Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Maar 80% van alle vrouwen heeft toch mid-size? Het voelt voor mij dan wel gek om hier extra aandacht voor te vragen.

1 like

Ja maar het punt is dus dat die overgrote meerderheid niet in dezelfde verhouding te zien is in reclames/bladen etc. Maar dat alsnog een aanzienlijk deel in 34/36 is, terwijl dat absoluut niet de gemiddelde maat is in Nederland.

3 likes

Tja, maar het gaat natuurlijk om de representatie in media. Don’t get me wrong: denk dat veel vrouwen met deze maten niet in dezelfde mate last hebben van bodyshaming door medici en media etc als mensen met maat 50+ bijvoorbeeld. Aan de andere kant zie je wel dat bijv Britney, Jessica Simpson of die meid van Little Mix kapot gemaakt werden in de media toen ze een maat 38 hadden. Dus ik ben op zich ook wel voor meer presentatie van vrouwen in de media met die maten, maar niet ten koste van de vrouwen voor/door wie de BP beweging echt gestart is.

19 likes

Oh ik zie die comments nu in haar stories
 waar slaat dat op dat mensen dat zeggen :scream:

Sorry hoor, maar als ze meteen strak in haar vel had gezeten had ze juist veel lof gehad. Dan hadden de glossy’s erover geschreven en waren we platgegooid met hoe snel model x alweer strak op de catwalk had gestaan (zie: Doutzen, Adriana en elke andere angel die een show liep na de geboorte van een kind. Edit: of recenter nog: Romee Strijd. Die is ook weer helemaal in shape en ja daar werd met lof over geschreven). Als jouw hele loopbaan bestaat uit zo strak mogelijk voor de camera en op de catwalk staan terwijl men voor je klapt en je foto’s in de winkels hangen vind ik het bizar dat je denkt dat je kan beweren dat je geen lof krijgt voor je discipline en strakke lijf. Edit: kijk voor de grap eens naar Kim’s foto in oktober. 2 weken post partum, ze was bijna weer in shape en de lovende reacties. Dit is aanstelleritus.

Verder: die positieve reacties zijn ook een reactie op het feit dat zo’n foto vaak ook veel negatieve reacties krijgt (die Kim ook uitlicht). Juist die body positivity beweging heeft ervoor gezorgd dat Kim een foto van haar minder perfecte lichaam in close up kan delen en daar niet met overwegend negativiteit op gereageerd wordt. Het is nog geen tien jaar geleden dat je je volgens de bladen maar snel in een badpak moest gaan hullen als je groter was dan maat 36. Dat er in tienerbladen geadverteerd werd met peperdure massage-apparaten tegen je sinaasappelhuid, er tips gegeven werden om je vetrol te verhullen en een eetpatroon van 2000 kcal op tv prime time belachelijk werd gemaakt zonder serieuze tegenspraak. En dat is een systeem waar Kim altijd indirect aan heeft meegewerkt (en dat doet ze in deze post met shade naar vrouwen met vijf vetrollen nog steeds). Dus nee ik begrijp het echt niet dat je niet begrijpt dat je volgers je toejuichen als je laat zien dat je niet perfect bent. Die verbazing laat precies zien hoe je in de tijd dat dit echt niet zo makkelijk kon gewoon slank was en aan de andere kant van de lijn stond.

Dit zou eigenlijk een meme moeten zijn. ‘Niemand complimenteert mij als ik in shape ben boehoe
 Heeft een carriùre gebaseerd op letterlijk dat in shape lijf’

31 likes

Is it fashion? Or is she just skinny

21 likes

oké maar het gaat er niet echt om wat jij ziet als iemand anders diens onzekerheden bespreekt. Als slank persoon kun je nog steeds onzeker zijn en dat mag je bespreekbaar maken. Alleen dat kan ook zonder de BP movement erbij te betrekken (ofwel door het te kapen ofwel door het onterecht te bekritiseren).

2 likes

Helaas laatst toch nog een artikel over “good” en “worse” bikini lijven, anno 2021 '50 Worst beach bodies' was an actual headline in 2021

8 likes

What are you really wearing!
edit: oh today

4 likes

Opening is pas in Oktober, Dragan(Bakema) plaatste een foto een paar dagen geleden dat ze zijn begonnen met de repetities. Was hem gaan volgen omdat ik hem ook ken van andere stukken maar vooral omdat ik wel benieuwd ben hoe dit nu echt bij elkaar komt.
Meer dan dit heb ik nog niet gevonden https://www.parool.nl/kunst-media/dragan-bakema-krijgt-hoofdrol-in-360-gradenvoorstelling-taste~bd07df24f/

edit: dit stukje "De man achter Taste Productions is Guirec van Slingelandt, die eerder betrokken was bij het theaterspektakel Soldaat van Oranje " klinkt als wegens succes verlengd verwachtingen :smile:

6 likes

Het lijkt echt een primark tasje

Haha heerlijk, de verwijzingen zijn vrij accuraat ook :rofl:

4 likes

Als je lid wordt kun je inderdaad alles terugkijken wat eerder geplaatst is.
Verder niet veel spannends: soms een bijkletsvideo waarin ze de was opvouwt of voicememo als ze naar huis loopt en daarin praat ze dan bij over haar leven, bv wat op de planning staat of leuke dingen die ze heeft gedaan of welke series ze kijkt. Soms “onvertoonde” beelden uit vlogs aka beelden die te saai waren voor de vlog of waarin ze misschien beetje aangeschoten was. Laatst een voicememo met Lisa waarin Bonnie die gayvragen van de video met Bram aan Lisa vraagt. Beetje makkelijke content allemaal. Nu ik dit ook zo op som, weet ik dat ik op moet gaan zeggen haha

3 likes

Het zoontje van Rebecca ligt in het ziekenhuis met het RS-virus en ze plaatst een update over de situatie. Plaatst er iemand een reactie met “onthoud dat er mensen zijn die het erger hebben”. Wat is dat nou voor een misplaatste comment. Oh, wel met een hartje erbij.

4 likes

Haha tnx voor de toelichting. Nou leuk toch dat je het even hebt uitgeprobeerd dan?
5 euro per maand was het bedrag? Ze heeft uiteindelijk geen verschillende categorieĂ«n aangebracht dacht ik. Tja het is niet veel maar wel heel “persoonlijk”. Voicememo’s terwijl ze de was ophangt etc. Ik denk dat ze van tevoren ook wel dacht (vlg mij filmt zij uren lang) veel zou kunnen uploaden.

1 like

Dat kan denk ik wel redelijk kloppen, mijn collega werd met maat 36 in shirts en 38 in broeken zelfs ingehuurd als plussize model. Ze kreeg dan soms ook een neppe buik of opvulling bij haar benen/armen, maar voor gewone fashion was ze al te dik. Ik snap dan ook niet dat ze niet iemand inhuren die echt de kledingmaat heeft die je wil tonen, want op deze manier klopt er nog geen hout van.

3 likes

Love de creativiteit :heart_eyes:

4 likes

Ik vraag me nu helemaal af hoeveel mensen er dan lid zijn (x die 5 euro), is dat ergens te zien? Bijv een Facebook groep of community/forum? Dat was er ook dacht ik. Lijkt me makkelijk bijverdienen door zo een paar minuutjes per week wat makkelijke extra content. Niet perse iets hatelijks maar ben altijd nieuwsgierig wat het opbrengt.

1 like

Ik heb het jaren gedaan, vooral omdat hij weinig abonnees had en zijn best heel goed ge-edite videos werden gedemonitized zodra het woord gay of iets dergelijks erin voor kwam. Heb recent opgezegd, omdat ik mijn geld in andere steun wil zetten. Hij heeft inmiddels veel andere steun.

Hij doet gemiddeld eens per maand een aparte video, vrij regelmatig een nieuwsbrief, soms een preview van een video, en hij heeft een podcast voor petje-af-members.

6 likes

yep, hij benoemt ook altijd dat deze voor members zijn, maar ze zijn gewoon voor iedereen te luisteren.

1 like