Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Een taxi vind ik inderdaad logisch dat je dat kan declareren. Maar een auto waar je zelf niet in kan rijden vind ik toch een aparte zakelijke aankoop. Het is niet alsof er standaard een chauffeur bijzit. In de praktijk zal dus alleen Jeffrey erin rijden en hij is niet in dienst bij haar, toch?

Dit is geen oordeel over dat ze een auto kopen overigens, moeten ze zelf weten, maar meer dat ik het bijzonder vind dat het als zakelijke aankoop telt.

7 likes

Nou ik stop direct met dure dingen kopen, die arme mensen zullen wel denken

41 likes

Nee ik vind het niet onterecht dat zij een dure auto koopt, dat mag ze helemaal zelf weten. Ik vind het wel onterecht, of nouja dat zijn jouw woorden, ik vind het raar dat zulke extreme bedragen mogen worden afgetrokken zonder limiet oid.

Edit: ik heb geen kritiek op vera (haar uitgaven) maar op hoe de regelgeving is in NL. Dacht dat dat wel duidelijk was in mijn post maar blijkbaar niet

1 like

Ja laten we gewoon even multinationals die Nederland als belastingparadijs zien belasten en dan praten we wel weer verder over een kleine ondernemer die haar zaakjes gewoon op orde heeft.

17 likes

Maar je hebt nog geen idee wat ze gekocht hebben, hoe groot het bedrag dus is. Wat dat onderaan de streep betekent. Vind het echt een beetje stemmingmakerij.

4 likes

Ik vind dat iemand die de toeslagenaffaire bij deze discussie betrekt zichzelf echt totaal diskwalificeert. Als de staatskas geld tekort komt moeten ze even kritisch kijken naar de belastingen in NL. Volgens mij komt de BD geen geld tekort voor die ouders, maar zijn ze vooral racistisch en traag.

17 likes

Eens in de zoveel tijd beland ik weer op verschillende schoonmaakaccounts en deze vrouw heeft echt een goede before/afters

25 likes

Dat is niet uniek aan influencers, wij zien het meer doordat zij influencer zijn.

Ja, maar waarom doet men nu zo moeilijk over Vera terwijl dit gewoon het bestaan is van een ondernemer?

3 likes

Maar wie zegt dat ze niemand op papier heeft? Er worden echt veel aannames gedaan. Vrouw heeft gewoon een auto gekocht op de zaak. Good for her.

9 likes

Ik heb toen ook hardop gelachen. Vooral omdat Nick ook nog de opmerking maakt met ‘Ik ben toch geen monster’ Heeeerlijk! Sowieso hou ik van de humor en de gevatheid van Nick.

Edit: ik heb de vlog even opgezocht en opnieuw gekeken en ik lig nog steeds in een deuk.

3 likes

Thanks ik ben door dit filmpje gaan stofzuigen eindelijk

3 likes

Neeee sorry zo bedoel ik het niet, ik bedoel het geld smijten vanuit de staat (dus met belastingggeld), niet vanuit degene die iets duurs koopt.

Maar waar halen jullie vandaan dat dit op de zaak gekocht is? Ze zegt letterlijk in die video dat ze veel gespaard had voor de aankoop van een huis en dat toen mogelijk was, maar daarnaast ook een nieuwe auto kon kopen.

8 likes

Dat je een auto op de zaak koopt zegt niks over of het dan (veel) goedkoper is dan privé kopen. Het is niet zo dat dit in zijn geheel een aftrekpost is. Dat hangt van veel meer factoren af en er bestaat ook nog zoiets als bijtelling voor privé gebruik. Er zal wel altijd door de adviseur een afweging gemaakt worden wat handig is als een ondernemer een auto koopt.

Kortom: als je fiscaal niet goed snapt wat het betekent om een auto op de zaak te kopen, moet je stoppen met er zo over te oordelen.

29 likes

Een eenmanszaak kan personeel hebben. De term eenmanszaak verwijst naar de rechtsvorm en niet naar het aantal mensen.

22 likes

Zij is echt mijn huidige favo youtuber, echt wholesome filmpjes.

5 likes

Jongons nogmaals ik bedoel het niet als kritiek op vera maar op het systeem/ de politiek in NL. Peace out✌

1 like

Er werd toch gepost dat ze een heel dure auto had gekocht. Boeit mij het verder wat voor type etc het precies is, het ging mij om het syteem dat je een (heel) dure auto zakelijk kunt belasten

1 like

Maar zo makkelijk als jij het doet overkomen is een auto zakelijk belasten absoluut niet. Zitten allerlei regels etc aan verbonden.

8 likes