Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Sure! Hij haalt bijvoorbeeld het punt aan dat je geen bijdrage levert aan onderdrukking van een minderheid, maar dat is gewoon onzin. Ja over de hele wereld zijn er vast veel meer gelovige maar dat houdt niet in dat er geen onderdrukking bestaat tegenover gelovige. In elk land/dorp/stad kan die verhouding weer anders zijn. Een moslim in een dorpje in Friesland, zou bijvoorbeeld weer hele andere ervaringen hebben dan iemand in Amsterdam en zelfs in Amsterdam vindt nog onderdrukking plaats.

Daarnaast werken die grappen alsnog mee aan de negatieve stereotypering en racisme van onderdrukte groepen en dan kunnen ze het wel verschuilen onder het mom van ā€œhet is een grapjeā€, maar Racisme of discriminatie is niet grappig. Ze willen grappig zijn, over de rug van gemarginaliseerde, onderdrukte groepen terwijl in werkelijkheid deze mensen het al zwaar genoeg hebben en in het dagelijkse leven ook met deze discriminatie te maken hebben en hierop worden aangekeken en afgerekend.

17 likes

Er zijn inderdaad meerdere onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat grappen maken over zaken als racisme, seksisme, verkrachting e.d. bijdraagt aan de normalisering ervan. Ik heb ze nu niet bij de hand maar met Google kom je vast een eind, als iemand ze wil lezen. Dus als dat z’n beste argument is mag hij nog wel even oefenen op z’n pleidooi.

Sneu ook dat al z’n onderbouwing komt van tumblr plaatjes met ~inspirational quotes~ van dezelfde Rijke Witte Hetero Man. Try again. :roll_eyes:

11 likes

Mensen die zulke opmerkingen maken gebruiken AL-TIJD die f*cking Ricky Gervais als voorbeeld. ā€œAls hij het mag mogen wij het ookā€. Sinds wanneer is Ricky Gervais tot God verklaard?

25 likes

Ja en dat meisje geeft het ook nog eens heel netjes aan. Echt een domme reactie van hem.

6 likes

Mo kwam 2 B&B mannen tegen

40 likes

Ja wel aparte combo haha

2 likes

Allebei een bord voor hun kop

Wat is b&b?

Borden en buiken

11 likes

Bed&Breakfast vol liefde! Tv programma van RTL.

1 like

Toch ruim 3000 euro omzet dus als ze hier 4 weken aan heeft gewerkt lijkt het me al wat waard.

Ik ben op zoek naar leuke vloggers om te volgen. Ik vind de meest populaire vloggers vaak een beetje saai of helemaal crazy. Ik zoek meer down to earth vloggers. Mensen die ik leuk vind om te volgen, zijn:

• Brittany Bathgate
  • Natalie Vijfhuizen
  • Use Less

Heeft iemand een goede tip?

Omg ik ookšŸ™ˆ

1 like

Ik vind Michel Janse Smith leuk om te volgen (for what it’s worth want wellicht vind jij haar helemaal niets)

1 like

Hahaha een instagramaccount voor een kledingkast? Mis ik een trend?

Ik vind Gemary leuk om te volgen! Zij vlogt alleen niet zo vaak.

3 likes

Ik werd ook enorm verleid maar zag ook wel wat mindere recensies. Laten jullie weten of het wat is? @Temper

Oops Neen haha waarop ze kleding van haar dochter verkoopt. Had ik duidelijker kunnen formuleren :joy:

1 like

Nomad’s trail’s vind ik super leuk om te volgen. Moet je wel van houden, maar ik vind het helemaal leuk. Is van een man en een vrouw die de wereld rond fietsen.

1 like

Haha ik had hem al in huis maar t blijft kut, zeker als je alle ramen kamerhoog hebt in huisšŸ˜… heb nu ook zo’n stang erbij gekocht.
Had van KƤrcher ook de stomer voor de vloer, maar is net zoveel gedoe als het gewoon dweilen eigenlijk, dus vind t vooral voor de heb leuk, schoonmaken is gewoon m’n ding niet denk ik haha.

1 like