Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Ja uit haar (social media-)mond komt alleen maar gebazel en dat gymjunkie lifestyleplan om mee af te vallen is nog net geen oplichting, de menu’s die daar in staan kan een kind van 5 nog bedenken

3 likes

Ja Rozey is top! Zeker een keer heen gaan :heart_eyes:

1 like

Jaa rozey is heel leuk! Heb zelfs mijn vega sceptische familie meegenomen (ja ze bestaan nog …) en zelfs zij vonden het lekker! Ook leuk tentje om iemand mee naar toe te nemen, aangezien drank toch inclusief is

4 likes

Ik krijg plaatsvervangende stress van Noor die nog steeds niet haar bruidsjurk heeft uitgezocht.

1 like

en nog geen fotograaf :fearful:

Misschien wacht ze op een sponnetje?

4 likes

Echt hoor. Denk dat ze er dan eentje off the rack ergens gaat kopen, maar meestal heb je dan niet zo veel keus? Ik dacht echt dat een half jaar van tevoren iets kopen eigenlijk al kortdag was, laat staan een paar weken/dagen (ze trouwt echt snel al, toch?)

En idd, fotograaf ook nog @theevorkje. Zitten die niet ook soms al jaren van tevoren volgepland???

1 like

Ik werk in de trouwbranche :sweat_smile: Locatie en fotograaf zijn een van de eerste dingen die je regelt. Ik ken verhalen van klanten dat sommige fotografen nu al vol zitten voor volgend jaar en het jaar erop (2023!) ook al begint te lopen… Ik denk dat Noor niet voor de minste gaat. De “grote fotografen namen” in de branche nemen veel aan, fotograferen soms zelf de bruiloften niet die ze aannemen maar sturen een andere fotograaf om het voor ze te doen. Gok dat het dus wel goed gaat komen.

1 like

Ze zegt dat ze geen samenwerkingen doet! Ze zegt eigenlijk: No, not really. We prefer to have no obligations.

2 likes

We hebben het hier over Noor hé. Genoeg geld en connecties en ook niet zo’n moeilijke maat (denk ik). Ik denk dat ze een dag van tevoren nog aan een Gucci trouwjurk kan komen

25 likes

Hoe werkt dit? Men kiest toch vaak een fotograaf aan de hand van stijl/handschrift etc? Net als met kunst? Ik koop een kunstwerk van kunstenaar pietje omdat ik fan ben van zijn werk. Niet van harrie de buurman die is ingehuurd door pietje om zijn stijl te kopiëren.

1 like

Ja, dat zou ook mijn visie zijn haha. Maar er zijn fotografen die zoveel aanvragen hebben dat ze een team van ‘externe fotografen’ kunnen inhuren om bruiloften te lopen. Of gewoon een vast-team van “second shooters” hebben, die ze naar bruiloften sturen. Die fotografen leveren de gemaakte foto’s dan aan bij de “hoofdfotograaf”, zodat die verder kan met de beelden (selectie, bewerking, etc)

Sterker nog, ik ken verhalen waarin de fotograaf/het team alleen de foto’s maakt op de trouwdag en zelfs de bewerking van de foto’s uitbesteed aan een extern bedrijf :rofl:

1 like

Haha sorry hoor maar je editing uitbesteden is gewoon een heel normale gang van zaken voor fotografen. Je brengt het nu een beetje alsof het oplichterij is maar dat slaat nergens op. Je kunt niet alles zelf doen. Denk je dat bijv. Jan Taminiau al zn ontwerpen zelf in elkaar zet?

3 likes

Is zeker niet in iedere foto-tak gangbaar :slight_smile: Fashion en mode fotografie wellicht een stuk sneller dan bijv. fotografen die gezinnen of babys vastleggen, vraagt ook om hele andere editing. Daarbij breng ik het zeker niet als oplichting (heftig om dat meteen te insinueren…) want ik neem aan dat iedereen weet wat 'ie inhuurt en dat je weet wat je fotograaf wel of niet zelf doet.

En Hella Huizinga die de boel regelt. Dat gaat echt helemaal in orde komen.

6 likes

Lekker off-topic, maar ik werk als fotograaf voor particulieren en ken genoeg newbornfotografen of bruidsfotografen die hun editing uitbesteden, is dus vrij gangbaar in alle takken van sport. Zolang jij als klant krijgt wat je verwacht is dat toch geen probleem? Naast fotografen zijn er zat bedrijven die op de achtergrond taken uitbesteden waar geen haan naar kraait :grinning_face_with_smiling_eyes:

7 likes

Haha, oke dan ben ik blijkbaar niet bekend in die uitbestedings-wereld. Ik ken alleen de kant dat heel veel het gewoon bij zichzelf houden :).

3 likes

In het biecht topic

55 likes

Ik wil dat wel doen hoor als ik er 10k ofzo mee verdien :joy:

13 likes

Zo Bonnie haar vlog staat gewoon 4 dagen na opname online i.p.v. na 2/3 weken. :clap:

6 likes