Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Je ziet mij nergens zeggen dat je jezelf niet kan leren kennen tijdens een reis? Ben zelf ook regelmatig alleen op reis geweest en daar leer je inderdaad ook dingen over jezelf. Maar persoonlijk heb ik meer gehad aan een opname.

En dat mensen hun eigen mening geven op een forum is heel normaal? Daarbij was mijn post geen reply naar jou maar naar @Lady_Mary ?

Mensen mogen toch hun mening/ervaring delen op dit forum? En zodra dat niet in jouw straatje past moeten de mensen na jouw post maar gewoon hun mond houden? Oke…

Daar gaat het ook niet om. Iemand post dat ze zichzelf heeft ontdekt door reizen en dan gaan andere mensen reageren: ja nou ik heb nooit gereisd maar ik heb ooit een knieblessure gehad en pff dan leer je jezelf ook kennen hoor!! (random voorbeeld uiteraard)

Ja, oke, maar dan hoeft reizen niet meteen naar beneden gehaald te worden? En reizen betekent ook niet 3 maanden ezels kammen in Frankrijk of appels plukken in Australiƫ, twee nachtjes naar Groningen is voor sommige mensen ook al heel spannend en leerzaam

Thats it gewoon

61 likes

Hele random post dit maar ik vind mijn vriend dus qua gezicht best wel lijken op Nick van Bonnie, en ik kijk nu de eerste Boedapestvlog van Bonnie en het gaat over Nick z’n ā€˜hangende ogen’. Hij is daar onzeker over maar ik realiseer me nu dat mijn vriend dat ook heeft en ik vind dat juist heel leuk, zowel mijn vriend als Nick hebben daardoor een hele lieve, zachte blik vind ik. Maargoed misschien is dat niet wat je als man graag wilt :joy:

23 likes

Mijn vriend ook, vind dat zo schattig/lieve ogen. Zeker met zo wat lach rimpeltjes erbij. Hij is er alleen niet onzeker over gelukkig(heb hem er nooit over gehoord)
Vind Nick ook zo’n sympathiek gezicht hebben.

3 likes

Mijn excuses dat ik denigrerend deed over andermans ervaringen, dat was niet wat ik wilde zeggen, maar wellicht kwam het er wel o uit.

Ik zei ook dat je jezelf zeker goed kan leren kennen op welke reis dan ook. Alleen denk ik dat dit niet exclusief aan reizen voorbehouden is. En dat reizen zelf niet inclusief is maar een privilege. Ik weet dat niemand hier beweerde dat dit niet zo is, maar de post was meer vanuit eigen frustratie naar mijn omgeving toe, waar iedereen hier over aan mijn hoofd zeurt (ik kan niet (ver) reizen vanwege gezondheidsredenen). Misschien had ik het niet zo op mezelf moeten betrekken :wink: haha

11 likes

Dat is ze nu gewoon nog steeds?

5 likes

Toevallig vannacht gedroomd over Josh V. :sweat:

3 likes

Wow ja verbod hierop aub. Doen andere landen dit ook? Voor mijn gevoel is weeshuis toerisme echt een tatta Nederlands ding voor (vrijwel altijd) witte tieners

34 likes

Witte Amerikanen kunnen het ook, maar die doen het vanwege hun christelijke overtuiging.

De podcast The Missionary gaat daarover:>

A young missionary named Renee Bach left her comfortable life in America to start a malnutrition program in rural Uganda. Folks back home and in Uganda praised her as a model missionary – an example of the healing power of God’s message. But a decade later she’s accused of masquerading as a doctor and rumored to have killed hundreds of children in her unlicensed clinic. How did Renee Bach end up here? Is she a case of good intentions gone wrong…or a predator posing as a saint? Hosted and reported by journalists Rajiv Golla, Halima Gikandi and Malcolm Burnley

11 likes

Fotootje posten op socials met een bende zwarte kinderen met de caption "love to see happiness on their faces! Miss africa #educationiskey

48 likes

Ik hoop niet onwetend over te komen maar wat is er precies zo heel erg aan als mensen daar echt een zomer naartoe gaan om te helpen? Ik kan er ook niet tegen als mensen er hun hele leven mee gaan pronken maar het is toch best goed dat mensen ernaartoe gaan om te helpen.

En

http://m.bettercarenetwork.nl/#!/page/128433

18 likes

Oh dit lijkt me mega interessant! Bedankt voor de tip!

3 likes

Zou jij je kind les laten krijgen van een negentienjarihe ongeschoolde docent? Of achterlaten bij een kinderdagverblijf waar een tiener zonder ervaring of kennis de heel dag op jouw kind let? Zie daar je antwoord. Nog los van dat weeshuizen achterhaald zijn en onder de wereldwijde standaard liggen. Je kunt dus als nederlandse tiener zonder ervaring gaan werken in een praktijk die we in Nederland als schadelijk en ongewenst erkennen. Waarmee je die praktijk ook in stand houdt

49 likes

En ook, vanwaar haal je het recht om even als geprivilegieerde mens naar daar te gaan en te pronken met je zeer beperkte kennis? Als je hier geen les zou geven aan kansarme kinderen, waarom daar wel?@Maurice

45 likes

@Shaaar en @Daelyss Ik wil echt niemand beledigen, maar ik dacht dat als iemand die goed is in Engels daar naartoe gaat om Engels les te geven, net zoals je in Nederland Engels bijles zou kunnen geven als 19 jarige dat het dan geen probleem moet zijn. Als je dat maar echt vrijwillig doet. Ik ken ook mensen die daar naartoe gaan na geld ingezameld te hebben en daar naartoe gaan om te geven zodat er bijvoorbeeld putten kunnen worden gebouwd.

Wat is volgens jullie de beste hulp die je kunt bieden aan mensen in Afrika die het niet goed hebben?

1 like

Dat zijn dingen waar je als 18/19jarige (helaas) nog niet echt over nadenkt. Ik heb op die leeftijd ook vrijwilligerswerk in een Afrikaans land gedaan en heb geen seconde stilgestaan bij eventuele negatieve impact. Je ziet alleen maar het ā€˜avontuur’ en kritisch geluid was er niet. Gelukkig is er de laatste jaren veel veranderd.

Overigens moet je het vooral zien als een soort ā€˜stage positie’, die je in NL ook zou hebben op een basisschool of in de kinderopvang. Ik heb destijds nooit als enige verantwoordelijkheid over kinderen gehad en was altijd ā€˜hulp van’ het lokale personeel. Maar neemt niet weg dat er veel dingen niet positief zijn aan ā€˜voluntourism’ en dat bij sommige organisaties vooral op scholen wel echt heel jonge mensen ā€˜les geven’.

3 likes

@Feather reageert op je met 2 duidelijke artikelen, misschien kun je die eerst lezen

11 likes

Ik ben niet beledigd hoor. Denk alleen dat het tijd is dat het idee dat je daarheen kan gaan om te ā€˜helpen’ echt de wereld uit moet. De beste manier om iets te doen: voorbij jezelf denken. Bijdragen aan goede initiatieven die oog hebben voor de locals en ontwikkelen wat door de community daar wenselijk wordt geacht. Niemand heeft iets aan de bijdrage van een tiener daar en je hoeft opgehaald geld niet persoonlijk te brengen. Als je dan echt zelf vindt dat je daar moet zijn; ga reizen, doe een taalcursus, ga er studeren.

21 likes