Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Ja vind t nogal wat dat op je social media te gooien. En vooral de verwoording met die ‘zelfs’ is waar ik aanstoot aan neem. Wat bedoel je met zelfs famke?

@papierhier idd dat ook, las ook iets verder terug dat haar vriend helemaal niet romantisch is en dat haar dat kwetst etc. Bespreek dat met hem waarom met al je social media volgers 🥲 kan me niet voorstellen dat hij dat leuk vindt.

9 likes

Ik gok dat hij haar niet volgt, maar inderdaad, ze klaagt de laatste tijd regelmatig over hem. Bespreek je ergernissen lekker met hem en niet je 13.000 volgers.

2 likes

Ja lijkt me wel zo te zien, ik volg haar niet echt, maar vind wel heftig haha maar als zij en haar vriend dat prima vinden is t helemaal ok natuurlijk. Kan me alleen niet voorstellen dat dr vriens het echt ok vindt.

2 likes

Oh dat zeker ja, het woordje zelfs is heel misplaatst

3 likes

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je dit raar vindt? In mijn omgeving momenteel ook veel zwangeren. Veel gekochte huizen. Veel trouwerijen. Beetje de standaard gang van zaken als er veel eind twintigers/begin dertigers om je heen zijn. Ze zegt letterlijk dat ze dit allemaal heel graag had willen hebben op deze leeftijd. We weten allemaal dat dat bij haar allemaal net iets langer duurt en ze veel op haar bordje heeft gehad. Hoezo mag zij dan niet, daar op haar platform, waar je haar kan ontvolgen als je er klaar mee bent, aangeven dat ze ervan baalt?

Sanneke wordt vaak beticht van negativiteit, maar de mensen die erover posten doen minimaal net zo negatief tegen haar. Ze is er overigens ook nog eens vet genuanceerd over en zegt in die instastories ook hetgeen dat iedereen hier zo’n beetje zegt: dat ze het niet kan hebben als ernaar gevraagd wordt.

Edit: en voordat de reply de afgeschermde tweet over Famke Louise is. Nee die is niet fraai. Maar bedenk je wel dat Sanne ruim tien jaar ouder is dan Famke. Dus ergens snap ik wel dat ‘zelfs zij’ je eerste gedachte is dan.

40 likes

Ja same. Sta je daar in je nette outfit in het park en moet je spelletjes spelen en pizza eten van een opklaptafel.

Die dresscode komt gewoon niet overheen met het type feestje.

Vooral dat spel met die bal, zie je daar mensen ongemakkelijk met een pak of hakken aan in het gras staan :sweat_smile:

6 likes

Ja precies, je zag ook echt aan hun gezichten van “Whyyy”, leek wel een gymles op de middelbare school :joy: :joy: :joy:

11 likes

Heeft dje meid niet net 2 weken verkering

8 likes

Ik begrijp de gedachte en ook het gebruik van het woordje ‘zelfs’ maar al te goed, maar het is indd een gedachte die je voor jezelf moet houden of hoogstens met een naaste deelt.
Ik zou me zo voor kunnen stellen (ik speculeer hier dus) dat het bij Sanneke steekt dat iemand die nog heel jong is zwanger raakt en dan ‘voor loopt’ op haar terwijl zij dit ook al lang zelf wil. Da’s echt een kutgevoel. Maar dat zo op social media delen is indd niet zo handig.

8 likes

Mja dat is het ook wel “niet zo handig”, een beetje tactloos, maar meer ook niet. Geen doodzonde.

1 like

Welke nieuwe auto krijgt Robbert (van Monica) in haar vlog; is dat een Smart?

1 like

Ik snap goed dat ze baalt en ik zeg ook nergens dat ze dat niet mag, maar de manier waarop vind ik wel degelijk raar. Ze heeft net twee maanden een relatie en verkondigt vervolgens meerdere keren per week op Twitter en Instagram dat ze baalt dat ze andere mensen ziet die verder zijn dat zij is, dat die kinderen krijgen, dat zij dat ook graag had gewild. Nogmaals, ik begrijp dat ze dat graag gewild had en het is confronterend als opeens iedereen om je heen een stap verder is dan jij bent, maar het is nou eenmaal niet zo. Dan vind ik het ten eerste niet netjes tegenover haar vriend, die verder ook vrij weinig invloed heeft op het feit dat ze elkaar nou eenmaal niet eerder ontmoet hebben en ten tweede vind ik het ook niet helemaal oke dat ze zo afgunstig doet ten opzichte van andere mensen. Lees: ZELFS Famke Louise is zwanger (ja, ik snap dat Famke jonger is, maar toch). Lees: opeens lijkt IEDEREEN vruchtbaar (dit vind ik sowieso een rare opmerking).

En ik ben het er ook zeker mee eens dat het enorm kut is als mensen hier constant naar vragen, maar om dan maar zo afgunstig te doen tegenover mensen die dit al wel hebben of zo veel druk te zetten op haar vriend door regelmatig te tweeten dat andere mensen wel samen gaan wonen en zij nog niet, dat vind ik dat inderdaad raar.

Verder volg ik Sanne met heel veel plezier en ze heeft het erg zwaar gehad, maar ik begrijp niet waarom ze nu niet focust op haar relatie en het feit dat ze een super leuke vriend heeft in plaats van focussen op wat andere mensen hebben.

10 likes

Alleen op basis van het logo in het stuur denk ik ook een smart. Waarschijnlijk dan smart EQ fortwo cabrio

3 likes

Ik dacht dat die dingen nauwelijks meer afzetmarkt hadden maar vond het altijd hele geinige auto’s, en snap ik ergens wel voor een makelaar werkzaam in drukke Amsterdamse binnenstad

4 likes

Er waren reacties van ‘iedereen op zn eigen tempo’ en toen gaf ze aan dat ze op haar tempo allang kinderen had gehad. Lijkt me wel rot.

2 likes

Maar ze doet niet afgunstig. Jij ervaart het als afgunstig. Ze is niet boos dat een ander daar wel is (in mijn ogen). Ze is overduidelijk verdrietig omdat ZIJ daar nog niet is. Wat mij betreft heeft ze alle reden om dat te zijn, want dat is nou eenmaal wat ze voelt. Jij hebt verder niks te vinden over hoe dat naar haar vriend is, je bent namelijk haar vriend niet. Als het een normale kerel is kan hij prima dealen met het feit dat zijn vriendin zo nu en dan verdrietig is om hoe het leven is gelopen.

Het is nou eenmaal niet zo vind ik trouwens de meest trieste manier om te reageren om iemand die zegt het lastig te hebben met hoe het wel is. Minst troostende reactie die je kan geven. Er zijn zoveel dingen nou eenmaal niet zo. Zij beseft waarschijnlijk prima dat het nou eenmaal niet zo is. Dat maakt echter geen verschil in hoe ze zich nu vandaag voelde toen ze hierover tweette en stories maakte.

Ik vind dit trouwens echt zo’n hele typische manier van reageren op mensen die hele basale dingen in het leven nog niet hebben en daarvan balen. Zo van: kop op, deal with it. Alsof je er niet van mag balen dat je een jaar of tien geleden gehoopt had dat je op dit moment ergens anders zou staan, puur en alleen omdat dat naar/afgunstig is voor de mensen die dat wel hebben?

45 likes

Haha maar echt

7 likes

Had zelf een nieuw soort waardering gevonden voor Smarts nadat ik vaak car2go had gebruikt.

2 likes

Ik weet helaas uit ervaring dat een sterke kinderwens die onvervuld is hele nare, jaloerse, oneerlijke en kinderachtige gedachten en verwensingen in je naar boven haalt. En zo lang je daar een beetje subtiel mee omgaat (en dat dus niet lukraak rondslingert naar iedereen die het maar horen wil) en af en toe probeert om het zo goed en kwaad als het gaat een beetje te relativeren, met beide benen op de grond te blijven, denk ik dat het alleen maar goed is dat je een beetje mild voor jezelf bent en jezelf toestaat om zulke dingen te voelen en te denken.
Ik vind dat je er best een beetje te luchtig over doet, met dat het ‘nu eenmaal zo is’ en ze maar niet zo afgunstig moet doen. Ze mag zeker afgunst voelen en jaloezie en boosheid en ik denk dat heel veel vrouwen met een onvervulde kinderwens dat soms heel hevig voelen.
Zoals ik net ook al zei, het zo ongenuanceerd op social media gooien is denk ik niet zo slim.

Edit: @Shaaar Amen to that

30 likes

@Fenayi ik heb door je Enzo spam nu geabonneerd op hem. Ben nu bij de grasmaaier die hij cadeau krijgt van myron (gekregen? Spon?) Wat een ding.
Ben echt benieuwd naar alle huis dingen die nog gaan komen. Heb denk ik nog twee maanden om bij te kijken

2 likes