Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Ik heb via m’n werk een structuurjunkie plantraining aangeboden gekregen (het hele team) en ik moet zeggen, het is best interessant!

22 likes

Maar het aanbod tweedehands is ENORM in vergelijking met de vraag en er is absoluut geen schaarste, integendeel.

Ik ken haar niet en heb nog nooit een video van haar gekeken, maar als ze zoals ik me inbeeld tweedehands koopt aan hetzelfde ritme als andere fesjunmensen nieuwe spullen kopen, dan overtreft de waarde van haar invloed volgens mij nog steeds de ‘ecologische impact’ (als die er al is, want nogmaals: tweedehands kleding is er écht genoeg).

3 likes

Klopt dat wil ze ook niet per se zijn “duurzame vlogger”, ze is zich er wel bewust van dat ze veel koopt alsnog. Kan me nog iets herinneren van de podcast met haar en Diana, was wel interessant.

Wel vraag ik me bij haar altijd af hoeveel witte shirts, sportbroekjes je kunt hebben. Ze koopt idd wel veel en veel hetzelfde (zelf weten uiteraard maar ze hebben al niet veel kastruimte benoemde ze). Ik denk dat ze tussendoor steeds weer zelf ook veel wegbrengt naar de kringloop? Moet wel

2 likes

Klopt ook. Daarom ook de disclaimer erbij dat ze ook geen duurzame vlogger zegt te zijn. Ik verbaas mij er alleen over hoeveel je kan kopen.

Helemaal gelijk aan Nak-d staat het natuurlijk niet. Maar op het moment dat je iedere week weer zoveel uit de kringloop haalt, dan is het ook verre van duurzaam. Sowieso is veel kopen niet duurzaam, tweedehands of niet. Er zit toch ook energie in deze markt, van transport tot mankracht. Bovendien kan ik niet geloven dat je alles weloverwogen kiest. Dan is het hetzelfde idee van mensen die van alles kopen en dan de helft van de kast ongedragen is.

Maar ja, haar ding en ze verdient er geld mee. Good for her.

1 like

Ik heb net zo hard gelachen om de nieuwe vlog van Bonnie waarin haar vader zegt “laatst keihard op m’n muil gepleurd” :joy:.

31 likes

Haar vader vind ik echt zo’n lieve grappige man! Echt fan van!

6 likes

ook echt met die stappen, zegt bonnie dat bijna niemand dit vol kan houden. En die vader “tenzij je geen leven hebt” :joy:

19 likes

Ik ben zo moe. Die grijze massa daarboven weigert dienst vandaag. Dus in plaats van mezelf vermoeien met werk, kijk ik video’s over eten en koken. Nu wil ik chips.

9 likes

Haha ik dacht echt huh? Zit nu net deze nieuwe van Emmy te kijken. Toevallig!

6 likes

Ze gaat binnenkort een grote thrift sale doen, vertelt ze in haar nieuwe vlog

Die heb ik ook gekeken! :grin:

Ik heb heus ook andere dingen gedaan maar ik heb net op deze geklikt:

Dat gekraak op het einde tegen de stilte op de achtergrond. Ik ga daar zo goed op :joy:

8 likes

Daar zal ze genoeg kunnen verkopen in ieder geval.

2 likes

wat een lieve video :smiley: ze is zo blij!

19 likes

Leonie vind ik echt super leuk! Ik vind haar heel oprecht, ben echt heel blij voor haar en d’r vriend. En leuk dat ze het zo gaat delen allemaal, al is dat vást ook heel handig voor allerlei spon. Bij haar kan ik dat wat meer hebben dan bij de gemiddelde influencer haha

3 likes

Ik snap op zich wat je bedoelt, maar ze heeft best vaak uitgelegd dat ze als ontwerper altijd al tweedehands kleding kocht om te analyseren, voor inspiratie en dergelijke. Dat is iets anders dan het kopen om zelf te dragen. Ook nu is het deels nog beroepsmatig: ze selecteert het voor webshops, stylet/fotografeert het, houdt het als archief, enz… Ik vind het dan wel wat kort door de bocht om haar consumptiegedrag te bekritiseren alsof ze een reguliere consument zou zijn. Het is zowel haar beroep als haar passie/hobby/whatever.
Bovendien verdienen kringloopwinkels goed aan haar doordat ze zowel veel koopt als weer terugbrengt en het populariseert. Dat noemt ze hooguit circulair, want duurzaam pretendeert ze inderdaad niet te zijn. Ik zie daar eerlijk echt het probleem niet zo van. Gelukkig is ze wel met die stomme spon gestopt van zo’n gaar kledingmerk trouwens.
TL;DR: Ze is geen consument.

3 likes

Zo kut als je gewoon uit je eigen portemonnee moet winkelen zoals de meeste mensen.

69 likes

Ik kan geen Insta Story van Laura meer kijken of het is of #spon of wandelen met de hond of nog meer #spon. Nog even en ik klik op de ontvolgen knop. Fijn dat je poen binnen wilt harken, maar reclames op tv zap ik ook voorbij.

2 likes

Ja ze weet zo ontzettend veel. Keek vandaag de live stream terug van de thrift sale van paar maanden geleden
Welke periode, materialen/technieken etc.
echt knap

2 likes

Er werd laatst door Juicechannel een oproep gepost over of iemand wist was er tussen anna en jessie jazz gaande is. Is daar gevolg aan gegeven dat ik gemist heb? Ben daar namelijk ook echt benieuwd naar.

Was het een oproep of een ingestuurde vraag van iemand? Bij de q&a’s die af en toe langskomen

Vlg mij niet echte juice maar denk dat er na terugkeer een eind kwam aan de expeditie robinson comradery

1 like