Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Kan zijn maar moet dat perse in Tesla😂

vind t nog anders bij beroepen waar je een beetje representatief voor de dag moet komen maar als influencer is je auto niet echt je visitekaartje. Snap gewoon niet dat daar niet echt onderscheid in wordt gemaakt per beroep wat je mag aftrekken aan kosten. Vind t zo smijten met geld terwijl ondertussen de toeslagenslachtoffers nog steeds op hun geld wachten en mensen hun verwarming niet aanzetten omdat ze de rekening niet kunnen betalen. Oke onduidelijk verhaal. Comclusie: ik erger me aan de NL politiek en regelgeving :blush::grimacing:

7 likes

Ik vind het vooral raar dat een auto als zakelijke aankoop gezien kan worden zelfs wanneer je geen rijbewijs hebt? Hoe hard heb je een auto nodig voor je onderneming wanneer je zelf niet kan rijden?

24 likes

Je kunt als zzp’er toch ook je OV-reisjes of taxi’s declareren, dus waarom zou een auto dan niet mogen. Natuurlijk van een ander kaliber, maar ik vind het niet zo raar.

4 likes

Ja of kosten koper. Die bedragen zijn ook geen grapje meer tegenwoordig

2 likes

Ze heeft dus belastingvoordeel voor de auto maar ook voor degene die haar chaffeur is dan toch?

ja en ze maakt er een apart shot van dat ze een paracetamol oid neemt dus ik dacht ook dat ze zou gaan vertellen dat ze zich niet zo goed voelt maar vervolgens blijkt er niks aan de hand.

Bonnie is trouwens in korte tijd m’n favoriete vlogger geworden??? Ik keek tot voor kort gewoon af en toe een vlog maar ik heb de interrailvlogs allemaal gelijk gekeken op de dag dat ze online kwamen en sindsdien ben ik hooked. Ben nu wat vlogmas video’s van vorig jaar aan het kijken. Gister keek ik een video waar ze een doos celebrations van Nick krijgt. Zegt Nick, ‘zullen we ze per soort uitstallen’, zo kneuterig, geweldig :joy: Oh en daarna wil Bonnie de celebrations opbergen bij haar geheime adventkalender in haar kantoor waar ze soms tijdens het werken van eet. Dus Nick zo: omg jij hebt gewoon een geheime adventkalender hier liggen, dit vind ik gewoon bijna een soort vreemdgaan’ en Bonnie ‘maar ik heb hem van m’n moeder gekregen!’ alsof dat een argument is ahaha love it.

27 likes

Ja dat bedoel ik, zo random alles kan alles mag

1 like

Het wordt hier wel een trend om in discussies ineens random de slachtoffers van de toeslagenaffaire erin te trekken om je punt kracht bij te zetten? Zie het vaker gebeuren. Er is letterlijk geen enkel verband tussen compensatie toeslagenaffaire en zakelijk rijden van auto’s met belastingvoordeel.

Ik snap het eigenlijk niet. Ze heeft gewoon een behoorlijk goedlopend bedrijf. Daar koopt ze zelf een auto voor dus mag ze zelf bedenken wat zij nodig vindt. Daar heeft ze belastingvoordeel van want die auto staat ten dienste van haar bedrijf. Vind het een beetje raar om zo’n sterke mening te hebben over één enkele ondernemer omdat jij het wel of niet terecht vindt dat zij een dure auto koopt. Je weet niet hoe vaak ze rijdt, waarvoor ze rijdt, niet eens welke auto het daadwerkelijk is.

56 likes

Een taxi vind ik inderdaad logisch dat je dat kan declareren. Maar een auto waar je zelf niet in kan rijden vind ik toch een aparte zakelijke aankoop. Het is niet alsof er standaard een chauffeur bijzit. In de praktijk zal dus alleen Jeffrey erin rijden en hij is niet in dienst bij haar, toch?

Dit is geen oordeel over dat ze een auto kopen overigens, moeten ze zelf weten, maar meer dat ik het bijzonder vind dat het als zakelijke aankoop telt.

7 likes

Nou ik stop direct met dure dingen kopen, die arme mensen zullen wel denken

41 likes

Nee ik vind het niet onterecht dat zij een dure auto koopt, dat mag ze helemaal zelf weten. Ik vind het wel onterecht, of nouja dat zijn jouw woorden, ik vind het raar dat zulke extreme bedragen mogen worden afgetrokken zonder limiet oid.

Edit: ik heb geen kritiek op vera (haar uitgaven) maar op hoe de regelgeving is in NL. Dacht dat dat wel duidelijk was in mijn post maar blijkbaar niet

1 like

Ja laten we gewoon even multinationals die Nederland als belastingparadijs zien belasten en dan praten we wel weer verder over een kleine ondernemer die haar zaakjes gewoon op orde heeft.

17 likes

Maar je hebt nog geen idee wat ze gekocht hebben, hoe groot het bedrag dus is. Wat dat onderaan de streep betekent. Vind het echt een beetje stemmingmakerij.

4 likes

Ik vind dat iemand die de toeslagenaffaire bij deze discussie betrekt zichzelf echt totaal diskwalificeert. Als de staatskas geld tekort komt moeten ze even kritisch kijken naar de belastingen in NL. Volgens mij komt de BD geen geld tekort voor die ouders, maar zijn ze vooral racistisch en traag.

17 likes

Eens in de zoveel tijd beland ik weer op verschillende schoonmaakaccounts en deze vrouw heeft echt een goede before/afters

25 likes

Dat is niet uniek aan influencers, wij zien het meer doordat zij influencer zijn.

Ja, maar waarom doet men nu zo moeilijk over Vera terwijl dit gewoon het bestaan is van een ondernemer?

3 likes

Maar wie zegt dat ze niemand op papier heeft? Er worden echt veel aannames gedaan. Vrouw heeft gewoon een auto gekocht op de zaak. Good for her.

9 likes

Ik heb toen ook hardop gelachen. Vooral omdat Nick ook nog de opmerking maakt met ‘Ik ben toch geen monster’ Heeeerlijk! Sowieso hou ik van de humor en de gevatheid van Nick.

Edit: ik heb de vlog even opgezocht en opnieuw gekeken en ik lig nog steeds in een deuk.

3 likes

Thanks ik ben door dit filmpje gaan stofzuigen eindelijk

3 likes