Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Hoe noem jij een klein bedrijf?

8 likes

Ook een bedrijf. Bedrijfje vind ik klinken alsof je het niet serieus neemt. En als je erop gaat letten, zijn het echt vaak vrouwen die het over hun “bedrijfje” hebben.

34 likes

Ik snap je punt hoor, maar als ik zzp’er was, net iets opgestart had of kleinschalig iets deed o.i.d. dan zou ik ook eerder spreken van mijn bedrijfje dan mijn bedrijf. Dat betekent in mijn ogen niet dat het minderwaardig is, maar gewoon dat het niet zo grootschalig is. Niet gek dat mensen dat onderscheid willen maken toch? Als iemand liever spreekt over ‘mijn bedrijfje’ dan ‘mijn bedrijf’ zie ik het probleem niet. Overigens had mijn moeder een jachthaven met restaurant en sprak ze over ‘haar bedrijf’, net als veel andere eigenaressen in de toerisme/horecasector. Hoor ook vaak genoeg mannen over ‘hun bedrijfje’ (hoewel dat opvallend vaak een ‘startup’ is :joy: dus ergens snap ik je punt best)

4 likes

Maar @JeMoeder heeft wel een punt hoor. Ik heb zelf een bedrijf gehad (met werknemers) pre corona en er werd regelmatig -met name door andere vrouwen- gevraagd naar mn bedrijfje. Ik corrigeerde dat ook hoor; ik was niet kleinschalig of net begonnen maar gewoon een serieus te nemen ondernemer :fu:

29 likes

Maar ook al begin je net en heb je geen werknemers: voor jou (of voor een ander) is het groots en “bedrijfJE” klinkt alsof je dat niet respecteert.

6 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Stel je persoonlijke vraag #34

Ja in mijn artistieke kunstacademie mode student meets blair waldorf meets anna dello russo fase

20 likes

Oh ik vind het klinken alsof het niet groot is.

9 likes

Heb je foto’s? De combi is fantastisch

2 likes

Verkeerde topic?

5 likes

Eh… ja inderdaad :pleading_face: ik dacht in het stel je persoonlijke vraag te zitten :grimacing:

6 likes

Was van plan om zo de nieuwe vlog van Bonnie te kijken maar na hier even gelezen te hebben skip ik hem maar. :rofl:

Heb eerder zin in een nieuwe verhuisvlog van Lotte. En misschien heel gemeen, maar toen ze in de laatste vlog vertelde dat de bank niet past en de tafel te groot is, en de eetkamerstoelen te grof dacht ik ‘ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat 1 of ander bedrijf een #spon aanbied’ Terwijl ze er echt niet om zeurt ofzo.

4 likes

Ik dacht dat je een hersenspinsel uit een Mascha vlog deelde, dus ik had het niet eens door.

3 likes

Ik dacht voral ook echt: wat heb je het raar neergezet. ik denk dat als de zowel de bank als de tafel ene kwartslag zou draaien er echt een hoop ruimte zou ontstaan.
Maar goed dit baseer ik natuurlijk puur op de groothoek van haar lens haha.

13 likes

Echt iedereeen in de comments “draai de bank een kwart” ok

5 likes

Maar als je dan normaal op de bank zit dan kijk je richting de keuken. Dan moet je als je aan de roze muur een tv neerzet dus altijd opzij kijken of op dat chaise longue deel zitten, dat lijkt me dan ook weer niet handig

8 likes

Of je kijkt naar buiten en hangt de tv op de andere muur.

6 likes

Ja en dan moet je nog steeds opzij kijken als je tv wil kijken. Dus snap wel dat ze die bank nu zo heeft neergezet

6 likes

Die bank is het probleem niet eens, mooi kleed erbij en klaar, die tafel snap ik wel dat ie niet staat en lomp in de woning staat. Maar ben benieuwd of ze iets #spon krijgt.

2 likes

Off topic reactie

Mijn familie heeft ook in dit boek gestaan! De stichting Oud Castricum kiest ieder jaar een ‘bekende’ familienaam uit het dorp en spit het dan uit. Ik heb ook nog een aanvaring met ze gehad omdat ze kinderen van getrouwde dochters niet noemen en dat vond (en vind!) ik seksistisch.

18 likes