Het andere YouTubers/bloggers topic #18

En vind ze nou dat clearblue zich meer moet gaan richten op mensen die niet zwanger willen worden?

3 likes

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die een zwangerschapstest doen om te bevestigen dat ze niet zwanger zijn. Net zoals dat twee vrouwen samen een test doen, of twee mannen samen met een draagmoeder. Ik zou het aanmoedigen als elke vorm van diversiteit in een reclame voorkomt en niet alleen maar de jeej happy ik ben zwanger smiley. Je kan ook de opluchting tonen als iemand (gewenst) niet zwanger is. (Ongewild niet zwanger lijkt me dan wel weer wat confronterend voor een reclame)

60 likes

Nee, ik denk dat ze bedoelt dat er ook veel mensen zijn voor wie een test niet altijd goed nieuws brengt: weer niet zwanger, en dat ze wil dat het niet enkel heppie de peppie reclamespotjes toont van mensen in blijde verwachting.

1 like

Ja terwijl hij gewoon zo makkelijk 0118999881999119725…3 had kunnen bellen

8 likes

Dit doet me denken aan zo’n advertentie dat een vrouw met een dikke zwangere buik blij naar zo’n test kijkt :sweat_smile: Volgens mij is er nu ook een reclame op tv dat een stel erachter komt dat ze een tweeling (of drieling?) krijgen maar die vrouw heeft al een grote buik, dat ik echt denk: alsof je daar dan pas achter komt :grimacing:

11 likes

Er was toch al lang geleden een reclame waarin iemand blij naar een negatieve test keek? Weet niet meer of dat in NL ook was of niet, daar kwamen toen dacht ik veel negatieve reacties op.

1 like

Hoezo? Iedereen die ik ken die zwangerschapstesten koopt is (nog steeds) in de levensfase waarin ze enorm blij zijn dat ze niet zwanger zijn. Niet alleen koppels maar ook singles. Die mensen kopen ook zwangerschapstesten want het antwoord is of ja, of nee, en dat is wat Clearblue levert, een antwoord op de vraag of je zwanger bent of niet. Het is geen ‘wanneer kan je het beste neuken als je een kind wil’-test.

Waarom zou je alleen reclame maken voor de mensen die een ‘ja zwanger!’ willen en niet voor de miljoenen mensen die je product gebruiken als een ‘godzijdank!!! Ben over tijd maar niet zwanger!’, die zijn toch net zo goed consumenten van het product. Ze verkopen zwangerschapstesten toch niet exclusief aan mensen die zwanger willen worden, maar aan iedereen die uitsluitsel wil of er wel of niet wat groeit in hun baarmoeder.

Lijkt me juist handig om je niet alleen op de helft (of misschien meer, weet niet hoeveel procent van hun klanten zwanger wil worden) van je klanten te richten.

68 likes

Ja maar dat is toch niet hun hoofd doelgroep? En als je niet zwanger wilt worden koop je geen digitale clearblue van 19,- maar de 2 voor 5 euro bij kruidvat toch :joy:

36 likes

Vera en Jef gaan een huis kopen en budget is 5 ton. Leuk dat ze dat gewoon zegt, benieuwd naar hun uiteindelijke keuze.

46 likes

Ja verbaasd me echt zo bedrag ! En ze koopt het alleen. Goed inkomen dan wel :rofl:

15 likes

En net een nieuwe auto gekocht. Jaloers hoor

5 likes

Is een sous-terrain een huis zoals Monica heeft? Die slapen in de “kelder” toch?

5 likes

Ik weet even niet of Mo er een heeft. Maar ik wist niet dat je een sous terrain via het huis kon bereiken. Ik ken t meer als een los gedeelte waarin (vaak studenten) wonen.

5 likes

Een souterrain is een verdieping die half ondergronds zit en waar dus vaak slaapkamers in zitten. Het is dus een gedeelte van het huis. Als je een huis met souterrain hebt houdt dat dus in dat je de begane grond hebt plus een souterrain (‘kelder’).

3 likes

het is een soort van tussenverdieping meestal wanneer de achterkant van het huis lager is dan de voorkant. Er zitten dan vaak wel ramen in de straatgevel die licht geven maar die zitten dan als het ware heel hoog. Op zich is het niet heel gebruikelijk om erin te slapen. Gebeurt nu met de huidige woningmarkt wel steeds meer.

2 likes

Volgens mij ook wat Mascha nu heeft (zie de ramen in haar slaapkamer)

4 likes

Haha ja door dat liedje is het echt een heel simpel te onthouden nummer (terwijl dat natuurlijk juist niet het punt was :p)

5 likes

Ik vind de grens tussen pochen met je rijkdom en gewoon eerlijk zijn erg lastig. Toen ze zei dat ze 500.000 kan krijgen dacht ik stoer dat ze dit alleen kan doen en zo eerlijk is. Toen ze zei dat ze ook een nieuwe auto had gekocht die luxe is en helemaal nieuw met als uitleg dat ze niet meer altijd op safe wilt spelen en ermee naar bezichtigingen kan rijden dacht ik waarom vertel je dit. Gewoon om te laten zien dat je veel geld hebt ofzo?

8 likes

Vera heeft vast een Tesla gekocht. Daar waren ze zo fan van. Zijn geen goedkope auto’s en dan ook nog een huis van 500k. Ze had dit jaar goed jaar gedraaid zei ze.

Het is meer omdat de makelaar ook blijkbaar vindt dat het lastiger wordt, en ondanks dat je 500.000 kan uitgeven er zitten veel stellen die samen dit bedrag kunnen ophoesten en misschien wel meer. Het kwam een beetje naief over hoe ze het zei, zo van ik kan het kopen dus ik doe het nu en ik kan toch wel een huis kopen. Zelf met 500.000 is het geen zekerheid dat je je droomhuis kunt kopen.

4 likes