Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Alleen reizen is het nieuwe jezelf vinden in Thailand

39 likes

Maar echt hoor. Kijk anders gewoon eens in een spiegel, kun je jezelf heel snel vinden.

En ook: twee weken op vakantie is niet ā€˜reizen’

14 likes

Oh lord, mijn broer heeft nu helemaal bedacht om zichzelf te gaan vinden in Thailand. Ik kon alleen maar heel hard lachen… :roll_eyes:

5 likes

Ik die 2 x alleen heeft gereisd en niks heeft geleerd en alleen met nieuwe mensen dronk :sob::joy:

21 likes

Ik heb alleen geleerd dat in je eentje shoppen zo chill is.

16 likes

Oja vooral dat ook ja.

Hoe is Joy ( Beatynezz) ook ineens 19, zij was gisteren nog 13 :rofl:

35 likes

Hahaha ja, zag haar gisteren voorbij komen op instagram

3 likes

Ja die hele warning stond er nog niet toen ik hem zelf bekeek, wel toen ik hem hier postte. Heel overdreven.

1 like

Ik ben de Kroatiƫ vlogs van Bonnie aan t kijken van een paar jaar terug. Echt iets van 8 superchille vlogs, ze is daar nog zo lekker blij met kleine dingen en mooie dronebeelden etc. Genieten gewoon.

3 likes

Ik denk dat je überhaupt door ā€˜het leven’ zelf veel over jezelf leert. Absoluut dat je veel leert van alleen reizen, maar ik kan er slecht tegen dat het lijkt alsof het een ā€˜unieke’ ervaring is die je alleen kan opdoen door in je eentje te reizen.

De ene persoon leert veel over zichzelf door een slechte break up, de ander leert veel over zichzelf door een veeleisende baan, een ander leert veel over zichzelf door voor het eerst een kind te krijgen. Zoveel levenservaringen en niet iedereen maakt hetzelfde mee. Ik doe zelf een PhD en geloof me, daar leer je jezelf ook van de beste en slechtste kant kennen.

80% van de wereldbevolking kan niet op die manier reizen. Zij het vanwege gezondheidsproblemen, mantelzorg, geld etc etc. Vinden al die mensen ā€˜zichzelf’ dan niet? Reizen is echt een privilege.

Sorry het zit diep, reizen wordt in mijn familie/kennis kring gezien als het grootste goed en ben het daar totaal niet mee eens.

62 likes

Ja alleen reizen is een unieke ervaring, net als je PhD doen, gedumpt worden na een lange relatie of een kind krijgen, en van al die dingen leer je jezelf beter kennen/op een andere manier kennen.

Niemand zegt dat het alleen door alleen reizen komt, iedereen leert zichzelf kennen op z’n eigen manier, maar snap nooit dat de tegenreactie zo fel is. Als sommige mensen uit ervaring spreken dat ze daarmee veel over zichzelf hebben geleerd hoeft dat toch niet onderuit gehaald te worden door mensen die die ervaring niet hebben/geen interesse hebben erin.

Vind dat altijd jammer.

40 likes

Eens! Ja wilde voorbeelden geven die zowel positief als negatieve gevoelens kunnen hebben. Zoals reizen dus ook een beetje.

Ik ben overigens niet tegen reizen hoor/vind ook niet dat het hier beweert wordt dat reizen het enigste grote goed is, miss was mijn reactie iets te fel haha.

2 likes

Zo kun je alles wel affakkelen. Reizen is in principe iets positiefs, een keuze (in tegenstelling tot veel andere dingen die jij nu noemt wat meer in de categorie liever vermijden zit) en relatief eenvoudig te bereiken naast andere dingen in je leven. Onder de streep hou je er vaak meer aan over qua ervaringen dan dat het ā€˜kost’.

Lekker makkelijk om dat dan naast levensgebeurtenissen te zetten van een hele andere orde, appels en peren.

7 likes

Ah ok sorry eens! Zo bedoelde ik het niet, kruip weer terug onder mijn steen haha;) wilde alleen maar zeggen dat je ook op andere manieren dingen over jezelf kan leren :relieved:

3 likes

Ben het met je eens. Zelf ben ik door een intensieve week in een kliniek voor PTSS heel veel over mezelf te weten gekomen en ben daardoor ook heel anders naar mezelf gaan kijken. Is ook een soort ā€˜reis’ geweest waar geen palmboom aan te pas is gekomen.

4 likes

Ik ben het met je eens over de andere ervaringen. Maar ik vind alleen al in Nederland in je eentje in een andere verre stad zitten ook al een goede ervaring. Ik vind dat we tegenwoordig zoveel mensen om ons heen hebben waar we codependent van zijn dat het goed is om soms helemaal even in je eentje te zijn en je gedachten de vrije loop laat zonder dat iemand daar op kan reageren.

5 likes

Vraagje, zijn er meer mensen hier die regelmatig dromen over de mensen die ze volgen op Youtube? Ik had voor de zoveelste keer een ellenlange droom over Alwin (terwijl ik hem niet eens meer actief volg) en ik dacht waaaaarom heb ik dit. Ik droom net zo vaak over ze als over mensen uit mijn directe omgeving, vreselijk :joy:

6 likes

Behalve voor de planeet dan als je met het vliegtuig gaat

4 likes

Dat is geen droom. Dat is een nachtmerry.

24 likes