Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Neeee sorry zo bedoel ik het niet, ik bedoel het geld smijten vanuit de staat (dus met belastingggeld), niet vanuit degene die iets duurs koopt.

Maar waar halen jullie vandaan dat dit op de zaak gekocht is? Ze zegt letterlijk in die video dat ze veel gespaard had voor de aankoop van een huis en dat toen mogelijk was, maar daarnaast ook een nieuwe auto kon kopen.

8 likes

Dat je een auto op de zaak koopt zegt niks over of het dan (veel) goedkoper is dan privé kopen. Het is niet zo dat dit in zijn geheel een aftrekpost is. Dat hangt van veel meer factoren af en er bestaat ook nog zoiets als bijtelling voor privé gebruik. Er zal wel altijd door de adviseur een afweging gemaakt worden wat handig is als een ondernemer een auto koopt.

Kortom: als je fiscaal niet goed snapt wat het betekent om een auto op de zaak te kopen, moet je stoppen met er zo over te oordelen.

29 likes

Een eenmanszaak kan personeel hebben. De term eenmanszaak verwijst naar de rechtsvorm en niet naar het aantal mensen.

22 likes

Zij is echt mijn huidige favo youtuber, echt wholesome filmpjes.

5 likes

Jongons nogmaals ik bedoel het niet als kritiek op vera maar op het systeem/ de politiek in NL. Peace out✌

1 like

Er werd toch gepost dat ze een heel dure auto had gekocht. Boeit mij het verder wat voor type etc het precies is, het ging mij om het syteem dat je een (heel) dure auto zakelijk kunt belasten

1 like

Maar zo makkelijk als jij het doet overkomen is een auto zakelijk belasten absoluut niet. Zitten allerlei regels etc aan verbonden.

8 likes

2 likes

Kritiek op het systeem kun je pas leveren als je ook snapt hoe het systeem werkt.

14 likes

Even Spuit 11, maar kopen ze de auto of leasen ze? Want kan me voorstellen dat dat ook weer met het verkrijgen van een hypotheek te maken kan hebben. Want is leasen niet geregistreerd bij het BKR?

3 likes

Ze zegt in die video dat ze veel spaargeld had en een nieuwe auto gekocht heeft. Volgens mij is het ‘probleem’ qua huis kopen dus vooral dat ze minder spaargeld heeft.

1 like

Oooh dat is wel even goed om te weten, ik vond Esmee Noelle altijd best wel leuk, maar dan weer dit soort dingen liken
 Nouja als een karma is ze ziek (en al haar vriendinnen ook) en kan ze dit weekend niet naar t feestweekend op t Wylde Pad :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Bij mijn hypotheek werden er al vragen gesteld over een bedrag van €25 dat op mijn rekeningafschrift stond. Van welk bedrijf dat was enzo dus kan me voorstellen dat er bij 10+k ook wel even wat nagevraagd wordt.

Na een funda rondje valt het me trouwens best tegen wat je voor het mega bedrag van 5ton kan krijgen aan oppervlakte in Arnhem. De markt is echt kapot

3 likes

Aah oke!

Nou we kunnen er lang of kort over discussiëren, maar zou het zelf wel lekker vinden om jezelf in beide dingen te kunnen voorzien. Heb de video zelf niet gezien, maar wordt het nog steeds Arnhem? Want dan kun je voor dat geld hier wel een dikke keet kopen (zoals we dat zeggen hier in Ernem)

Ja indd in Arnhem!

@Velours oh dat is niet mijn ervaring. Daarnaast lever je vaak de laatste drie maanden aan, kan me voorstellen dat ze niet per se binnen drie maanden al definitief de hypotheek gaan aanvragen.

2 likes

Ze willen voor kerst verhuisd zijn dacht ik

Zal je wat spannends vertellen, maar voor mij is het fiscaal voordeliger om m’n auto privĂ© te kopen dan zakelijk. Jajaja wat een voordeeltjes he.

12 likes

Nou echt he geez

3 likes

Huh hebben ze dan nu al iets gekocht? Dacht dat ze aan het zoeken waren

1 like