Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Ze verkoopt veel door, dus ongeacht of het haar eigen maat is of niet. Veel van wat zij koopt, valt toch groot. Dat is juist bewust en haar smaak dus het is niet helemaal gebonden aan haar lichaamsbouw.

Plus toch niet zo gek dat ze - als ze lekker thuis zit tijdens Corona en met de baby is - haar simpele sport outfits draagt? Volgens mij heeft ze weinig “uitjes” nu. Als ze met haar vriendinnen afspreekt, doet ze wel moeite en pakt ze een van haar vondsten. Ik vind idd haar expertise geweldig zoals @LazySusan ook zegt en vind haar daarom ook best een inspirerend mens. Hoe zij naar kleding kijkt en wat zij allemaal kan vertellen daarover, maar ook als ze een stoel ziet in de kringloop. Ik merk dat ik ook meer op dat soort details let sinds ik haar vlogs bekijk

2 likes

Ook in kleine gehuchten wordt overboden…
Spreek uit ervaring met de verkoop van mijn eigen huis.

Ook Schubbekutteveen of Lutjebroek woon je niet meer vrijstaand met een erfgoed aan ruimte voor 3 ton.

4 likes

Klopt. Mede doordat mensen nu veel meer thuis kunnen werken hoeven ze niet persee meer in de grote stad te wonen waardoor huizen in rustiger steden/dorpen aantrekkelijker worden.

In mijn omgeving wordt juist ook in schubbekutteveen overboden omdat daar geen nieuwe bouwgrond is en maar zoveel huizen. Dus als je daar per se wil wonen, mag je lekker diep in de buidel tasten

2 likes

Ja! En tegelijkertijd: je kan toch het huis niet je droomhuis vinden en het gewoon heel veel geld vinden voor wat je krijgt? Wij hebben een huis gekocht in dezelfde regio met flink overbieden, dus ik weet hoe de woningmarkt nu werkt. En toch vind ik het belachelijk veel geld voor een bouwval in een wijk waar mijn droomhuis niet staat.

Edit; even de toevoeging dat ik het heel leuk vind voor ze dat ze zo enthousiast zijn & het lijkt me ook tof om te volgen hoe zij dit aanpakken en hoe het huis eruit komt te zien.

2 likes

Er zit toch nog een heleboel tussen het huis van Leonie een droomhuis vinden en een groot huis buiten de stad? Ik vind haar enthousiasme leuk, ik vind het bewonderingswaardig dat ze door de huidige staat heen kan kijken en zeggen dat het haar droomhuis is en ik gun haar al het geluk van de wereld maar mijn droomhuis is het niet. Zoveel mensen zoveel smaken. Ik hoor haar zeggen een tuin van elf meter diep en ik weet van mijzelf dat mijn droomhuis geen grote tuin moet hebben want ik heb een hekel aan tuinieren. Ook wordt zij volgens mij helemaal enthousiast van het idee dat ze alles kan verbouwen maar ik weet van mijzelf dat ik twee linkerhanden heb dus een klushuis waar echt alles aangepakt moet worden en waar je heel veel moet betalen en heel veel geld moet investeren qua verbouwen zou niets voor mij zijn dus ook dat maakt dat het niet mijn droomhuis is. Dus je sneer dat iemand saai is of alleen een dertien in dozijn huis kan bedenken vind ik niet echt vriendelijk.

2 likes

Dit klopt. Heb uiteindelijk mijn huis ook met 8% overbieden kunnen kopen en achteraf bleek dat zowat iedereen had overboden. Just in deze dorpen komt iedereen ~ontsnappen aan de drukte van de stad~

2 likes

Ik denk persoonlijk bij een droomhuis ook aan iets anders, maar daarom heet het ook 'droom’huis. Dat is iets wat niet perse realistisch hoeft te zijn. Dus dit staat los van geld of mogelijkheden.
Ik denk dat veel mensen de term droomhuis nu gebruiken voor een huis wat bij ze past qua investering en wensen die wel realistisch zijn en door de rare tijd nu blij zijn dat ze dat in ieder geval wel gevonden hebben. (Eigenlijk dus het minimale qua wensen of vereisten die ze hadden voor zichzelf)?

2 likes

Ik woon in een dorp waar vroeger weinig mensen wilden wonen, weinig voorzieningen en je hebt eigenlijk altijd een auto nodig want slechte bereikbaarheid met ov. Toch zie je nu dat ook hier de huizenprijzen torenhoog zijn en je moet overbieden. Denk dat het niet meer aan de regio of plek ligt, je bent allang blij als je iets kunt vinden wat (enigszins) bij je wensen past.

1 like

Het gaat mij toch niet over dat haar huis iedereens droomhuis moet zijn. Het gaat om dat als zij zegt dat het haar droomhuis is opmerkingen over dertien in dozijn rijtjeshuis, de prijs en de staat een beetje zinloos zijn. Snap gewoon niet dat iemand zo intens blij is (en zo’n enorme aankoop doet) en andermans reactie dan negativiteit is. Maar zoals ik bovenstaand ook al zeg: dat heeft alles te maken met dat ik die tendens ook herken uit mijn eigen huizenjacht.

@happyfriday tuurlijk hoef je het niet jouw droomhuis te vinden. De vraag is of je dat wilt uiten met het belachelijk maken van de prijs.

7 likes

Ik vind Leonie’s enthousiasme wel aanstekelijk met haar duurste deur van Haarlem. Vind het ook wel voor hun spreken dat ze hier de potentie inzien en ze niet een likje verf en nieuw badkamermeubel een verbouwing noemen. Vermoed dat er wel veel spondeals aankomen, wat op zich begrijpelijk is, maar daardoor wordt het soms wel minder leuk om te volgen.
Denk dat bij van bouwval naar droomhuis veel mensen dit soort beelden en prijzen in hun hoofd hebben. If only.

3 likes

Hier in het dorp is dat precies het probleem waar we tegen aan lopen. Doordat heel veel mensen nu thuiswerken worden bijna alle huizen verkocht aan mensen “van buiten het dorp” omdat reistijd minder belangrijk wordt en de jongeren die hier opgegroeid zijn vertrekken nu omdat ze het simpelweg niet kunnen betalen en er is bijna geen grond meer is om te bouwen. Je merkt ook dat hele dynamiek in het dorp veranderd omdat heel veel oorspronkelijke bewoners wegtrekken. Ik krijg zelf regelmatig briefjes in de brievenbus of ik bereid ben mijn huis te verkopen.

1 like

Bij ons in gelderland is vooral de reden dat het in de stad niet lukt, en ze dus omliggende dorpen een huis gaan kijken omdat het iets goedkoper is en net iets makkelijker omdat hun huis in de stad veel waard is dus overbieden ze extreem.

1 like

Snap ook wel wat jij en @LazySusan zeggen. Ik vind het juist ook wel leuk dat ze soms “rare” kledingstukken eruit haalt en dan ben ik benieuwd wat ze daarmee kan doen.

Maar die opvolging ervan mis ik juist? Het komt niet verder dan een slomo twirl voor het babyhek :joy: voor mn gevoel he. Dat vind ik wel jammer en mis daarmee het inspirerende. Misschien maar weer na corona kijken dan?

3 likes

Sorry ik wilde niet weer een discussie over de huizenmarkt ontketenen in dit topic :woman_shrugging:t3:

14 likes

De aanhouder wint! Wat leuk dat het gelukt is!

4 likes

Discussie over de huizenmarkt mag in het juiste topic voortgezet worden.

17 likes

Onpopulaire reactie misschien maar ik vind het heel leuk om Co haar emigratie naar Curacao te volgen, ben benieuwd wat ze van het huis gaan maken! Was in het begin van haar vlogs fan van haar, toen afgehaakt en nu met de emigratie weer aangehaakt

7 likes

Ik snap je punt ergens wel, maar het lijkt mij juist ook gezond om dit soort prijzen ‘belachelijk te maken’? Als we gaan doen alsof dit normale prijzen zijn komen we er nooit

Edit: oh sorry had niet gezien dat we de discussie moesten stoppen.
Iemand de nieuwe vlog v elise gezien? Ik vind haar rrrrrrr echt extreem in deze vlog, mn vriend doet haar nu elke keer na haha.

2 likes

Ze moet toch ergens dat dure Amsterdamse huis van betalen :slight_smile:

1 like