Ik denk persoonlijk bij een droomhuis ook aan iets anders, maar daarom heet het ook 'droom’huis. Dat is iets wat niet perse realistisch hoeft te zijn. Dus dit staat los van geld of mogelijkheden.
Ik denk dat veel mensen de term droomhuis nu gebruiken voor een huis wat bij ze past qua investering en wensen die wel realistisch zijn en door de rare tijd nu blij zijn dat ze dat in ieder geval wel gevonden hebben. (Eigenlijk dus het minimale qua wensen of vereisten die ze hadden voor zichzelf)?
Ik woon in een dorp waar vroeger weinig mensen wilden wonen, weinig voorzieningen en je hebt eigenlijk altijd een auto nodig want slechte bereikbaarheid met ov. Toch zie je nu dat ook hier de huizenprijzen torenhoog zijn en je moet overbieden. Denk dat het niet meer aan de regio of plek ligt, je bent allang blij als je iets kunt vinden wat (enigszins) bij je wensen past.
Ik vind Leonie’s enthousiasme wel aanstekelijk met haar duurste deur van Haarlem. Vind het ook wel voor hun spreken dat ze hier de potentie inzien en ze niet een likje verf en nieuw badkamermeubel een verbouwing noemen. Vermoed dat er wel veel spondeals aankomen, wat op zich begrijpelijk is, maar daardoor wordt het soms wel minder leuk om te volgen.
Denk dat bij van bouwval naar droomhuis veel mensen dit soort beelden en prijzen in hun hoofd hebben. If only.
Hier in het dorp is dat precies het probleem waar we tegen aan lopen. Doordat heel veel mensen nu thuiswerken worden bijna alle huizen verkocht aan mensen “van buiten het dorp” omdat reistijd minder belangrijk wordt en de jongeren die hier opgegroeid zijn vertrekken nu omdat ze het simpelweg niet kunnen betalen en er is bijna geen grond meer is om te bouwen. Je merkt ook dat hele dynamiek in het dorp veranderd omdat heel veel oorspronkelijke bewoners wegtrekken. Ik krijg zelf regelmatig briefjes in de brievenbus of ik bereid ben mijn huis te verkopen.
Bij ons in gelderland is vooral de reden dat het in de stad niet lukt, en ze dus omliggende dorpen een huis gaan kijken omdat het iets goedkoper is en net iets makkelijker omdat hun huis in de stad veel waard is dus overbieden ze extreem.
Snap ook wel wat jij en @LazySusan zeggen. Ik vind het juist ook wel leuk dat ze soms “rare” kledingstukken eruit haalt en dan ben ik benieuwd wat ze daarmee kan doen.
Maar die opvolging ervan mis ik juist? Het komt niet verder dan een slomo twirl voor het babyhek
voor mn gevoel he. Dat vind ik wel jammer en mis daarmee het inspirerende. Misschien maar weer na corona kijken dan?
Sorry ik wilde niet weer een discussie over de huizenmarkt ontketenen in dit topic 
De aanhouder wint! Wat leuk dat het gelukt is!
Onpopulaire reactie misschien maar ik vind het heel leuk om Co haar emigratie naar Curacao te volgen, ben benieuwd wat ze van het huis gaan maken! Was in het begin van haar vlogs fan van haar, toen afgehaakt en nu met de emigratie weer aangehaakt
Ik snap je punt ergens wel, maar het lijkt mij juist ook gezond om dit soort prijzen ‘belachelijk te maken’? Als we gaan doen alsof dit normale prijzen zijn komen we er nooit
Edit: oh sorry had niet gezien dat we de discussie moesten stoppen.
Iemand de nieuwe vlog v elise gezien? Ik vind haar rrrrrrr echt extreem in deze vlog, mn vriend doet haar nu elke keer na haha.
Ze moet toch ergens dat dure Amsterdamse huis van betalen 
Nou echt. Je mag al blij zijn dat je iets kopen kunt. Waar ik woon heb je onder de 2 ton niks. Zelfs geen flatje 5 hoog achter waar je alles, maar dan ook alles aan moet vernieuwen….
Edit: zie net de reactie van Rozevarken. Excuses!
Misschien ken je haar al aangezien ze volgens mij wel één van de bekendste Scandinavische vloggers is maar: Jonna Jinton! 
Ja ik vind dat je gewoon zo krampachtig doet over het begrip “droom”huis lol. Alles waar ik van droom is gewoon: een leuk klein huis of appartement dat aan mijn bescheiden wooneisen voldoet.
Zo jammer, ik was echt wel rijk hofman fan alleen vind ik nu dat hij de plank volledig mis slaat. Hij had in een video een grap gemaakt over burka’s en iemand sprak hem daarop aan in de comments. Plaatst hij zojuist dit in zijn insta story:
Ik vind dit echt zo een typische white privileged gedachte, zo zonde. Ik zat ook nog te twijfelen of ik hem een dm zou sturen met uitleg waarom het niet oké is, mja uit zijn houding blijkt dat hij daar echt niet voor open staat. Ik ga die energie er niet eens meer in steken. Ook verwijderd hij comments die over dat onderwerp gaan onder zijn YouTube video
Wil je die uitleg misschien hier delen? Dan kan ik het misschien ook beter snappen.
Oh hij zet zichzelf hier zoo mee voor schut
Zo vooral die laatste screenshot. Alsof hij al eens overleden is, zo zeker dat hij weet dat er geen god is.
Vind dat je prima een grap mag maken, ook over religie (al weet ik niet wat de grap in kwestie was), maar deze manier van ermee omgaan oeioeioei 
Wat zou Tim hiervan vinden 🥲
Die heeft toch ongeveer hetzelfde standpunt? Hij zat dit weekend schijnbaar in een podcast over geloof of in zijn geval, niet geloven.