hou het wel bij oranje vlaggetjes🤣

2 likes