Heb je ook wel weer gelijk in.
Mijn punt is dat hij (in deze omstandigheden) gewoon nooit een hond had moeten nemen.
Dit soort situaties moet je voorkomen, niet oplossen.
Mensen nemen veel te makkelijk huisdieren en dat zou moeten veranderen.
Voor âtuurlijk had hij zich beter moeten inlezenâ koopt zoân dier niets.
Het is natuurlijk ontzettend zuur dat dit gebeurd maar ik heb van Monica wel eens gezien wat ze allemaal in haar auto laat liggen (dure spullen, designer tassen etc) dan neem je ook wel een beetje een risico natuurlijk.
Dat zou moeten maar dat is niet wat er gebeurd. En daarmee wil ik het niet goed praten maar je kan wel het risico verkleinen. Als ik straks wegga en de deur openlaat staan dan is het ook niet de bedoeling dat mijn huis wordt leeggehaald maar je weet dat dat wel kan gebeuren daarom doe je de boel op slot.
maar de auto zat op slot, dan moet je ook geen dure spullen in je huis leggen, want ze kunnen een ruitje intikken
Ze heeft een sticker op dr raam zodat je niet kan zien wat er in ligt.
Eens met @McApple hierbij. Het is toch algemeen bekend dat je er rekening mee moet houden met wat je in de auto achterlaat. Ze hebben zelfs stickers in parkeergarages waarmee ze dat aangeven. Als mcApple daarnaast ook nog eens gezien heeft dat mo dure spullen achterlaat dan mag je best benoemen dat dat een aandeel heeft. Je zegt dan ook niet dat t iemand zn eigen schuld is, maar gewoonweg dat je de kans vergroot dat idioten proberen in te breken
Maar met dat argument zou het dus ook je eigen schuld zijn als je met een kort rokje over straat gaat en aangerand wordt? Had jezelf (of waardevolle spullen) maar moeten bedekken?
Het is appels met peren vergelijken. Een auto is onbeheerd achtergelaten⊠dat is heel wat anders.
Is dit dan victim blaming door de politie, of gewoon een tip om inbraak te voorkomen?Ja Mo heeft weleens gefilmd dat ze (terwijl ze in de auto zit zelf) ook haar camera bij zich heeft, of in haar achterbak haar tassen laat.
Maar verder laat Monica toch niet iedere keer zien wat ze heeft liggen dus hoe kunnen wij daar een mening over vormen?
Ja dat vind ik inderdaad victim blaming. Blijf gewoon van de spullen van andere mensen af, het is niet zo ingewikkeld.
Dan zou je ook het alarm van je auto kunnen afhalen. Of de auto maar ĂŒberhaupt niet op slot hoeven doen, want anderen zouden immers van je spullen moeten afblijvenâŠ
Edit: wat ik ermee wil zeggen is dat het niet zo zwart-wit ligt als het is of jouw schuld of de inbreker. Je hebt een aandeel in het verkleinen of vergoten van t risico, maar als je je auto volstampt met dure spullen en er is geen inbreker, dan gebeurt er ook niets. Dus in die zin is het een aandeel, maar staat t los van schuld. Hoop dat t laatste stuk niet te vaag is haha. Vind t soms lastig om mân gedachten heel kort en bondig te beschrijven
Ja, vind ik wel. Wat geeft andere mensen het recht om mijn auto te jatten? Oh had je hem maar op slot moeten zetten. Sorry, dit is victim blaming.
In een ideale wereld, natuurlijk ja.
Maar auto en huisinbraken zijn grotendeels opportunisme, laat je een raam open in je huis of de post opstapelen tijdens je vakantie neemt de kans toe dat er ingebroken wordt, omdat je huis/auto dan een makkelijkere prooi is voor iemand die sowieso op zoek is naar iets te jatten.
Tuurlijk is het de schuld van de inbreker en niet van degene die het raam open liet, maar de eindstand is alsnog dat er ingebroken wordt. En de politie heeft niet genoeg mankracht voor al die âkleineâ inbraken, kan er weinig mee vaak. En natuurlijk moeten mensen hun poten thuishouden, maar hoe ga je dat doen?
Het enige wat je zelf kan doen is zorgen dat je geen laaghangend fruit aanbied eg zichtbare dure spullen, op social media dure dingen showen en vervolgens laten zien wanneer je op vakantie bent, je auto ergens parkeren waar waarschuwingsborden hangenâŠ
Volg Monica niet dus ik weet niet welke maatregelen zij neemt en heb hier dan ook geen oordeel over, maar in het algemeen snap ik heel goed dat de politie constant âverlaat je je huis? Raam dicht, licht aan, slot eropâ spotjes uitzendt en bij garages âlaat geen waardevolle spullen achterâ borden plaatst.
Ik zie t liever minder zwart-wit. Ik heb ât in mn edit wat meer geprobeerd toe te lichten, maar t kan zijn dat je er een ander perspectief op nahoudt natuurlijk
Ik heb heel lang geleden al eens een video van haar gepost, maar dit is iemand die een huis/kabine in een bos heeft gekocht en ze heeft dus laatst een overzicht gemaakt wat ze er het afgelopen jaar aan gerenoveerd heeft. Vond het zelf echt heel leuk om te zien. Ook super knap hoe ze alles gewoon heeft aangepakt
Ooh zij is zo leuk!
En de vorige keer dat het gebeurde lagen er spullen in de auto, maar is er niets meegenomen
Maar de politie zegt hier toch niet dat het jouw schuld is als je spullen worden gestolen? Ze zeggen dat
A) er mensen zijn die spullen uit autoâs jatten en
B) als er niks in je auto ligt het ook niet gejat kan worden.
Nergens staat er: En als je niet naar dit advies luistert is het je eigen domme schuld als je wordt beroofd en zoek je het maar lekker zelf uit.
Als dat er stond of tegen je gezegd wordt, ja dan vind ik het ook victim blaming. Maar dit is gewoon advies, doe ermee wat je wil.
Volgens mij gaat het bij dit soort autoâs ook niet om spullen, maar om de onderdelen. Bij een vriend van mij is bijvoorbeeld al 5x het stuur gestolen