Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Ja zeker is dat idioot maar dat zal op haar rekening gestort zijn dan denk ik? en dat zien ze dan als extra inkomen en dat word je van te voren gewoon verteld dat ze dat dan weer gaan korten.

2 likes

T lijkt om 2 verschillende dingen te gaan, het kan fijn zijn dat het er is (in tegenstelling tot in sommige landen) en daarnaast ook kut dat het zo streng gecontroleerd is op zaken die geen inkomen zijn.

Ik geloof dat je officieel marktplaats en vinted verkopen/verdiensten ook moet opgeven als overige inkomsten etc bij je inkomstenbelasting. Dus dat vind ik wat anders dan cadeaus enzo.

1 like

Nee, missh maakte ze reclame voor Fashionology? En @Karl_Lagerfeld Bo, de ex van Jaap Reesema? Zat toevallig op school met haar haha maar nee

1 like

Nee ik dacht dat ze Bo heette maar zo heet ze niet! ze heet s.f.f.t.e op insta (zonder puntjes)

2 likes

Sabrina van destijds afterdrk? Zij zat vroeger ook op egf dacht ik en volgens mij gingen zij wel met elkaar om? Maar ik kan haar nergens vinden op insta :thinking:

6 likes

Ja! Ik dacht ook aan haar

6 likes

Oh Debbie, ja was vlg mij ook een van de eerste bloggers klopt maar nee, Sabrina idd!
@Musa fijn, tnx
zo irri als je er niet op komt, dacht hoe zal ik haar omschrijven
Zag haar nog voor me, als een jonge versie van Angela schijf ofzo

4 likes

Het boete bedrag lijkt heel hoog te zijn. Dat zou erop kunnen wijzen dat het niet om maar een paar tientjes gaat die ze gekregen heeft.

Ben het echt vaak niet eens met zulke regels, maar bij dit soort dingen denk ik altijd je weet hoe belachelijk streng gemeentes kunnen zijn. Zorg dat je op de hoogte bent van al je rechten en plichten.

3 likes

In onze gemeente is het meestal het teveel verkregen inkomen + 50% boete

4 likes

Die ‘ster’ is aardig uitgedoofd, geloof ik.

4 likes

Doordat ze in Rotterdam al je bankafschriften nalopen.

Zo kunnen ze naast vinted transacties of giften bv ook uitrekenen of je teveel of te weinig uitgeeft aan boodschappen - zoals toen in het nieuws was, en ook Sanne was een keer op haar vingers getikt omdat ze boodschappen had gekocht voor haar moeder :confused:

5 likes

Ik dacht dat Sanne inmiddels een baan had bij Superbra? Of is dit gebeuren van voor die tijd?

2 likes

Zij is van insta af had ze een tijd geleden aangekondigd omdat ze geen influencer meer wilde zijn oid. Ze heeft nu volgens mij alleen nog maar een insta van haar eigen merk thisiscurrated

1 like

Was dan niet Sanneke?

1 like

Ja ze heeft inmiddels een baan en zit niet meer in de bijstand. Maar krijgt nu dus ineens duizenden euro’s aan boetes omdat ze 5 maanden geleden in de bijstand verjaardagsgeld van haar oma heeft gekregen en een shirtje op Vinted heeft verkocht voor €3 :frowning:

5 likes

Dit lijkt me absurd, of heeft ze een ton geschonken gekregen van haar oma? Als het ook voor Sanneke geldt wat @alchemy zegt. Want dan vind ik dat je recht op de bijstand indd niet zo passend meer is.

Ik lees dat je zelfs een schenking mag ontvangen zolang je vermogen maar niet boven de 6295 uitkomt.
Ben benieuwd hoe het echt zit allemaal.

1 like

Geen idee ik werk niet bij de gemeente

1 like

Ik vraag me toch af of dit het hele verhaal is. Begrijp me niet verkeerd, de gemeente is kut en heb het met Sanne te doen, maar ze heeft nu al meerdere boetes gekregen… dat kan toch niet alleen van haar oma en die drie euro zijn?

Edit: laatst ook al toen haar halve loon ingehouden werd omdat het bedrijf waar ze werkte niet geloofde dat ze haar laptop echt ingeleverd had…. Vond dat ook weer heel apart. Daar leg je jezelf toch niet bij neer als dat niet zo is?!

13 likes

Zegt ze ergens echt duizenden? Want volgens mij zegt ze heel veel geld, maar dat is natuurlijk relatief.

En een baan in de retail is ook niet per se een vetpot, dus dan tikt het wel aan.

2 likes

Als je vanaf nu t/m december maandelijks 40/50% van je loon moet inleveren dan lijkt me dat wel duizenden euro’s ja

11 likes