Het andere YouTubers/bloggers topic #18

@pastelzwart ahhw ik zag je broek in de vlog van roosmarijn haha.

Anna Edit is bevallen van een zoon Ralph

7 likes

Misschien beetje stomme ergernis van mij, maar ik vind het zo irritant dat Liesbeth Rasker nooit echt duidelijk op Instagram zet waar ze nou in Italië is. Ze plaatst continu foto’s van fantastische uitzichten en leuke terrasjes, maar in wel stad/dorp ze zit… ik kan er niet achter komen. Geloof dat ze sommige plekken echt voor haar zelf wil houden, maar vind dat best gek als je je geld verdient als reisblogger/influencer.

Ps. Weet dat ze de afgelopen dagen in Cinque Terre was, maar bedoel meer voorgaande jaren ook.

Ik volg een influencer die voornamelijk #aesthetic foto’s plaatst en zij deelt niet meer waar ze genomen zijn omdat ze zo veel tijd kwijt is met de beste en mooiste plekjes vinden. Aan de ene kant snap ik dat je je werk niet zomaar wil weggeven, maar aan de andere kant is het wel wat bij je werk hoort? Je wil mensen inspireren en vervolgens zeg je, zoek het maar uit. Best raar.

9 likes

Pffff Liesbeth Rasker, gelukkig volg ik al haar al tijden niet meer. Continu posts vorig jaar over dat ze niet kon reizen, continu dat zwelgen in zelfmedelijden terwijl ze net voor corona 5 weken op Bali zat. En stiekem toch op reis gaan en dat dan niet posten maar wel toen ze alweer thuis was. Zo zijn er wel meer maar van haar kon ik het niet goed hebben, ik weet het niet…

2 likes

Dit vind ik zoooo raar haha. Alsof je dmv insta je opeens plekken op de wereld kan toe-eigenen.

9 likes

Dat fotograven dit doen heb ik wel eens eerder gehoord, maar dan snap ik het ook wel. Als je heel veel moeite doet voor het vinden van locaties voor shoots dan wil je niet dat elke hobbyist of influencer het zomaar van je kopieert. Ik zou daar ook voor willen betalen als ik een shoot zou willen doen of een print wil kopen.

4 likes

Ik heb al heel lang moeite met Liesbeth Rasker, en dat begon met diet tenenkrommende stuk dat ze ooit schreef voor het even tenenkrommende platform Ameyzine;

https://amayzine.com/nl/2016/wat-ik-graag-op-school-had-willen-leren/

Ik heb haar ‘gelinked inned’. Het is een slimme, opgeleide vrouw. Ik vind echt dat ze zich mag schamen voor dit stuk.

4 likes

Ik snap dit inderdaad aan de ene kant, maar aan de andere kant zijn die plekken niet van jou? Echt raar om publieke locaties voor jezelf te houden.

(Also, hoe groot is je bereik nou daadwerkelijk. Alsof er echt honderdduizenden mensen naar jouw foto spot zouden trekken)

1 like

Wow, genant. Je niet willen verdiepen in hoe je een pakket terugstuurt, maar er wel een zeikblog over schrijven :+1:

12 likes

Ohja, nu een nóg erger stuk.
Ik zie nu in dat het een samenwerking is en bovendien ook nog eens geschreven in 2015 maar kom aan!!

Alsof een huis kopen in Amsterdam voor een starter toen zo voor de hand lag.
En OMG wat doet ze alsof haar lezers dom zijn;

https://amayzine.com/nl/2015/makelaardij-rasker-slaat-nieuwe-richting-in-nationale-nederlande/

Jeetje vooral die delen over zorgverzekering en pakketjes terugsturen, hoe dan?! Is toch geen hogere wiskunde.

3 likes

Bij deze beloof ik mijzelf niet meer op amayzine links te klikken

10 likes

Hahaha ze doet er heel ingewikkeld over maar “haar” dorpen zijn letterlijk het eerste dorp ten noorden en het eerste dorp ten zuiden van cinque terre.

5 likes

Dat expres dommige toontje ook. Super irritant en semi-cool. Dat is steeds met komen en gaan een dingetje/stijl. Gelukkig zijn dit allemaal oude blogs en mag ik hopen dat ze de afgelopen 5-6 jaar veel dingen heeft mogen leren, zoals pakketjes terugsturen :woozy_face:

3 likes

Ik volg Liesbeth zelf niet, maar ik vind het instagramaccount van haar kat Disco wel heel leuk haha

4 likes

Haha thanks voor de tip!

Ik vond het eerste seizoen van haar podcast serie over de dood eigenlijk wel erg mooi. Haar vader leek me echt een lieve man.

4 likes

Nou noem jij het ook niet bij naam :sob:

2 likes

Zij die niet genoemd mogen worden