Nou echt. Je mag al blij zijn dat je iets kopen kunt. Waar ik woon heb je onder de 2 ton niks. Zelfs geen flatje 5 hoog achter waar je alles, maar dan ook alles aan moet vernieuwen….
Edit: zie net de reactie van Rozevarken. Excuses!
Nou echt. Je mag al blij zijn dat je iets kopen kunt. Waar ik woon heb je onder de 2 ton niks. Zelfs geen flatje 5 hoog achter waar je alles, maar dan ook alles aan moet vernieuwen….
Edit: zie net de reactie van Rozevarken. Excuses!
Misschien ken je haar al aangezien ze volgens mij wel één van de bekendste Scandinavische vloggers is maar: Jonna Jinton!
Ja ik vind dat je gewoon zo krampachtig doet over het begrip “droom”huis lol. Alles waar ik van droom is gewoon: een leuk klein huis of appartement dat aan mijn bescheiden wooneisen voldoet.
Zo jammer, ik was echt wel rijk hofman fan alleen vind ik nu dat hij de plank volledig mis slaat. Hij had in een video een grap gemaakt over burka’s en iemand sprak hem daarop aan in de comments. Plaatst hij zojuist dit in zijn insta story:
Ik vind dit echt zo een typische white privileged gedachte, zo zonde. Ik zat ook nog te twijfelen of ik hem een dm zou sturen met uitleg waarom het niet oké is, mja uit zijn houding blijkt dat hij daar echt niet voor open staat. Ik ga die energie er niet eens meer in steken. Ook verwijderd hij comments die over dat onderwerp gaan onder zijn YouTube video
Wil je die uitleg misschien hier delen? Dan kan ik het misschien ook beter snappen.
Oh hij zet zichzelf hier zoo mee voor schut
Zo vooral die laatste screenshot. Alsof hij al eens overleden is, zo zeker dat hij weet dat er geen god is.
Vind dat je prima een grap mag maken, ook over religie (al weet ik niet wat de grap in kwestie was), maar deze manier van ermee omgaan oeioeioei
Wat zou Tim hiervan vinden 🥲
Die heeft toch ongeveer hetzelfde standpunt? Hij zat dit weekend schijnbaar in een podcast over geloof of in zijn geval, niet geloven.
Sure! Hij haalt bijvoorbeeld het punt aan dat je geen bijdrage levert aan onderdrukking van een minderheid, maar dat is gewoon onzin. Ja over de hele wereld zijn er vast veel meer gelovige maar dat houdt niet in dat er geen onderdrukking bestaat tegenover gelovige. In elk land/dorp/stad kan die verhouding weer anders zijn. Een moslim in een dorpje in Friesland, zou bijvoorbeeld weer hele andere ervaringen hebben dan iemand in Amsterdam en zelfs in Amsterdam vindt nog onderdrukking plaats.
Daarnaast werken die grappen alsnog mee aan de negatieve stereotypering en racisme van onderdrukte groepen en dan kunnen ze het wel verschuilen onder het mom van “het is een grapje”, maar Racisme of discriminatie is niet grappig. Ze willen grappig zijn, over de rug van gemarginaliseerde, onderdrukte groepen terwijl in werkelijkheid deze mensen het al zwaar genoeg hebben en in het dagelijkse leven ook met deze discriminatie te maken hebben en hierop worden aangekeken en afgerekend.
Er zijn inderdaad meerdere onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat grappen maken over zaken als racisme, seksisme, verkrachting e.d. bijdraagt aan de normalisering ervan. Ik heb ze nu niet bij de hand maar met Google kom je vast een eind, als iemand ze wil lezen. Dus als dat z’n beste argument is mag hij nog wel even oefenen op z’n pleidooi.
Sneu ook dat al z’n onderbouwing komt van tumblr plaatjes met ~inspirational quotes~ van dezelfde Rijke Witte Hetero Man. Try again.
Mensen die zulke opmerkingen maken gebruiken AL-TIJD die f*cking Ricky Gervais als voorbeeld. “Als hij het mag mogen wij het ook”. Sinds wanneer is Ricky Gervais tot God verklaard?
Ja en dat meisje geeft het ook nog eens heel netjes aan. Echt een domme reactie van hem.
Ja wel aparte combo haha
Allebei een bord voor hun kop
Wat is b&b?
Borden en buiken
Bed&Breakfast vol liefde! Tv programma van RTL.
Ik heb zelfs zo mijn twijfels over of dit ‘white pivilege’ of gewoon ‘Ik geef geen fuck om andermans gevoelens en vind mezelf belangrijker’ is. Maar oké, ik heb de broertjes Hofman allemaal niet zo hoog zitten.